רימרקטינג – לא ריסייקלינג

רימרקטינג הפך במהירות לכלי פרסום חביב מאוד על המשווקים באינטרנט, בעיקר מכיוון שהוא מאפשר דבר שמעולם לא היה אפשרי בשיווק לפני כן – לעקוב אחרי הלקוחות הפוטנציאליים. אבל כמו הרבה כלי שיווק שמייצרים באז והתלהבות, השימוש ברמרקטינג נעשה כלאחר יד ויש ציפיה להצלחה אוטומטית. כמו כלי שיווק אחרים, גם את הרימרקטינג צריך ללמוד ולהבין.


מהו הרימרקטינג?


גוגל, ושירותים אחרים המציעים רימרקטינג, יודעים למעשה "לסמן" גולש שמגיע לאתר או לעמוד נחיתה, ולבצע אחריו מעקב לכל מקום אליו הוא גולש. כך לדוגמא, גולש נכנס לאתר למכירת הזמנות לחתונה המפעיל רימרקטינג. הוא לא מצא את מה שחיפש ולכן נכנס לאחר מכן להתעדכן בחדשות באתר news.com. אותו אתר מציג מודעות ממומנות של גוגל, ולכן בסבירות גבוהה הוא יציג מודעה שהוזן למערכת של גוגל על ידי האתר הראשון.


אז איפה הבעיה ?


ההתלהבות מהשירות ברורה. הדבר דומה לאדם שעמד ובהה בחלון ראווה של חנות יוקרתית, ולאחר מכן כשנכנס לבית קפה בהמשך הדרך ימתין לו ברושור של אותה חנות עם מספר הטלפון שלה. זו התגשמות הפנטזיה של כל בעל עסק. אבל אם אתם בעל העסק, מה אתם מציגים בברושור?


אתם יכולים מצד אחד להציג מידע על העסק שלכם, או שאתם יכולים להעניק ללקוח הצעה ייחודית לרכישת מוצר. מה מהשניים יגרום לאותו אדם לחזור חזרה במעלה הרחוב ולהיכנס לחנות שלכם? את המוצר הוא כבר ראה, מהחנות הוא התרשם, אז איך יעזור לו שוב פעם מידע כללי על החנות – הוא כבר יודע שהיא קיימת.


למרבה הפליאה עסקים רבים משתמשים ברימרקטינג באותה התייחסות, כשהם משתמשים באותן מודעות שהם מפעילים באזורי פרסום אחרים. ההתייחסות לגולש שכבר ביקר באתר היא זהה לזו של אדם שעדיין לא יודע על קיומו. כך, המודעה עוקבת אחרי הגולש לכל מקום, בלי לחדש לו דבר, ואולי אפילו תוך כדי שהיא מעצבנת אותו.


מה הפתרון?


לחשוב על הלקוח הפוטנציאלי שכבר עבר באתר, כישות נפרדת. להבין שכדי שהוא יחזור לאתר שלכם צריך להיות מסר מאוד אטרקטיבי, אפילו יותר מזה שאולי הביא אותו לאתר מלכתחילה. דוגמא לשימוש נכון מבצע האתר הרכישות הסיני DealExtreme, שמציג במודעות הרימרקטינג מוצרים חדשים בכל פעם. כך יש סיכוי שהגולש יתקל במוצר של ראה עדיין בחנות ושהוא מעוניין בו. אפשרות נוספת היא לתת הנחה או להציע הרשמה למועדון לקוחות מיוחד. בגדול כל הצעה שיווקית יכולה להיות יותר מעניינת מאשר להציג את החנות או האתר שוב ושוב.


לעקוב חכם


פעם בסרטים מרגלים היו מבצעים מעקב כשהם מתחבאים מאחורי גיליון גדול של עיתון, לפעמים היו עושים חור באמצע כדי שיוכל לראות דרכו את מושא המעקב שלהם. בסרטים הראשונים העיתון היה שיטה חכמה למעקב, בסרטים המאוחרים יותר הוא הפך לפרודיה ומשל למרגל כושל. כך גם לגבי המעקב של הרימרקטינג. ככל שהזמן יעבור והלקוחות יהיו מודעים יותר לכלי שעוקב אחריהם, כך ההשפעה שלו תרד, ההיענות תפחת, ויהיה צורך להשתמש בו בצורה חכמה ולא לעשות ריסייקלינג של מודעות אחרות. את השימוש החכם צריך להתחיל כבר היום.


הכותבת היא סמנכ"ל שיווק Fortissimo Smart-Media

אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר