AMP: גוגל רוצה את התוכן שלכם, ומהר

גוגל אינה מפסיקה לחדש, לפתח, לצמוח ולייצר הזדמנויות חדשות ומעניינות לבעלי אתרים, וכמובן גם לבעלי עסקים, להתפתח ברמה השיווקית-עסקית.


AMP – ראשי התיבות של Accelerated Mobile Pages – עמודי מובייל מואצים, הם אחד מאותם חידושים שמחכים למפתחים ולמקדמי אתרים מעבר לסיבוב, ומוטב להציץ לפני שהפנייה הגדולה מאומצת על ידי כולם, כדי לזכות ביתרון על המתחרים.


דבר ראשון: מה זה AMP?


העידן הסלולארי דורש ממפתחים ומבעלי אתרים להציג את התוכן שלהם על מסכים קטנים יותר ובמהירות גבוהה יותר, והאתגר דורש פתרונות יצירתיים. AMP היא התוכנית החדשה של גוגל להאצת עמודים למובייל, פתרון אלגנטי שמטרתו אחת: לאפשר לגולשים להגיע לתוכן שלכם ברגע אחד, בלי להמתין ולבזבז את זמנם על טעינה ועל התאמת האתר למכשיר שלהם.


ברשת מדברים על סטטיסטיקה שבעלי אתרים, בעיקר אתרים עסקיים, מתקשים להתעלם ממנה: זמן טעינת אתר ממוצע על גבי מכשיר סלולארי יכול להגיע עד ל-22 שניות, פרק זמן בלתי מתקבל על הדעת מבחינת הגולש הממוצע, שיעזוב את האתר תיכף ומיד, וככל הנראה לא ישוב. גוגל, שנמצאים תמיד עם היד על הדופק, אינם מוכנים שהגולשים יחכו כל כך הרבה זמן לתוצאות – וזה משחק לטובתכם.


עם AMP, פרויקט קוד פתוח של גוגל, המטרה ברורה: לייצר חווית משתמש אופטימאלית, כפי שגוגל מנסה לעשות מיום היווסדה – התוצאות המדויקות ביותר בזמן הקצר ביותר, זמן שיא של פחות משנייה אחת לטעינת התוכן בעמודי AMP, מצב בו הגולשים בוחרים שוב ושוב להשתמש בגוגל כי התוצאות שהם מקבלים הן הטובות ביותר, ואתם יכולים פשוט לרכב על הגל.


אפשר כבר למצוא את תוצאות AMP בעמוד תוצאות החיפוש של גוגל בסלולארי, וכשבוחרים באחת מתוצאות אלו, זמן הטעינה בהתאם – מה שאומר שקרוב לוודאי כי עד מהרה כל הגולשים הסלולאריים יעברו לתוצאות אלו, וכדאי מאוד שתהיו שם.


בקצרה: איך זה עובד?


כדי לא להסתבך יותר מדי ברמה הטכנית, אפשר להסביר את AMP כך: גוגל יצרה מסגרת בניית אתר בסיסית ומוגדרת מראש, עם אופטימיזציה מוחלטת לעמודי נחיתה, תוך שימוש בטכנולוגיה קיימת – HTML5 לצד CSS3 ו- JAVASCRIP. העמודים הקלים מבחינת קילובייט נשמרים בזיכרון המכשיר (CACHE), וזה הבסיס למהירות התגובה.


כדי לוודא שהגרסה שהגולש מקבל היא העדכנית ביותר, הוא קודם כל יקבל את הגרסה השמורה, כדי לא לחכות, ובו זמנית נשלחת הוראה למשוך את הגרסה העדכנית ביותר של העמוד. כאשר היא מגיעה, הוא יראה אותה והזיכרון (CACHE) יתעדכן בהתאם. פשוט, אפקטיבי ובעיקר – מהיר מאוד.


האם כדאי להשתמש ב-AMP של גוגל?


במילה אחת – כן. ובכדי לדייק את זה: הרעיון העיקרי הוא לאפשר לאתרים שמעדכנים את התוכן שלהם בתכיפות לייצר מצב בו גם אם התוכן משתנה, לגולש עדיין תהיה גישה מהירה ונוחה מהסלולארי שלו. המבנה של AMP אידיאלי גם לבעלי אתרי מכירה וחנויות אונליין, וההשתתפות בפרויקט דרך בנית אתר מובנה ל-AMP תאפשר לבעלי עסקים מקוונים לצבור יתרון יחסי על המתחרים, ולהביא את המוצר שלהם או את השירות שהם מספקים במהירות הגבוהה ביותר ללקוח הפוטנציאלי, שמחפש אותם היום דרך המכשירים החכמים.


העסקים הגדולים ביותר, כמו eBay לדוגמא, כבר אימצו את המהלך של גוגל, והם מייצרים אינספור עמודים למוצרים שלהם בכדי לשמור על המיקום הגבוה שלהם בתוצאות החיפוש גם בסלולאריים. אם הגדולים משקיעים בזה מרץ, כדאי גם לכם לשקול את המהלך הזה ברצינות, ובהקדם.



המילים
SEO אומרות לכם משהו?


רוב הסיכויים הם שקידום האתר שלכם תלוי באלגוריתם של גוגל. כמו קישורים, תוכן איכותי ונגישות האתר, AMP הפך לפקטור משמעותי בדירוג האתר שלכם, בכל הנוגע לחיפוש דרך מכשירים סלולאריים חכמים. אין המדובר בהמלצה – אם אתם מעוניינים לשמור על המיקום שלכם או לטפס מעלה בתוצאות החיפוש, הרי שיישור קו עם הדרישות של גוגל הוא בגדר חובה, ומי שמקדים תופס את מקומו ויזכה, ככל הנראה, בזינוק משמעותי בתוצאות החיפוש.


גוגל לוקחים בחשבון משתנים כמו זמן טעינה ואחוזי נטישה, והאחרון מושפע ישירות מהראשון (22 שניות המתנה לטעינת עמוד ללא ספק יגרמו לאחוזי נטישה גבוהים), וככל שאנשים מתעדפים תוצאות AMP ובורחים מאתרים שנטענים לאט, כך עמודים אלו מקבלים יותר רלוונטיות מבחינת גוגל, אז קחו זאת בחשבון במהלך הקידום של האתר שלכם.


כמה חסרונות – רק לשם האיזון


העובדה שמדובר בהתחלה אומרת שהמהלך דורש מעט יותר עבודה ידנית משאר מהלכי הקידום הפופולאריים, שכן אין עדיין הרבה כלים אוטומטיים לביצוע העבודה. ובכל זאת, כלים אוטומטיים כבר החלו לצוץ, וכמו בכל מהלך של גוגל, שוק התכנות והקוד החופשי ייצר מענה מעולה תוך כמה חודשים. השוק יאמץ את השינוי, ו-AMP יתפוס את מקומו ברשימת הסטנדרטים הבסיסיים לכל אתר, ממש כמו הקונספט של האתרים הרספונסיביים.


חיסרון נוסף הוא מגבלות הקוד והטכנולוגיה, שנועדו לשמר את המהירות הגבוהה ומגבילים את היכולות מבחינת העיצוב. מנגד ניתן לטעון כי היצירתיות משגשגת כששמים לה מסגרת, ומי שצלל כבר לעולם ה-AMP גילה כמה אתרים יפים ומושקעים שעוצבו דרך הכלים ה"מוגבלים" שגוגל מציעה נכון להיום.


עוד חיסרון הוא כי הקישור מתוצאות החיפוש הוא ל-URL של גוגל, מה שעלול להוביל לירידה בתנועה באתר הרשמי של העסק ולקושי בניטור הסטטיסטיקות של הגלישה לאתר. מנגד, כל עוד הגולשים מגיעים והופכים ללקוחות, אפשר בינתיים לספוג את העיוורון החלקי, שככל הנראה יתוקן עם הזמן.


לסיכום


כששוקלים את היתרונות מול החסרונות היחסיים, התשובה ברורה: כדי להישאר למעלה צריך לשתף פעולה עם הענקים של השוק, ואם הם יוזמים והעסקים הגדולים מאמצים – מוטב להצטרף אליהם כבר עכשיו.


גוגל מרוויחים הון תועפות מפרסום ממומן, אבל הם משקיעים לא מעט גם בקידום התוצאות האורגניות, והקונפליקט התיאורטי בין שני המהלכים מעורר שאלות. אנו ממליצים לפעול כעת, להתחיל ליהנות מהקידום הסלולארי של העסק שלכם ולעקוב אחרי ההתפתחות של AMP שכבר ייצרה שינוי משמעותי בשוק, ובוודאי תעבור עוד כמה וכמה גלגולים.


המאמר נכתב ע"י חברת אקסטרה קידום אתרים www.seo-extra.com

אולי יעניין אותך

Google-Shopping
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
צילום באדיבות טיקטוק ישראל (4)
מאיה רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר