הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

בכל זאת עם הספר? זינוק במכירות ספרים בישראל מ- 3% בשנה לכ- 9%

16/12/2007 13:30

רשת צומת ספרים מסכמת היום את שנת 2007 – ומגדירה אותה כשנת שיא בחיי הרשת בפרט, ובענף הספרים בכלל - במהלך 2007 חל גידול של 29.7% בהיקף המכירות של הרשת , מה שהביא לגידול בקצב הצמיחה של ענף הספרים כולו שעמד השנה על כ- 8.9%, בניגוד לגידול של כ- 3% בלבד בשנה קודמת.

 

אבי שומר, מנכ"ל צומת ספרים: "בתקופה של  5 שנים, הצלחנו להשתלט על כ-  30% משוק הספרים עם מחזור מכירות של כ- 250 מיליון ₪ . אנו מעריכים כי נצליח לסכם את 2007 עם מכירות של כ- 4.6 מליון עותקים, וגידול של  30% במכירות.".

 

אבי שומר: הגידול העצום במספר הכותרים מוכיח שהפכנו את הספר למוצר שנמצא כמעט בכל בית בישראל. הספר תפס את המקום הראוי לו כמוצר נחשק, אהוב ונגיש לכולם. במהלך חמש שנים הצלחנו להוזיל את המחיר הממוצע לספר ל – 47 ₪ בלבד, לעומת 64 ₪ בשנת 2003 .

 

כמעט חמישית ממכירות הספרים – בירושלים

כמות העסקאות בענף הספרים כולו גדלה השנה ב- 7.8% , ובצומת ספרים ב- 31.8%.

19.51% מסך העסקאות שבוצעו בצומת ספרים בשנת 2007 היו בירושלים , אחריהם נמצאים תושבי השרון (15.56%), ת"א (12.99%), ראשל"צ (9%), חיפה (8.5%) ובאר שבע (4.59%).

 

התרחבות מואצת

בשנת 2007 נפתחו 12 סניפים חדשים, כאשר ב-  2008 תפתח הרשת 20 סניפים נוספים, אשר יביאו לפריסה ארצית של 80 חנויות (כולם בבעלות הרשת). ההשקעה בפתיחת הסניפים החדשים ובשיפוץ נרחב של סניפים קיימים עומדת על כ- 3.5 מליון דולר.

 

עוד הוסיף שומר כי "אני צופה כי עד שנת 2010 יגיע מספר הסניפים ל- 100  עם היקף מכירות של למעלה מ- 400 מליון ₪. הצמיחה הטבעית של צומת ספרים, והגידול במספר החנויות הוביל את הרשת להגדיל את תקציב הפרסום לשנת 2008 ב- 35%, והוא יעמוד על יותר מ- 20 מליון ₪."

 

מאפייני עם הספר

מנתוני צומת ספרים עולה כי 38.7% מהרכישות ברשת הם בקטגוריית הסיפורת, 33.2% הם ספרי ילדים ונוער, 10.9% מקטגוריית עיון/נושא, 9.1% ספרי פנאי והדרכה ו- 5% בישול. ספרי העידן החדש תופסים רק 2.4% מהמחזור. בתחום הסיפורת, הז'אנר המועדף על הישראלים הוא: רומנים ופרוזה (45%),  אח"כ מתח (34%).

 

הישראלי הממוצע רוכש בשנה 6 ספרים (באירופה 4 ובארה"ב 5).  50% רוכשים ספרים לצריכה אישית ו- 50% למתנות (לעומת 70% בארה"ב שרוכשים לצריכה אישית ו-30% למתנות). ביום שישי אחוז המכירות הוא הגבוה ביותר בשבוע (16.6% מהמחזור), ביום חמישי (15.5%), בראשון עד רביעי 14.3% (כל יום), ואילו שבת מהווה 10.7% מהמחזור.

 

על פי נתוני חברות האשראי, נשים הן כוח הקנייה העיקרי ( 59.4% לעומת 40.6% ). 

מבדיקת התפלגות הלקוחות על פי גילאים עולה כי קבוצת הגיל העיקרית היא 31-40 עם 25.9% מהרכישות, אחריה בני 22-30 עם 23.3% ; בני 41-50 עם 20% ; בני 51-60 עם 16% מהרכישות.  גיל הזהב (61 ומעלה) מהווה 9.1% מהמכירות ואילו הצעירים עד גיל 21 תופסים רק 5.7%. 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד