טיפ ארנון ממן: איך להימנע מגירוש נצחי מגוגל

רונן (שם בדוי), מנכ"ל גן אירועים גדול באזור המרכז, למד בכוחות עצמו את מערכת הפרסום של גוגל אדוורדס ועשה בה חיל. לאור ההצלחה החליט רונן להפנות יותר ויותר תקציבי פרסום לערוץ זה. תוך מספר חודשים הפך גוגל אדוורדס לערוץ השיווק העיקרי שלו, בתקציבים חודשיים בני חמש ספרות מדי חודש. עד מהרה הפך גוגל ליצרן הלקוחות, וההכנסות העיקרי של גן האירועים.


אלא שלפתע, בלי כל אזהרה מוקדמת קיבל רונן מייל בזו הלשון: "‫הובא לידיעתנו שחשבון Google AdWords שלך אינו ערוך בהתאם למדיניות הפרסום ולתנאים וההגבלות שלנו. כתוצאה מכך חשבונך, וחשבונות קשורים כלשהם הושעו, והמודעות שלך לא יוצגו עוד ב-Google. ‏‫שים לב שאינך רשאי לעבד או ליצור חשבונות AdWords כלשהם, הן כיום והן בעתיד".


לא עזרו בקשות, תחינות ומכתבי הסבר. גוגל אדוורדס טרקה בפני רונן את הדלת לתקופה בלתי מוגבלת, כלומר לתמיד. הוא לא יוכל לפרסם את האתר שלו, או כל אתר אחר. מבחינת גוגל רונן הוא "אישיות בלתי רצויה" – לכל החיים. אז מה בעצם חטאו של רונן שעורר את זעמו של הענק מקליפורניה? מתוך רצון אמיתי לייעל ולהשתפר, רונן פתח חשבון אדוורדס נוסף לטובת גן האירועים שלו. זה הכל! על פי מדיניות הפרסום של גוגל הדבר אסור בתכלית האיסור! חשבון אחד לאתר אחד קובעת מדיניות הפרסום של גוגל. ומכיוון שגם ב"מדינת גוגל", אי ידיעת החוק אינה פוטרת מעונש, רונן נענש בסילוק טוטאלי ותמידי מגוגל, ויאלץ למצוא דרכים חלופיות לשיווק גן האירועים שלו.


בסרטון חדש ששחררה גוגל לאחרונה (בתחתית הכתבהק) מציג דייויד בייקר, ראש "הנדסת מדיניות הפרסום" של גוגל, את מאמצי החברה להבטיח חוויה איכותית למשתמשים בשירותיה. בייקר מגלה כי גוגל מעסיקה מאות מהנדסים, ומשקיעה עשרות מיליוני דולרים, כדי לאתר פגיעות אפשריות במשתמש (הגולש) ולמנוע אותן. "כאשר אנחנו מגלים הפרה חמורה, אנחנו לא רק חוסמים את האתר, אנחנו חוסמים את המפרסם אישית ומונעים ממנו את האפשרות לפרסם בגוגל אי פעם בעתיד" מציין בייקר. בשנת 2011 בלבד חסמה גוגל יותר מ-800,000 מפרסמים ופסלה יותר מ-130,000,000 מודעות, בשל הפרת המדיניות. איתור ההפרות ולכידת המפרסמים הסוררים מתבצעת הן על ידי מערכות סריקה אוטומטיות, והן בבדיקה אישית של מומחי המדיניות של גוגל.


רשימת האיסורים והמגבלות שגוגל מטילה על לקוחותיה ארוכה ולעיתים לא לגמרי מובנת. איסורים אלה יכולים להכיל סעיפים מבניים, כמו במקרה של רונן, או, וכאן העיקר, לתוכן המודעות ובמיוחד לתכני האתר. הנה חלק מהמגבלות שאסור, ממש אסור להתעלם מהן.


נושאים אסורים או בעייתיים לפרסום בגוגל אדוורדס


מוצרי עישון, כולל תחליפי סיגריות ללא ניקוטין!
אלכוהול
תרופות (!)
אבזרי רכב מסויימים (גלאי מכמונות למשל)
הפלות
כלי נשק
סמים
זיקוקין די נור
אלמוגים
שידול לתרומות
הימורים ובתי קזינו
מוצרים שמקורם בזני בעלי חיים הנמצאים בסכנת הכחדה (שיני פילים, קרני קרנפים ועוד…)פרסום פוליטי
מוצרים מזוייפים
סרטים או מוסיקה להורדה
שיווק פירמידה
שימוש שלא כדין בסימנים מסחריים ובשמות מותגים (למעט מותגי המפרסם עצמו)-
ועוד..


לסיכום:


עם גוגל לא מומלץ להתחכם. אל תנסו להעמיד במבחן את יכולות הבילוש והאיתור של גוגל. הם הרבה יותר מתוחכמים מכפי שנעלה בדעתנו.


מומלץ ביותר לקרוא את "מדיניות הפרסום" של גוגל אדוורדס (כאן) בלי לדלג ובלי לקצר. הפרת מדיניות הפרסום של גוגל, אפילו בשוגג ובתום לב, עלולה לעלות בטריקת דלת חסרת רחמים, ללא סליחה וללא אפשרות ערעור.


הכותב הוא ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי", בין שלושת היחידים בישראל, של גוגל Adwords. טיפים נוספים מארנון ממן תקבלו כשירות בניוזלטרים ובאתר אולמרקטינג.
אתר ארנון ממן יועצים: www.arnonmaman.com


אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר