הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

טל מלכה-סלהוב מנהלת שיווק יפאורה חנכה מיצג בהשראת שוופס

27/11/2018
צילום: סיון פרג'
צילום: סיון פרג'

שיתוף פעולה ראשון של מותג שוופס בהשקעה של 100 אלף ₪ עם מוזיאון העיצוב בחולון ושני יוצרים ישראלים צעירים, בלטוך ותנחום,  אשר בהשראת שוופס יצרו מיצג שהוא כלי נגינה אינטראקטיבי רב משתתפים המורכב ממים, אוויר וזמן. הבועות במיכלי המים מתקתקות במקצב מונוטוני וחזרתי, עד אשר מתקרב אליה הצופה. מיקום הצופה ביחס למיצג משפיע על תדירות הבועות המשתחררות לחלל הנוזל ועל השתנות הצלילים בחלל.

 

המיצג האינטראקטיבי, הנקרא DIFFERENT TIMES , מורכב משבע עמודות מים בגבהים משתנים, כשהגבוהה ביותר מגיעה למעל שני מטר. עם התגברות הבועות במיכלים מתגברת גם מהירות הסאונד של המיצג ועוצמתו של הסאונד מושפעת גם ממהירות הבועות.

העבודה מגיבה לנוכחות מבקרים במרחב – היא מבעבעת כולה בקצב אחיד כשהחלל ריק, כשמתקרב מבקר לאחד המיכלים מתחיל ביעבוע מהיר ו"מתרגש יותר" במיכל הבודד. ככל שיותר אנשים ישהו סביב העבודה ה"התרגשות שלה" /ה"דופק" יעלה. ואם אדם אחד יסתובב לבדו סביב העבודה הוא בעצם יכול לייצר קומפוזיציה של הסאונד והבועות לפי השיטוט בחלל, מה שיוצר חוויה רב חושית תוססת ומרגשת.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד