הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

בדרך לסביבת סליקה אחידה בכל האינטרנט

30/08/2015

אחד מהמאבקים החמים כיום בעולם הטכנולוגיה והאינטרנט הוא בנושא תשלומים וסליקת אשראי. אפל פיי, סמסונג פיי, גוגל, פייפאל, וחברות רבות נוספות נאבקות כיום כדי להפוך עצמן לבחירה הראשונה כארנק הוירטואלי שלנו. אם מתחרה אחד יצליח לפלס לעצמו דרך סביר להניח שהוא גם יהפוך למכונת מזומנים ענקית שהעולם עוד לא ראה כמותה. מצד שני, אם כמו במקרה של טכנולוגיות רבות, יהיה שיתוף פעולה לגבי יצירת טכנולוגיה אחידה כולם ירוויחו, ומהר יותר.

 

הארגון האחראי על קביעת הסטנדרטים באינטרנט, W3C, פועל כעת ליצירת אחידות בתחום התשלומים המקוונים, באמצעות קבוצת עבודה המורכבת כיום מכמעט מאה אנשים מ- 44 חברות וארגונים. מאז תחילת 2014, הקבוצה הייתה פעילה ליצירת הגדרות לגבי הדרך בה סליקה באינטרנט  צריכה לפעול.

 

בראיון לאתר thenextweb הסביר ייבגני וינוגראדוב מחברת יאנדקס, כי התחום התקדם מאוד בעשור האחרון ללא השגחה ורגולציה, והדבר יצר "התנהגויות רכישה" שונות. כל חברה יצרה דרך משלה לממשק מול הלקוח. הדברים מקשים מאוד בעיקר על חנויות קטנות שצריכות להציע מגוון אמצעי תשלום לגולש וללמוד כיצד להפעיל כל אחד מהם.

 

התקינה החדשה של ה- W3C צפויה להסדיר את עולם הסליקה באינטרנט  ועל הדרך גם לטפל בדברים קטנים, כגון אילו פרטים יש לכלול על הלקוח – לדוגמא גיל הרוכש, כדי להבטיח רכישה של מוצרים המוגבלים למבוגרים בלבד. פרטים אחידים יאפשרו ליצור טרנזאקציות של סליקה בין מנגנונים שונים – בדיוק כמו שדואר אלקטרוני ממערכת אחת יודע להגיע למערכת אחרת.

 

אחת הפעולות החשובות של קבוצת העבודה היא ליצור ממשק בין ארנקים וירטואלים שונים - לבנות מערכת API אחידה כדי לאפשר תקשורת בין ארנקים. כמובן שהקבוצה גם תטפל בנושא החיוני כל כך של אבטחת מידע – הדרך להגן על פרטי האשראי של המשתמשים ועל הכסף שלהם.

 

יצחק גסנר, מנהל פיתוח עסקי, פלאקארד: " הפתיחות של צרכנים לבצע רכישות באינטרנט נמצאת בשיאה כשיותר ויותר לקוחות למדו את היתרונות הקשורים בכך, בעולם וגם בישראל. גם ההיצע של אפשרויות רכישה באינטרנט גדול מאי פעם, כשספקים ממהרים להיכנס לעולם האינטרנט לפני שהעגלה תיסע לפניהם. אנו עומדים בפתחו של עידן חדש במסחר האלקטרוני, ובמסחר העולמי בכלל, אך עדיין ישנם מספר חסמים שיש להתגבר עליהם. אחד מהם הוא אמצעי התשלום, שבחלקם המשתמשים עדיין מהססים להשתמש – לדוגמא תשלום באמצעות הסלולר. סיבה לכך היא הפיצול בין מערכות שונות שפוגעות באמינות של כל אחד מהם. משתמשים אוהבים להביט לצדדים ולראות צרכנים אחרים משתמשים באותה שיטה ובאותן מערכות. יצירת סביבה אחידה ופתוחה לסליקה תחסל את החסם הזה, וכולנו נרוויח מכך – ספקי פתרונות סליקה, קמעונאים ולקוחות".

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד