שיווק קמעונאות באינסטגרם: 10 עובדות חשובות

אינסטגרם צוברת פופולאריות הולכת וגוברת בקרב קמעונאים ומשווקי קמעונאות בשנה החולפת, בעיקר כמנוע ליצירת טראפיק לתוך החנויות הפיזיות במקביל להיותה פלטפורמה מעולה ליצירת מודעות מותגית. אינסטגרם, רשת חברתית מבוססת תמונות וקטעי וווידאו קצרים חוגגת ארבע שנות פעילות בלבד (ורכישה היסטורית ע"י פייסבוק), וככזו היא הופכת לכלי שיווקי משמעותי עבור משווקים וקמעונאים.



תהליך יצירת המוניטיזציה בפלטפורמה נמצא עדיין בשלבי פיילוט (הפרסומת הראשונה הושקה בשנה שעברה בלבד, מאז אינסטגרם בוחנת היטב את ההפוטנציאל העסקי ואת תרומתה למטרות המותגים שהשתתפו בפיילוט). יאמר לזכותה של אינסטגרם, שהיא בוחנת את ערך המוניטיזציה בזהירות רבה, מתבססת על הניסיון (הרב יש לומר) של אחותה הגדולה פייסבוק ובכל מקרה מקדשת את חווית המשתמשים מתוך הבנה שפגיעה בחווית המשתמש כפי שהיא היום וזו שלמעשה תרמה להפיכה של אינסטגרם לפלטפורמת סושיאל מובילה- תפגע קשות בעתידה.



עם כ- 150 מיליון משתמשים רשומים ( מחציתם פעילים ברמה היומית! ) ואל מול הפופולאריות האדירה לה זוכה הפלטפורמה, הופכת אותה לכלי חשוב בתמהיל השיווקי של קמעונאים ברחבי העולם.



10 עובדות חשובות המחזקות את מידת האטרקטיביות של אינסטגרם עבור קמעונאים:


1. בשנה האחרונה בלבד, הצטרפו לאינסטגרם כ- 60 מיליון משתמשים.



2. נשים מהוות כ- 75% מהמשתמשים הפעילים של אינסטגרם, מה שמחזק את הקשר בין תוכן ויזואלי לבין הקהל הנשי (אגב, מגמה שניתן לזהותה בבירור גם בפינטרסט המבוססת כל כולה על תוכן ויזואלי.



3. 60% מהמשתמשים באינסטגרם גרים מחוץ לארה"ב (מה שמחזק את היותה פלטפורמה בינלאומית משמעותית).



4. במחצית השניה של 2013, אינסטגרם נחשבה לרשת החברתית בעלת קצב הצמיחה הגדול ביותר!



5. השימוש ב- # Hashtag (יכולת התיוג של תכנים באינסטגרם) הפכה כה פופולארית, כאשר הקמעונאים "הרודס" ( Harrods ), "טארגט" ( Target ) ו- "נורדסטרום" ( Nordstrom ) נחשבות לפופולאריות ביותר בענף הקמעונאות הבינלאומית ע"פ היקף השימוש באשטאגים שלהם.



6. 3 מותגי הקמעונאות שסביבן נוצרו הקהילות הגדולות ביותר הם: "ויקטוריה סיקרט" ( Victoria’s Secret ), "לובוטין" ( Louboutin ) ומותג האופנה היוקרתי "מייקל קורס" ( Michael Kors ).



7. המודעה הממומנת הראשונה של המותג "מייקל קורס" באינסטגרם גרפה פי ארבעה לייקים ושיתופים של עוקבים מאשר תכנים אחרים של המותג שפורסמו שלא במסגרת הכלים הממומנים.



8. המודעה הממומנת של המותג "מייקל קורס" זכה לחשיפה בינלאומית של כ- 6.15 מיליון , מהלך שהוביל להצטרפות של כ- 33,000 עוקבים חדשים אחרי המותג (פי 16 מהמקצב הרגיל).



9. מודעה ממומנת מקבילה של המותג "ליוויס" זכתה לחשיפה של כ- 7.4 מיליון גולשים בטווח הגיל 18-34 בתוך ארה"ב בלבד, בפרק זמן של ימים בלבד!



10. נקודה משמעותית נוספת היא התרומה השיווקית והעסקית שבהטמעה של תכני האינסטגרם של המותגים בתוך האתרים הרשמיים שלהם, פעולה שמחזקת אף יותר את מידת המעורבות של הגולשים והלקוחות, מחזקת את היקף החשיפה והמודעות למותג.

בואו נדבר תכלס – בחרתי מספר דוגמאות של פעילות קמעונאית אפקטיבית באינסטגרם (כמובן שלא חסרות דוגמאות מעולות נוספות):
במסגרת אסטרטגיית תוכן מתוכננת היטב ולא פחות חשוב – מיושמת בצורה נפלאה תוך הבנה אמיתית של המדיום (מה שמשווקים רבים לא עושים נכון אגב). הדוגמאות הבאות מבינות את המאפיינים הייחודיים של אינסטגרם כערוץ, מבינים את הערך שהעוקבים מצפים לקבל ומתאימים את המסר למדיום:



TARGET : ענקית הקמעונאות מבינה את הערך שבווידאו קצר בעל מסר קולע ורלוונטי בדיוק עבור הלקוחות מחפשי המציאות. במיוחד עבור מטרה זו הבאתי את הדוגמה המצורפת, סרטון קצר המציג חמישה מוצרים הנמכרים במחיר הנמוך מ- 15$. הייחוד של התוכן נובע בעיקר מאופן הפרזנטציה של המוצרים, בסגנון STOP MOTION שקל וכיף לצפות בו ובעיקר מעביר את המסר בצורה ברורה:




NORDSTROM : דוגמה מעולה לרלוונטיות בתוכן (לדעתי), במבט ראשון אפשר לטעות ולחשוב שמדובר בתוכן פשוט וסתמי, אך כמו בפעילות תוכן רבות בערוצי המדיה החברתית מידת הרלוונטיות והקונטקסט של הדברים הופכים אותו לייחודי: במסגרת חג האהבה שחל השנה העלתה NORDSTROM את התמונה המצורפת (בנוסף לשלל תכנים נוספים שהועלו בחג האהבה) עם מסר חד וברור המעודד עוקבים ולקוחות להשתמש ב- Hash Tag של המותג ובכך לתייג תמונות הרלוונטיות לחג האהבה. דרך טובה לעודד מעורבות גולשים ולקוחות בערוץ:




Harrods : אחד הערכים המרכזיים שמותגים, משווקים וקמעונאיים חכמים יכולים לייצר באינסטגרם היא הנגישות. למעשה, אינסטגרם מייצרת הזדמנות מעולה עבור מותגים שנחשבים כמותגי יוקרה שפחות נגישים לקהל הרחב להפוך, אפילו לרגע, לנחלת הכלל. אז נכון, אפשר להתווכח ולטעון שהאקסקלוסיביות הזו היא אחד הדברים שמגדירים מותגי יוקרה, מצד שני מתן ההצצה הזו למאחורי הקלעים של המותג, או לפעילויות עסקיות רלווניות (כמו למשל תצוגות אופנה) מנגישות את המותג לקהל חדש בנוסף לקיים, מייצר בידול והעדפה הודות לאותניות הזו.




Radioshack : הדוגמה האחרונה מציגה כיצד לחבר נכון בין מסר שיווקי לבין ערך ללקוחות/ עוקבים: רדיושאק, הקמעונאית האמריקאית מציגה הזמנה להגיע לסניפים ולהינות מהדרכות מקצועיות של FITBIT (צמיד אלקטרוני חכם שמודד את הפעילות הפיזית של המשתמש ומאפשרת לו לשפר ביצועים ספורטיביים). למעשה המסר שמועבר בתוכן הנ"ל הוא – Radioshack עוזרת, מקדמת ומעודדת חיים בריאים, כמובן שכל זה מתרחש תחת קורת גג קמעונאית שמוכרת את המוצרים….










פורסם בRedefine | Digital Inspiration & Strategy


אולי יעניין אותך

azrieli23
F0_1200_0432_eran-rotem1
lens-3046269_19201
kindle-1867751_640
tamar

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר