הפוך לעמוד הבית

ניהול השיווק

חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו

חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו

29/06/2017
כל מנהל שיווק מכיר כיום בחשיבות הווידאו. אבל לכמה מהם יש אסטרטגיית וידאו? כמה שאלות בכיוון הנכון.
ההבדל בין חשיבה טקטית לאסטרטגית בניהול שיווק

ההבדל בין חשיבה טקטית לאסטרטגית בניהול שיווק

11/05/2017
לפי סקר רק 23% מהמנהלים חושבים אסטרטגית. האם אתה שייך לקבוצת העילית? לקרוא עם יד על הלב
איך להציע עבודה למעצבים

איך להציע עבודה למעצבים

4/06/2015
אם אתם מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את הדברים הבאים.
מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק

מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק

20/08/2013
הילה אפריאט מסבירה מדוע אנשי שיווק, שירצו להשתלב בתפקידי שיווק מאתגרים, ולהיות חלק מהמהלכים החדשניים ופורצי הדרך, יידרשו לעצירת ביניים בזירת הפיתוח העסקי.
סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות

סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות

8/08/2013
גיל לבנוני מסביר את חשיבותם של אמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע בתחום העיסקי ובתחום השיווק בעיקר כישראלים הנוטים לויכוח ולא לשיחה...
מהי מידענות שיווקית ומי צריך את זה ?

מהי מידענות שיווקית ומי צריך את זה ?

13/03/2013
הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת?
מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה

מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה

25/02/2013
אפי להב מספר על היכולת לבצע כמה דברים בו זמנית ועל הכלים שיכולים לעזור לנו לעשות זאת
איזה כלי שיווקי הוא משתלם יותר?

איזה כלי שיווקי הוא משתלם יותר?

28/01/2013
לרשות מנהל השיווק עומד בדרך כלל, תקציב שיווק המוגבל בהיקפו. הרי, הוצאה בגין שיווק מהווה חלק מהוצאות התפעול של החברה בה הוא עובד, והגדלה של הוצאה זו מורידה את שיעורו של הרווח התפעולי של החברה.

מיקור חוץ או לשמור בבית

19/03/2012
הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא - עם מה אתה עסוק?". בעולם בו הקרב על הלקוח הופך למורכב יותר, וטכנולוגיות שיווק משנות את חוקי המשחק במהירות, ארגונים רבים מוצאים עצמם עסוקים בנושאים אלה מאשר בפעילות הליבה.

לא לשכוח את האנשים

14/11/2011
בכל עשור פורחת תורת ניהול חדשה. בשנות ה- 20 MBI, ב- 60 ניהול ע"פ יעדים ומדדים (MBO) וכעת ה- MBV ממוקדת הערכים. כל תורה טוענת לכתר המוצלחת ביותר ופוסלת את קודמותיה. אך בעוד, רוב שיטות הניהול מתמקדות ביעדים ובמדדיתם הן שוכחות את כלל היסוד- ניהול עוסק בעיקר באנשים ולא בטכניקות או נהלים. ומנהלים, לעיתים קרובות שוכחים את המובן מאליו: It's all about people.

אתגרי מקצוע המרקום בחברות - כפונקציה של עולם השיווק המשתנה

19/05/2011
מקצוע המרקום עובר מהפכה. מנהל מרקום בעידן הדיגיטלי, לא רק האינטרנטי - הינו מנהל מקצועי אף יותר, ועוסק גם בעולמות של אינטראקציה ואינגייג'מנט, מידע, מכירה, חוויה, תוכן ועוד - והוא גם עומד בפני אתגרים חדשים. ערן רותם פורט את האתגרים שעומדים בפני המנהלים המעוניינים לצמוח בו.

כיצד להימנע מפגישות עסקיות מיותרות?

3/06/2010
פגישות עסקיות הן הכלי הטוב ביותר לקידום עסקאות, אך פגישות הן גם עסק יקר, הן מבחינת זמן והן מבחינת כסף, בייחוד כאשר מדובר בפגישה שעל מנת להגיע אליה נאלצים לנסוע מרחק רב. צריך לזכור שהפגישה היא לא המטרה אלא רק האמצעי לקידום העסקה. להלן 5 עצות שיסייעו לך להימנע מפגישות עסקיות מיותרות.

מה זה בדיוק מרקום, ולמה באאוטסורסינג?

21/01/2010
עם ההתאוששות בשוק ההיי-טק, חברות רבות חשות את הצורך המיידי בפעילויות שיווקיות מעולם המרקום, אבל העלויות הכרוכות בהחזקת מרקום מקצועי, עם ניסיון רב וברמה גבוהה בתוך הארגון אינן מתאפשרות. כך מוצאים עצמם, מנהלי שיווק, מנהלי מוצר, מנהלי פיתוח עסקי ואפילו מנכ"לים וסמנכ"לים, מנהלים ביחד, וכל אחד לחוד את התקשורת השיווקית של החברה. Outsourced Marcom הוא פעמים רבות התשובה.

כיצד לנצל את המשאבים ולהגיע ליעדים של שנת 2009?

19/11/2009
סוף השנה מתקרב. כעת, זו ההזדמנות האחרונה להעיז ולפעול במהירות ובחכמה תוך ניצול מקסימום המשאבים הקיימים כיום בחברה, ולהגיע לנקודת הסיום של שנת 2009 כ – WINNERS . זה הזמן לגייס את כל ה"מוחות" בחברה, להתכנס לדיונים מהירים ולגבש תכנית "אפשרית". לשם כך עליכם יהיה להעיז, להתמקד, להאיץ, לחזק ולאחד מאמצים. כדאי להזדרז – נשארו בקושי חודשיים של יצירת מציאות עסקית טובה יותר לשנה זו.

כיצד לייעל את תפעול העסק?

12/11/2009
התפעול והאדמיניסטרציה בחברות הם האחים החורגים של השיווק, והמכירות. בחברות רבות התפעול נתפס כפעילות אפורה, כמשהו ש"צריך לעשות". קל להבין את המקור לתפיסה שגויה זו, בעוד השיווק והמכירות הם יצרני ההכנסות, קשה לראות את ההשקעה בפעילות החשבונות כמניבה כספים. התוצאה של תפיסה זו היא פספוס של הפוטנציאל העסקי הטמון בתפעול עבור העסק, ומהעבר השני איבוד של משאבים.

יחי המנהיג החדש: כיצד לנהל את העובדים באופן יעיל?

1/10/2009
המנהל/מנהיג המאופיין בשיטת ניהול ריכוזית, אינו סומך על עובדיו, מאפשר מרחב פעולה מצומצם ודורש עבודה לפי הנהלים. הוא מעורב רק כשיש סטיות מהנדרש, מחפש טעויות ודורש "עונשים" לטעויות אלו ויותר מכל מבקר תהליכים באופן שוטף. בעשור האחרון לצד שגשוג תעשיית ההייטק צומח דור חדש של מנהלים המאמינים כי העובד הוא נכס עליון עבור החברה והידע שהוא צובר הינו הקניין היקר ביותר עבור הארגון.

כיצד לגבש אחריות תאגידית בארגון?

רובנו שומעים לא אחת על אחריות תאגידית ותוהים מה זו האחריות הזו? האם היא צריכה לחול רק על חברות גדלות, האם מתאימה גם לעסקים קטנים ובינוניים כמו: משרדי יחסי ציבור, משרדי עורכי דין, רואי חשבון ועוד. במאמר זה אנסה להסביר מה זו האחריות הזו והאם מתאימה לכל ארגון.

מה הצורך בתוכנית עסקית?

9/07/2009 13:05
כאשר יש לנו יותר מפעילות רגילה, מונוטונית וקבועה ביום יום, אנחנו מתכוננים ומתארגנים אליה באופן מתוכנן. כל פעילות מבוצעת בהתאם למטרות וביעדים. גם לעסק, בכל שלב של עסק, מומלץ לתכנן את היעדים כדי למנוע פיזור מיותר. התכנון נקרא תוכנית עסקית.

איך לא לנהל תהליכים ארגוניים מהותיים- הרכבת התקציב הממשלתי

21/05/2009
בימים אלה היינו עדים לתהליך חשוב מאין כמוהו, שהתבצע באופן כושל מאין כמוהו – ונראה לי כי מניתוח מרכיביו השונים ניתן ללמוד לא מעט על איך ניתן לעשות את הדבר הנכון, באופן ה-מאד לא נכון. התהליך בו אני רוצה לעסוק הוא תהליך הכנת התקציב על-ידי ממשלתנו החדשה בראשותו של ביבי נתניהו. רבים עסקו בתהליך, בימים האחרונים, אך רוב אלה שניגחו את מי שהוביל\ו אותו עסקו בהיבטים הציבוריים-פוליטיים שלו – ואילו אני, מטבע הדברים, מבקש לעסוק בהיבטים ניהוליים.

כישורי ניהול לעת משבר

30/04/2009
מנהלים רבים מרגישים כי זוהי שעת אתגר ומבחן בניהול. קושי המנהלים מתגבר גם מתוך הכרתם את האמרה "העובדים הם הנכס החשוב ביותר לחברה" ובעת משבר ערכו רב עוד יותר בשל תרומתו להישרדות החברה. קולינס בספרו. "גלגל התנופה: מטוב למצוין". מציין כי חברות שהשיגו יתרון תחרותי פעלו לפי העיקרון של "קודם מי ואחר כך מה". אך כיצד ניתן לנהל את העובדים כנכס במצב של משבר כלכלי?
עבור לתוכן העמוד