טיפ ארנון ממן: מה לעשות כשיש קליקים אבל אין מכירות

הכותב הוא ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי", בין שלושת היחידים בישראל, של גוגל Adwords.


הקמפיין שבנתה גלית (שם בדוי) למועדון הכושר שלה בראשל"צ נראה מוצלח למדי. מחירי מילות המפתח העיקריות נראו סבירים, המיקום הממוצע של המודעות נראה משביע רצון והקליקים המיוחלים התחילו לזרום בקצב של 25 קליקים ליממה. כדי לבודד את השפעת קמפיין האדוורדס משאר פעולות השיווק הקצתה גלית מספר טלפון נפרד לפניות מהאתר, והמתינה ללקוחות, אבל הטלפון לא ממש צלצל. מתוך כ-750 קליקים חודשיים נרשמו בסה"כ 8 פניות. בשפת אדוורדס מדובר בשעור המרות של כ-1% בלבד. מדד שעור ההמרות הקובע למעשה את ה-ROI (ההחזר על ההשקעה), מאכזב ביותר. לאור נתונים אלה, אין פלא שכדאיות ההשקעה בקמפיין גוגל אדוורדס נראתה לגלית בשלב זה כמוטלת בספק.


בבואנו לבדוק את איכות קמפיין גוגל אדוורדס, אין ספק ששעור ההמרות הוא המדד החשוב ביותר, למעשה המדד הקריטי בקביעת איכות הקמפיין כולו. הסיבה לכך פשוטה בתכלית: ההמרה מתבצעת אחרי שלב ההקלקה. ובשיטת הוקלקת-שילמת, פירוש הדבר שהשקלים עבור הקליק כבר עזבו את חשבון הבנק שלנו לכיוון קופת המזומנים של גוגל. כלומר שילמנו עבור הקליק, אך טרם קיבלנו כל תמורה.


אז איך אפשר לשפר את שעור ההמרות של הקמפיין?


בשתי מילים: דף הנחיתה. "דף נחיתה", כשמו כן הוא, דף האינטרנט שעליו "נוחת" הלקוח הפוטנציאלי לאחר שהקליק על המודעה. וכאן אני מגיע לעיקר: אי אפשר להפריז בחשיבותו של דף הנחיתה. דף נחיתה טוב יקבע אחוז המרות גבוה ויהפוך את הקמפיין כולו לכלכלי ומשתלם. דף נחיתה שאינו טוב פשוט יבזבז את כספנו ויבריח את הלקוחות.


כדי לבנות דף נחיתה טוב צריך להקפיד על מספר כללים חשובים אשר עושים את כל ההבדל:


אל תבלבלו בין דף הנחיתה לדף הבית. דף הבית הוא חלון הראווה שלכם וכבודו במקומו מונח, אך דף הנחיתה צריך להוות "דלפק מכירות" יעיל ונוח.


דף נפרד לכל מוצר/שירות. כאן אסור להתעצל או לעגל פינות. אם גלית היתה מייצרת דף נפרד לקורס פילאטיס, דף נפרד לקיקבוקסינג ודף נפרד לחדר כושר, שעור ההמרות היה משתפר. ואם אתם משווקים שירותי מעבדת תיקון למכשירים אלקטרוניים, הכינו דף נחיתה נפרד לתיקוני LCD, דף נפרד לתיקוני סטריאו, דף נפרד לתיקוני מיקרוגל וכך בכל ענף אחר.


כתבו כותרות וטקסטים רלבנטיים. השקיעו בקופירייטינג מקצועי ומהוקצע אך לא מתחכם. תנו תיאור ממצה על המוצר/השירות והתועלות הנובעות ממנו. הימנעו מתיאורים כלליים ושיכחו מפיסקת "אודות" המייגעת.


אל תעמיסו קישורים וסרטונים. זכרו, כל קישור מסקרן עלול להבריח את הלקוח לבלי שוב. דף הנחיתה צריך לרתק אותו למקום ולגרום לו ליצור קשר.


הימנעו מטקסטים מוטמעים בתוך תמונות. כל הטקסטים בדף הנחיתה חייבים להיות טקסטים "חיים" שגוגל יכול לקרוא ולזהות ולא טקסטים בתוך קובץ תמונה.


סלקו קבצי פלאש ואנימציה משתי סיבות חשובות: האחת, קבצי פלאש ואנימציה מאיטים את קצב הופעת הדף ובכך מורידים את ציון האיכות שלו. השניה: גוגל לא מזהה אם האנימציות שלכם ולא מתייחס למסרים המוטמעים בהם.


להכריח זה להבריח! הימנעו מטופס "צור קשר" דמוי הצהרת הון והפחיתו ככל האפשר בשדות חובה. אם לקוח רוצה להשאיר רק מס' טלפון ולא מייל (או להיפך) אפשרו זאת. אל תכריחו אותו להתאמץ עבורכם. הוא פשוט יברח.


בסרטון הבא ממחישה גוגל ללקוחותיה את הקריטריונים ליצירת דף נחיתה איכותי. שווה צפייה:


https://www.youtube.com/watch?v=ZX2dKEcMWmU&feature=youtu.be


יש לכם קמפיין אדוורדס? בידקו את דפי הנחיתה ושפרו אותם! הקפידו על הכללים המפורטים כאן וההמרות לא יאחרו לבוא. אשמח לייעץ ולשמוע סיפורי הצלחה.


הכותב הוא ארנון ממן מומחה לקופירייטינג במערכות גוגל אדוורדס, "שותף מוסמך" ו"תורם ראשי", בין שלושת היחידים בישראל, של גוגל Adwords.



יש לכם קמפיין אדוורדס? בידקו את דפי הנחיתה ושפרו אותם! הקפידו על הכללים המפורטים כאן וההמרות לא יאחרו לבוא. אשמח לייעץ ולשמוע סיפורי הצלחה.


אולי יעניין אותך

Google-Shopping
amp
F0_0316_0200_aviv-rofile
berkovitz
aviv-rofile
shirley13

שתפו את הכתבה

הכתבות החמות

resized_pexels-photo-270637 (3)
 באדיבות טיקטוק ישראל (4)
 רדושינסקי סמנכלית שירות ומכירות בפרטנר תומר לוי מייסד סיין נאו איתי דויטש עורך דין ושותף נשיץ ברנדס אמיר