חברת דרונט, המתמחה בניית אתרים באינטרנט, חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם חברת מרלין תקשורת (Merlin), המפעילה מערכת פרסום אונליין ידידותית אשר מאפשרת לפרסם מודעות טקסטואליות המקושרות לביטויי חיפוש בעשרות אתרי אינטרנט וביניהם YNET ו- MSN, בדומה למודל ה- Adwords של גוגל. מערכת מרלין הינה במודל של תשלום עבור הקלקה על המודעות. במסגרת ההסכם, תשלב דרונט את מערכת הפרסום, בטכנולוגיית הקמת האתרים שלה, המאפשרת הקמת אתר אינטרנט בזמן קצר תוך חיסכון בעלויות.
דרונט, תציע למאות לקוחותיה הקיימים וללקוחות חדשים לשלב את מערכת הפרסום של מרלין בצורה חלקה וללא עלות הטמעה. בכך יתאפשר לבעלי אתרים ליהנות מהכנסות מפרסום ללא השקעה מצידם. מערכת Merlin מציגה מודעות טקסט בצמוד לתוצאות חיפוש באתרי אינטרנט בהתאם לקונטקסט החיפוש. לדוגמא, אם גולש ביצע חיפוש של הביטוי "טיפים לקניית רכב" בתוך אתר בנושא רכב, לצד התכנים שיעלו בתוצאות יופיעו מודעות של חברות ליסינג וחברות רכב. המערכת המתקדמת מאפשרת להוסיף למודעות הטקסט לינק לתמונות או מידע נוסף המופיעים בחלון הנפתח במהירות באותו חלון והקלקה עליהם מחייבת את המפרסם רק ב- 30% מעלות הקלקה רגילה, כך שהגולש יבחר להיכנס (בתשלום מלא) רק לאתרים רלוונטיים.
המערכת של Merlin משולבת כיום ברשת של עשרות אתרים מובילים ביניהם YNET, Allmarketing.co.il, MSN.co.il, מורפיקס ועוד. בין המפרסמים במערכת מרלין: זאפ, אופרן הולידי אוטו, מכללת נתניה, אתר התעסוקה ג'ובנט, AIG ועוד מאות.
אליק כהן, מנכ"ל דרונט: "השאיפה שלנו היא לספק ללקוחותינו כל כלי אפשרי שיסייע, כחלק מהפתרון הכולל שאנו מציעים להקמת אתר. מרלין היא מערכת פרסום מובילה וחכמה, הבנויה על מודל אינטרנטי שהוכיח את עצמו, אשר תספק לבעלי אתרים הבנויים על בסיס הפתרון של דרונט אפיק הכנסה ורווחים".