הפוך לעמוד הבית

ארקפה מרחיבה את רשת ארקפה בייקרי

15/01/2017

קבוצת Arcaffe  מסמנת את תחום הבולנז'רי השכונתי כיעד התרחבות מרכזי בשנים הקרובות, ותפתח עוד כ-5 סניפים לרשת ארקפה בייקרי במהלך 2017. בכך תגיע הרשת לכ-30 סניפים במרכזי שכונות מגורים וקניונים באזור המרכז.

 

לדברי ירון ירקוני, בעלי הקבוצה, מנוע הצמיחה העיקרי של ארקפה בשנים האחרונות הוא רשת הבייקרי, לצד תחום הקפה שבו ארקפה היא מותג מוביל. "לפני חמש שנים זיהינו ביקוש גובר בשוק לאפיית בוטיק, בדומה למה שהיה עם רשתות האספרסו-בר לפני כ-20 שנה, והחלטנו ללכת על מודל הבולנז'רי", אומר ירקוני. "השינוי הזה נבנה בהדרגה, אך אנחנו בהחלט רואים צורך בקרב הלקוחות לחווייה שהיא מעבר לבית קפה, כשמצד אחד יש ישיבה במקום עם קפה איכותי, ומצד שני לחם צרפתי באפייה מסורתית ומאפים טריים שנאפים במקום – וכל זה קרוב לבית, כאשר גם הביקוש לקניית מוצרים הביתה הולך וגובר".

 

הקבוצה מתמקדת במהלך ההתרחבות במיקום הסניפים בשכונות מגורים, ולא בקניונים ובמרכזים מסחריים, ותשקיע בו כ-10 מיליון שקל. בשלוש השנים האחרונות נפתחו שמונה סניפי בייקרי במרכזי שכונות בצפון תל-אביב, בשרונה מרקט וברמת השרון, ובשנה הקרובה תגיע רשת המאפיות גם לשכונת דניה בחיפה, לקיסריה, לגוש הגדול ולרחוב יגאל אלון בתל אביב. בנוסף, השקיעה הקבוצה כ-10 מיליון שקל בעדכון וברענון סניפים קיימים.

 

מגמת הבולנז'רי החלה להתעצם בשנים האחרונות, כאשר ניתן לזהות יותר ויותר רשתות קטנות שמתפתחות על בסיס הקונספט דוגמת בייקרי של קבוצת R2M, לחמים, לחמנינה, בר לחם ועוד. כאשר מוסיפים לכך את המגוון העצום על המדף כיום ברשתות המזון בכל הקשור ללחם מלא ומאפים מיוחדים, ואת קמפיין משרד הבריאות להעדפת לחם מדגנים מלאים, נראה שהצמיחה ההדרגתית במאפיות הבוטיק צפויה להפוך לשטף בתוך זמן קצר.

 

"שוק בתי הקפה רווי"

שוק בתי הקפה בישראל מגלגל כיום כ-3.5 מיליארד ₪ בשנה באמצעות רשתות ארציות ועסקים פרטיים, אך מאחורי הנתונים מסתתרת תמונה מורכבת: כ-80% מבתי העסק בתחום אינם שורדים את שלוש השנים הראשונות, וזהו אחד התחומים הנחשבים למסוכנים ביותר עסקית עפ"י מדד BDI. ירקוני, לשעבר בעל מניות בארומה ישראל, נכנס לקבוצת ארקפה לפני כחמש שנים. בשנת 2014 הפך לבעל השליטה בה לאחר שרכש את מניותיו של רון שמר, בנו של המייסד קובי שמר. למרות התהפוכות בענף, ארקפה הצליחה לשמור על מעמדה מאז נוסדה ב-1995 בשותפות עם משפחת מנסיני האיטלקית, ואף הצליחה לשמור על הבידול האיכותי, החווייה והתמחור מול הגל ששטף את הענף עם כניסת קופיקס בשנים האחרונות.

 

כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד