הקמפיין החברתי #עושיםעיניים בהובלת סלבס ו- M&C

הקמפיין החברתי "פותחים עיניים" נועד להעלאת מודעות לנושא הקשה והכאוב של פגיעה מינית ואונס בילדים. המספרים שמגיעים מהאו״ם מזעזעים:
בכל שנה, למעלה מ-200 מליון ילדים עוברים התעללות מינית או אונס ברחבי העולם
.


באתר של ארגון הבריאות העולמי שהוא גוף של האו"ם אפשר לראות כי 18% מהבנות בעולם עוברות פגיעה מינית מכל סוג שהוא ו-8% מהבנים .

12% מהילדים בעולם עברו התעללות/ניצול פיזי בשנה החולפת.

דווקא בקיץ ובתקופת החופש הגדול האיום גדול עוד יותר. בחודשים האחרונים קיימת עלייה של 41% בפניות בנושא פגיעה ותקיפה מינית בילדים ברחבי הארץ.
אחת מכל חמש ילדות עוברת פגיעה מינית

אחת מכל שבע ילדות עוברת גילוי עריות



12% מהילדים בעולם עברו התעללות/ניצול פיזי בשנה החולפת.

דווקא בקיץ ובתקופת החופש הגדול האיום גדול עוד יותר. בחודשים האחרונים קיימת עלייה של 41% בפניות בנושא פגיעה ותקיפה מינית בילדים ברחבי הארץ.
אחת מכל חמש ילדות עוברת פגיעה מינית

אחת מכל שבע ילדות עוברת גילוי עריות


ואצל בנים – עד גיל 12, שיעור הבנים הנפגעים מינית זהה לשיעור הבנות



85% ממקרי התקיפה המינית מבוצעים ע"י אדם המוכר לקורבן
רק 6% מהפגיעות המיניות מדווחות לרשויות



(נתונים שנמסרו מאיגוד מרכזי הסיוע לנפגעי ונפגעות תקיפה מינית בישראל).








הקמפיין "פותחים עיניים" מעביר את המסר החשוב כי כולנו מחויבים לקחת אחריות ולשמור על הילדים שלנו, כולנו מחויבים להגן עליהם – זה ההסכם הלא חתום בינינו לבנם – לשמור עליהם עד שיתבגרו .



ידוענים רבים משתתפים בקמפיין כאשר הם מעלים תמונה כשהעיניים שלהם מכוסות במסכה וקוראים "לפתוח עיניים" וביניהם: בר רפאלי, גלית ושירה גוטמן, מיכל אנסקי, ליאור סושרד, סנדרה שדה, רותם כהן, רונה לי-שמעון, דליה מזור ועוד רבים.



הקמפיין הינו שיאו של מהלך מתמשך ורב שנים של תנועת "הצבא העולמי נגד התעללות בילדים" אשר בין מייסדיו נשות מקצוע בינלאומיות. התנועה חרטה על דגלה את המאבק בתופעה נוראית זו תוך העלאת מודעות של גורמי ממשל, גורמי חינוך, אנשי קהילה ועוד ומתן כלים פרקטיים שיסייעו בצמצום ומניעה של התופעה.כמו כן, התנועה פיתחה והפיקה את סרטון הדרכה "הסוד של תום". מדובר בסרטון האנימציה הראשון בעולם שמדריך הורים כיצד למנוע , לזהות ולהגיב במצב של פגיעה מינית בילד ובו זמנית מעודד את הילדים לשתף .

הסרטון
הושק בעברית בשנת 2013 ותורגם לאנגלית , צרפתית ורוסית ומטרתו , מעבר להיותו כלי הדרכה , היא להגביר את המודעות לפגיעה מינית בילדים ולהשפיע על הרגולטורים להחמיר את הענישה בתחום . הסרטון , שנכתב על ידי מומחים לפגיעה מינית בילדים , זכה לביקוש עולמי והוא משמש כיום כלי הדרכה בבתי ספר ובמוסדות ציבוריים ברחבי העולם .



ה " סוד של תום " אומץ על ידי ממשלות וארגונים באירופה , צפון אמריקה ואסיה . בשנת 2016 הפרויקט נבחר להיות הפקת המדיה המרכזית ביום האירופי להגנה על ילדים מפגיעה מינית. בארה " ב , הסרטון שולב בערכה לימודית שהופצה ל -85,000 ילדים ב -19 מדינות .


קרדיטים:
קריאיטיב: משרד הפרסום
M&C סאצ'י
משרד יחסי ציבור: שלמור תקשורת
דיגיטל: מודרן טוקינג
סרטונים הסוד של תום: אוהד אלימלך




אולי יעניין אותך

Disney100
alon-loria(6)
pexels-pixabay-48148(3)
podcast10
dismey1
gadi1

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר