עדכון מגוגל שעסקים קטנים ישמחו לשמוע

השבוע התרבו דיווחים ברחבי העולם כי, ככל הנראה, גוגל בוחנת מעבר ל-4 תוצאות חיפוש ממומנות (AdWords). הפיילוט לכך נעשה במסגרת החיפושים שבוצעו במנוע החיפוש של גוגל בהודו. כידוע, היום גוגל מציגה 3 תוצאות ממומנות בכל חיפוש ולצידם היא מאפשרת עוד 8 פרסומים (שלא כחלק מתוצאות החיפוש), כך שארבע תוצאות ממונות ועוד 8 פרסומי צד הם בהחלט בשורה. אבל למי?


נתחיל בגוגל. מעבר לארבע תוצאות חיפוש ממונות הוא בעל השלכה דרמטית להכנסות גוגל. במצב כזה, הרי שהכנסות גוגל צפויות לצמוח בכ-10%, הכנסות גוגל רק מפלטפורמת ה-AdWords עומדות על כ-100 מיליון דולר בכל יום ונמצאות במגמת עליה מתמדת, כך שהתרומה לגוגל היא די ברורה.


מעבר לחברת גוגל, מדובר בבשורה לא פחות חשובה גם לכלל המפרסמים של גוגל ובפרט למפרסמים הקטנים. בעלי עסקים קטנים ובינוניים נמצאים כל יום בתחרות קבועה האם הם יצליחו או לא להיכנס לעמוד הראשון של תוצאות החיפוש. מדובר במכרז בלתי פוסק בו כל פעם נקבע שער חדש עבור כל מילת חיפוש, כך שהוספת עוד תוצאה ממומנת מרחיבה באופן משמעותי את הסיכוי להתברג בתוצאות הראשונות. לא מדובר בדבר של מה בכך- מילוני עסקים ברחבי העולם מפרסמים את עצמם מידי יום בגוגל ועבורם זה הלחם והחמאה. לא מדובר בכלי שמסיע למיצוב אלא הכנסות של ממש, כך שההזדמנות להכלל בדף הראשון יכולה להשפיע על כמות הלידים או המכירות שהם יקבלו בצורה משמעותית.


ומה לגבי המשתמשים?


על פניו ניתן היה לחשוב כי המשתמשים צפויים להיפגע כתוצאה מתוספת שאינה אורגנית לתוצאות החיפוש שלהם. עם זאת, סביר להניח כי בחינת הוספת הפרסום נולדה לא רק עקב שיקולים פיננסיים אלא גם כתוצאה מהעדפות הגולשים. להערכתי, בגוגל נוכחו לגלות כי תוצאות ה-AdWords הפכו לתוצאות רלבנטיות עבור הגולשים. צריך לזכור כי הפרסום ב-AdWords התפתח מאוד בשנים האחרונות והמפרסמים למדו אלו מילים כדאי לקנות ושהפניות לא רלבנטיות לא תורמות להם ולכן גם הם מצידם הפכו להיות יותר מעודכנים ובכך תורמים רבות לכך שגם איכות התוצאות הממונות השתפרה.


אביב ברקוביץ' הוא משנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק בחברת אלגומייזר

אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר