טיפ ארנון ממן: שמות המתחרים כמילות מפתח – תרגיל לגיטימי?

לגוגל יש תפיסת עולם מוצקה. אפשר לכתוב אותה במשפט אחד: "אל תבלבל לגולש את המוח. תן לו למצוא בדיוק את מה שהוא מחפש".


בפרק "חווית המשתמש" המהווה חלק ממדיניות הפרסום הרשמית של גוגל כתוב: "אנו מאמינים כי פרסום יכול להיות אפקטיבי, מרתק ושימושי – מבלי להיות מעצבן. כאשר אנשים לוחצים על המודעות שלנו, הם סומכים עלינו שנשלח אותם ליעד שהוא רלוונטי, מקורי וקל לניווט."


התחרות החופשית בהתגלמותה
כפרסומאי אני רואה במדיניות הפרסום של גוגל, דווקא מתן חופש פעולה בלתי רגיל עבור המפרסם. קשה להעלות על הדעת תשדיר רדיו עם טקסט כזה: "מעוניין לקנות חיתולים בסופרפארם? חייג עכשיו לסניף ניו פארם הקרוב". לעומת זאת בקמפיין גוגל אדוורדס ניתן ליישם גישה כזאת. כמעט הכל פתוח, כמעט הכל אפשרי. המפרסם בגוגל אדוורדס יכול לבחור להיות "ילד טוב גוגל", להעניק לגולשים חווית משתמש איכותית, וליהנות ממחירי הקלקה נמוכים, או להתעלם מאיכות החוויה ולהפתיע את הגולש במותג המתחרה. גוגל לא תעצור את הפרסום, אבל בהחלט תגבה מחיר יקר יותר עבור כל הקלקה.


הנה כמה דוגמאות מענפי המשק המתחממים לרגל חג הפסח:


חשבתם לשלוח פרחים לחג עם זר פור יו? אם תקלידו את המילים זר פור יו תקבלו בראש תוצאות החיפוש את Sendflowers, Rotchildsflowers וחברות אחרות העוסקות במשלוחי פרחים וזרים, ואילו זר פור יו עצמה מדשדשת מאחוריהן, ללא קישורים ממומנים כלל.


בא לכם לשכור רכב בסניף אוויס הקרוב? נסו להקליד בגוגל את המילה אוויס ומיד תתייצב לפקודתכם שורת המתחרים: שלמה סיקסט, אלדן, קל אוטו אופרן ואחרים. מתחרים זריזים אלה יקפצו בתוצאות החיפוש מעל חברת אוויס, המשתרכת לה אי שם בדף.


החלטתם על קפיצה לחו"ל עם "הדקה התשעים"? בראש הרשימה כבר מכרכרות סביבכם החברות איסתא, קווי חופשה, אופירטורס וואלה טורס עם עיסקאות מפתות, לצד הקישור הממומן של חברת הדקה התשעים, שאותה בעצם חיפשתם מלכתחילה.


לפעמים שווה לשלם יותר ובלבד שהלקוח יעבור מהמתחרה אלינו


גוגל אינה מגבילה את מילות המפתח שלכם, ובלבד שתשלמו עבור ההקלקה. מותר להניח כי יש בכך כדאיות כלכלית לשני הצדדים.


אם נקח בחשבון שעלויות פרסום ושיווק ללקוח חדש עולות הרבה כסף, הרי במחיר של כמה שקלים נוספים לקליק תוכלו להוביל אותו יד ביד היישר מפתח חנות המתחרה עד לפתח החנות האינטרנטית שלכם.


ארנון ממן הוא מומחה קופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי", בין שלושת היחידים בישראל, של גוגל Adwords.


טיפים נוספים מארנון ממן תקבלו כשירות בניוזלטרים ובאתר אולמרקטינג.


אתר ארנון ממן יועצים: www.arnonmaman.com

אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר