האם צריך להתרחק מהצעות קידום אתרים של NANA10 ודומיהם?

המאמר פורסם במקור בבלוג של ad-media על ידי אנידור חקק, מנכ"ל החברה.


זה לא סוד שתעשיית קידום האתרים גדלה מאוד בשנים האחרונות ובצדק.


כל בעל עסק שמעוניין בלקוחות כיום חייב להיות עם אתר אינטרנט מקודם בביטויים רלוונטיים בגוגל (למעלה מ- 90% מהגולשים בארץ משתמשים בגוגל באופן קבוע לחיפוש אחר מוצרים ושירותים ברשת).


המותגים הגדולים רוצים להמשיך לגדול


האמת זה כבר נהיה די פתטי ולמען האמת גם די מקומם. המותגים הגדולים מנסים לנגוס ככל יכולתם בכמה שיותר נתחי שוק ולהציע כמה שיותר שירותים – על חשבון בעלי העסקים הקטנים וחברות הקידום שמתקשות להתמודד עם יכולות הפרסום הללו.


כך קורה שאתרים כמו מאקו ונענע 10 משתלטים על כל תחום אפשרי ומקימים פורטל בכל תחום. מה אכפת להם, מבחינתם מדובר במינימום מאמץ, פרסומות שוטפות שהם יכולים להעלות בטלוויזיה על מנת לקדם את המוצרים שלהם ופוטנציאל הכנסה ללא מאמץ.


הציבור מטומטם ולכן הציבור משלם


שלום חנוך ידע מה הוא אומר. הציבור לא שואל יותר מדי שאלות ואם מותג מוכר ומפורסם מציע לו שירות כלשהו – ההנחה היא שמדובר בשירות הטוב ביותר עם גוף אחראי ומקצועי מאחוריו.


האמת הרבה יותר כואבת – בעלי מקצוע מנוסים בתחום מופתעים כל פעם מחדש, כשהם שומעים על הצעות המחיר חסרות ההיגיון של אותם אתרים ללקוחות שלהם.


לאחרונה ערוץ 10 מציג פרסומות לשירותי קידום אתרים לכלל הציבור. הפרסומת מציעה לגולשים "קידום אתר לעמוד הראשון בגוגל ב- 7200 ש"ח לשנה בסה"כ (600 ש"ח לחודש בלבד!).


לכאורה דיל מדהים והרבה יותר שווה מכל חברות קידום האתרים שמציעות מחירים כפולים ומשולשים.



אז איפה הבעיה?


נתחיל מזה שבחוזה המדובר יש הטעייה לציבור. בעל עסק שלא מבין בתחום, מתקשה להבין מהאותיות הקטנות שלמעשה כלל לא מדובר על קידום בגוגל – אלא על פרסום ממומן בתוצאות החיפוש של גוגל – בו משלמים על כל הקלקה של הגולש על המודעה.



חבילה נענע10 המשפט "לקרוא את האותיות הקטנות" מעולם לא היה מוצדק יותר.


ייתכן ומדובר כאן בהטעייה משמעותית, היות וקידום בתוצאות הממומנות אינו שווה ערך לקידום בתוצאות האורגניות ומקנה כמות משמעותית קטנה יותר של הקלקות.


נוסף על כך, ייתכן והביטויים ומילות המפתח בהן נענע תפרסם אתכם – יהיו לרוב ביטויים שאין להם יותר מדי חיפושים ולמעשה הקלקה עליהן לא עולה יותר מדי כסף.


ולמי שעדיין לא מבין למה אני מתכוון כשאני אומר הטעייה – תקראו את תקנון האתיקה לפרסומות של הרשות השנייה:


rashut2


פה חשדתי


נענע10 מגדילה את הביזאריות בהצעה, כשהיא מתחייבת על הופעה בעמוד הראשון בגוגל ללא הגבלת קליקים..


אי אפשר להבטיח קמפיין ללא הגבלת הקלקות אלא אם כן יש כאן משהו מסריח. הרי כל קליק עולה כסף. בדר"כ כמה שקלים בודדים. נענע בוחרים במיוחד מילות מפתח שלא עולות הרבה וכך "מבטיחים" לכם קמפיין ללא הגבלת קליקים.קודם כל מעצם ההבטחה אפשר כבר להבין שמדובר על קמפיין ממומן בגוגל ולא על קידום בתוצאות האורגניות (שם כידוע לא כל הקלקה עליכם היא חינמית).


הסיבה היא, שלרוב תופיעו במילים שכמעט אין להם חיפושים או שכמות ההקלקות עליהן לא תגיע אפילו לסכום הזעום שאתם משלמים להם מדי חודש.


אני מזמין ואפילו מפציר בכם לקרוא מאמר בנושא שכתב בזמנו כפיר העובד שלנו.


מה אנשים שקצת מבינים בתחום אומרים על הנושא?


אני מצרף 2 צילומי מסך מתוך קבוצת פייסבוק רלוונטית.


איך אומרים – תמונה שווה אלף מילים!


פייסבוק 1


פייסבוק 2


מה עוד יותר מעצבן?


מה שבאמת מעצבן, היא שעזות המצח לא נגמרת כאן.


יסכימו אתי הרבה בעלי חברות קידום אתרים אחרות כאן. נענע נוהגת להתקשר ללקוחות פעילים של חברות קידום ולהציע להם את השירות – בתואנה שהשירות שהם מקבלים כיום לא מספיק טוב והם יכולים לספק שירות טוב יותר ובמחיר זול יותר משמעותית..


מספר לקוחות שלי בעבר הפנו אליי את הפנייה ושאלו אותי במה מדובר ולמה אני גובה משמעותית סכום גבוה יותר מהם.


אז למה אני וחבריי מחברות הקידום גובים סכומים גדולים יותר?


מי שמכיר את תחום ה- SEO היום, יודע שמדובר בתחום שהתחרות בו גדולה מאוד. יתרה מזאת, אם בעבר העבודה הייתה פחותה יותר משמעותית ובעיקר דרשה מאיתנו לבצע פעולות אופטימיזציה, לרשום קצת תכנים ולבנות קצת קישורים – היום הפעילות מורכבת וסיזיפית יותר משמעותית – ודורשת בין היתר גם עבודה מסיבית יותר של תכנים ופעילות ענפה ברשתות חברתיות.


אין היגיון במחיר כמו 600 לחודש בעבודת קידום אתרים ולראיה גם נענע10 לא מספקת קידום אורגני אלא שירותי פרסום ממומן כפי שאמרנו.


להזכירכם, בכל הקשור לשירותי פרסום ממומן – ביום שתפסיקו לשלם על הקלקות – זה היום שתפסיקו לקבל כניסות לאתר שלכם.


עכשיו עשו את החושבים שלכם בעצמכם ותחליטו מה מתאים לכם?


משפט חכם ששמעתי לא פעם אומר: "לעתים הפיתרון הזול ביותר מתברר בדיעבד כפיתרון היקר ביותר" – במיוחד כשזה דורש מכם לחזור בסופו של דבר לחברות הקידום על מנת לקבל את השירות והתוצאות הרצויות.


אז אם כבר התחלתי בערוץ 10 , אסיים בציטוט מתכנית טלוויזיה אחרת מערוץ 2:


שלא יעבדו עליכם


קרדיטים נוספים:


אז בזמן שאני רשמתי את המאמר הזה, התנהל דיון פורה ומעניין בכמה קבוצות פייסבוק של מקדמי אתרים.


תודה לתותחים שעזרו לי בריכוז החומרים לפוסט זה:


קובי אברמוב


דניאל שרף

אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר