יתרונות וחסרונות של פרסום דרך קמפיין גוגל שופינג (Google Shopping)

הכותב יהודה מילוסלבסקי – מומחה מוסמך לפרסום בגוגל

מה זה גוגל שופינג ואיך הוא יכול לקדם עסק?

גוגל שופינג הוא שירות, המאפשר לגולשים לחפש מוצרים ולהשוות מחירים. למפרסמים הוא מספק פלטפורמה לפרסום וקידום מוצרים של חנויות מקוונות במסגרת קמפיין ממומן, שמטרתו להגדיל את המכירות.

את הפרסומים הגולשים יכולים לראות בדף התוצאות הראשי של גוגל:

<span ";"="">

 

או בכרטיסיית השופינג:

 

כדי לפרסם בגוגל שופינג, הקמעונאי עושה שימוש ב- 2 פלטפורמות:

1.     גוגל אדס – Google Ads (אדוורדס לשכבר), שמסייעת לו לנהל את הקמפיין, לשלוט בתקציבים, בהצעות המחיר, בהגדרות המיקום ובתזמון הצגת המודעות ולבצע אופטימיזציה על סמך תובנות מביצועי הקמפיין.

2.     גוגל מרצ'נט סנטר (Google Merchant Center), שמאפשרת לקמעונאי לשמור את 'פיד המוצרים' שלו, הכולל מאפיינים ותכונות שונות של המוצרים עצמם, כולל מחירים, צבעים, מידות ועוד.

יתרונות הפרסום בשופינג

נוכחות נרחבת

גוגל שופינג מציגה יותר ממודעה אחת עבור חיפושים של משתמשים. משמעות הדבר היא, שבכל פעם, כאשר המודעות של המפרסם רלוונטיות למשתמשים, עשויות להופיע אחת או יותר ממודעות השופינג של המפרסם. כמו כן, עשויות להופיע מודעות מסוגים שונים, כך שבתוצאות החיפוש יופיעו במקביל גם מודעות טקסט וגם מודעות שופינג של אותו מפרסם.

ניהול קמפיינים אינטואיטיבי ממוקד מכירות

להבדיל ממודעות גוגל אחרות, בקמפיין שופינג, גוגל לא מסתמך על מחקר מילות מפתח, אלא על מאפייני המוצרים, אשר המפרסם מעלה למרצ'נט סנטר.

המשמעות של זה היא, שהקמעונאי יכול לעדכן מידי יום את המלאי, ומבלי לבזבז על כך תקציבי פרסום או זמן במחקר מילות מפתח, גוגל יזהה את המוצרים המוצעים לצרכנים ויציג אותם בחיפושים הרלוונטיים.

תנועה איכותית שנכנסת לאתר המכירות

מכיוון שגוגל שופינג מאפשר ללקוח לערוך סקר שוק, להשוות מחירים ולקבל אינפורמציה רבה על המוצרים שהוא בוחן, הקלקה על המודעה מסמלת את הרלוונטיות של המוצר לגולש, מה שמוביל רק לידים איכותיים לאתר וחוסך לקמעונאי פרסום של עשרות, ואפילו מאות, מודעות ידנית.

עלות הקמפיין

בהשוואה לקמפיין רגיל ברשת החיפוש של גוגל, המחיר פר קליק בקמפיין גוגל שופינג נמוך יחסית.

חסרונות הפרסום בשופינג

למרות כל היתרונות של קמפיין שופינג, יש לו גם מספר חסרונות.

 

פרסום בשופינג לקידום אתרי מכירות בלב

הפרסום לא מתאים לכל נישה או לנותני שירותים – לא ניתן לפרסם במסגרת הקמפיין שירותים או תחומי פעילות ונישות כמו נדל"ן, כלי תחבורה, כרטיסים לאירועים ועוד.

 

שיעור קליקים (CTR) נמוך יותר מאשר בקמפיינים ברשת החיפוש

הנה דוגמא לשני קמפיינים באותה קבוצת מוצרים. שיעור הקליקים בקמפיין רגיל ברשת החיפוש עומד על כמעט 40%. לעומת זאת שיעור הקליקים בקמפיין שופינג עומד על 0.84% בלבד. 

מצד השני, עלות ההמרה (המחיר שהלקוח משלם עבור הרכישה באתר) נמוכה יותר בקמפיין שופינג – 24.59 ₪, לעומת 34.55 ₪ בקמפיין רגיל ברשת החיפוש:


 

חוסר שליטה

כפי שציינו לעיל, מערכת הפרסום מחליטה על הצגת מודעות שופינג על בסיס נתוני המוצר ולא על בסיס מילות מפתח. לכן, עבודה על מילות שלילה, או Negative Keywords (מילות מפתח לא רלוונטיות עבור המוצרים שלכם) ייקח יותר זמן במסגרת ניהול קמפיין שופינג ביחס לקמפיין חיפוש רגיל.

 

דרישות מינימליות לאתר

כללים קפדניים החלים על חנויות אינטרנטיות והמוצרים שלהן עלולים לחסום גישה לקידום ממומן מסוג זה עבור לקוחות מסוימים. ישנן מספר דרישות סף למעוניינים לפרסם דרך גוגל שופינג, העיקריות שבהן:

 

–        התאמת המוצרים למדיניות הפרסום של גוגל באופן כללי – בגוגל אסור לפרסם מוצרים מזויפים, סמים ו"אביזרים" לשימוש בסמים, תחמושת וכלי נשק, מוצרי טבק וכדומה.

–        שימוש בפרוטוקול מאובטח (https) באתר.

–        היכולת לשלם עבור רכישות באתר אונליין.

–        הטמעת סל קניות באתר.

–        תיאור ברור של תנאי הרכישה והמדיניות להחלפה והחזרה של מוצרים שנרכשו.

–        תנאי מבצעים פשוטים וברורים.

–        פרסום מוצרים הנמצאים במלאי בלבד.

רוצים לוודא שקמפיין שופינג מתאים לקידום החנות שלכם? לחצו כאן והרשמו לפגישת ייעוץ עם מומחי הקידום הממומן של מילוסלבסקי מרקטינג!

 

אולי יעניין אותך

amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר