4 כללים לקמפיין ווטסאפ מוצלח


רוני ליאני הוא איש אסטרטגיה שיווקית בתחום הדיגיטל



קמפיין ווטסאפ זו אומנות בפני עצמה אם אתם שואלים אותי.
יש המון פרמטרים שמשפיעים על קבלת ההחלטה של המשתמש אם לשלוח הודעה או שלא, אני אציין את כללי הברזל העיקריים ע"פ מאות קמפיינים לווטסאפ עם תכנים שונים שיצא לי לעשות.



1. תוכן הקמפיין/הנעה לפעולה
התוכן חייב להיות ברור וקשור להודעה האוטומטית שמייצרים בלינק, ההנעה לפעולה חייבת להיות ברורה ואנשים חייבים להבין שהם הולכים להגיע לווטסאפ אחרת הם סוגרים וחוזרים לפלטפורמה.



2. נוסח ההודעה
גיליתי שנוסח ההודעה משפיע באופן עצום על קבלת ההחלטה, הניסוח חייב להיות מנוסח בשפה שבה כל אדם באשר הוא ירגיש בנוח להיות "מזוהה" עם התנסחות מהסוג הזה.
אתן דוגמה קיצונית לצורך ההמחשה: "היי נשמה, אני רוצה לקבל פרטים על המוצר".
רוב האנשים לא היו רוצים להתבטא באופן הזה ולרשום "נשמה" כי הם מרגישים שזה מגדיר אותם.


אגב, זה תופס גם לגבי אימוג'יז למיניהם, אם בהודעה מוכנה יש אימוג'י זה יכול לגרום לכך שאנשים שלא משתמשים באימוג'יז בדרך כלל – לא ישלחו את ההודעה, הם אפילו לא יטרחו למחוק אותו – פשוט ינטשו.


פורמט הודעה מוכנה שעובד לי טוב –
"אשמח לקבל פרטים לגבי ____"
"אשמח לקבל קוד הטבה לרכישת ____"




3. תמונת ווטסאפ
תמונת ווטסאפ רלוונטית וטובה לנישה בהחלט משפרת את אחוז שליחת ההודעה.



4. מיקום המודעה/מטרת הקמפיין
מניסיון, קמפיין תנועה עובד טוב עם קמפיין ווטסאפ, אבל יש כאן טריק, כאשר משתמשים בקמפיין תנועה/המרות במיקום של פיד פייסבוק עם סרטון אז דף הפניה לווטסאפ נפתח בתחתית הסרטון ומפנה אוטומטית לווטסאפ גם אם הלקוח בכלל לא רצה להגיע לשם, זה יוצר כמות קליקים "פיקטיבית" ויכול להטעות אותך כמנהל הקמפיין.


לכל מיקום בפייסבוק/אינסטגרם יש יחס המרה לליד שונה אל מול כמות הקליקים, סטורי למשל, הוא אחד המיקומים החזקים יותר מבחינת יחס המרה מקליק לליד, גם קרוסלת פייסבוק עובדת לא רע בכלל.



5. אוטומציה
אחרי שתבינו איך לייצר הודעות שנכנסות, אתם תצטרכו לטפל ביחס ההמרה, אחת הדרכים הטובות לשפר יחס המרה בקמפיינים של ווטסאפ היא דרך אפליקציית מענה אוטומטי להודעות שנשלחו אליך מלקוחות, אני בדרך כלל נותן השהייה של 7 שניות כדי לתת הרגשה של מענה אנושי ולא רובוטי.
כמו כן, גם ההודעה שתישלח ללקוח מנוסחת כך שתתאים גם לזכר וגם לנקבה.
אני ממליץ על
autoresponder שעובד רק באנדרואיד, לא ידוע לי על אפליקציה מהסוג הזה לאייפון.
אתם תצטרכו לקנות את גרסת הפרימיום בעלות של כ-50 ש"ח חד פעמי אבל זה שווה את זה ואי אפשר בלי זה בגלל סיבות רבות שלא אכנס אליהן כרגע.

קצת נתונים
אחוז שליחת הודעה על קליק שהוא טוב מבחינתי זה 1 ל4 שזה 25% שליחת הודעה.
הכי טוב שהיה לי זה 75% שליחת הודעה.



אולי יעניין אותך

seri1
gidi-lerrer1
tomaharon1
assaf-shmuelli1
mike1
Federico1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר