הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: נתי בר, מנהלת שיווק סניפים של רשת המשביר לצרכן

5/02/2009
הגדל

שם אישיווק ותפקיד: נתי בר, מנהלת שיווק סניפים של רשת המשביר לצרכן

שם החברה: המשביר החדש לצרכן

שנת הקמה: 2003. רשת המשביר המקורית הוקמה ב-1947

מספר  עובדים: 3000

 

פרופיל:

רשת המשביר החדש הינה רשת בתי הכל-בו היחידה בישראל. החברה מפעילה 30 חנויות מתוכן -5 חנויות קונספט (המתמקדות בתמהיל מוצרים מצומצם יותר, המכוון בעיקר לקהל הנשים) ברחבי הארץ, שממוקמות על שטח כולל של כ-87,000 מ"ר.
לרשת ארבעה תחומי פעילות מרכזיים: אופנה והלבשה, עולם הבית, קוסמטיקה וזכיינים.

 

נתי (נתלי )בר (27) בעלת תואר ראשון במנהל עסקים ממכללת רופין , עם התמחות בשיווק.

"בתפקידי מנהלת שיווק סניפים של רשת המשביר לצרכן בשנה וחצי האחרונות .התחלתי במשביר כעוזרת סמנכ"לית שיווק. אני מגיעה מהתחום הסטודנטיאלי בו כיהנתי כיושבת ראש של אגודת הסטודנטים של מכללת רופין, וחברה פעילה בארגון הסטודנטים הארצי".

 

במהלך השנה האחרונה פתח המשביר חמישה סניפים חדשים כשעתידים להפתח עוד חמישה נוספים במהלך 2009, ובין היתר תפקידי היה להשיק ולחנוך את החנויות, תוך בנייה ויישום של תוכניות שיווק ופרסום ממוקדות ומפולחות קהל יעד , על פי תמהיל המוצרים והמבצעים של כל סניף במדיות השונות.

 

אחת האסטרטגיות המובילות של השנה האחרונה של הרשת  הינה הגברת התמיכה המקומית  והתאמת כלי הפרסום לכל סניף וסניף. הפעילות השיווקית המקומית והמגזרית בה אני מטפלת קיבלו נופך משמעותי רב השנה מהלך שהוכיח את עצמו בהגדלת הקף המכירות וסל קנייה ללקוח בכל הפעילויות.

 

 

1.       מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

העצמת  vfm (עלות מול תועלת ) בעטיפה נכונה. דווקא בתקופת המיתון ואף קודם לכן השכלנו לעטוף את המשביר ואת מבצעיו ביופי ובסטייל. אם זה בעזרת פרזנטורית חדשה, שיפור מתמשך של נראות הסניפים, קמפיינים יוקרתיים וחווית קנייה יוצאת דופן בסניפים על ידי פעילויות מקומיות וקד"מ חוויתי.מיצוב של הרשת כרשת מבצעים שהכי שווה לקנות בה.וגם הכי נעים .

 

2.       על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?

לא ניתן לשים דגש על פעילות אחת , שהרי כל המדיות והפעילויות תומכות זו בזו . כן השכלנו לטעמי למצוא תמהיל מדיה  נכון לכל סניף עם התאמה לקהל הרלוונטי ותמהיל המחלקות השונה.בתחום כמו שלנו עם ריבוי המבצעים והמתחרים ובעיקר בשל היותנו כלבו היחידי למעשה בישראל הן הקד"מ החוויתי והן הפרסומיים המקומיים הכרחיים להצלחה בשילוב נכון. חיזוק השיווק מלמטה למעלה מתחיל בטלמרקטינג אישי בסניף ומסתיים בשילוט חוצות מאסיבי.

 

3.       מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

ברמת השיווק הסניפי עשינו בדק בית אמיתי, עם מדידת אפקטיביות של המדיות השונות. מתוך הבנה שמה שטוב לסניף פריפריה לא מתאים לסניף במרכז. התמיכה בקמפיינים הרשתיים הינה מותאמת ומדידה למקסום הרווחים.

ברמת הרשת היינו חייבים להתייחס למיתון הקשה שמשפיע על העולם כולו ובפרט על המשק הישראלי.מתוך כך חרטנו על דגלנו להיות הרשת המשתלמת ביותר עם המבצעים והמוצרים האטרקטיביים ביותר בכל ימות השנה. המהלך החל עם ביצוע סקר מחירים עם חברת הסקרים  גאוקטוגרפיה בחג האחרון.

 

4.       תני מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה:

גולף אנד קו שעושים עבודה יפה בנראות סניפים ברמה גבוהה וחווית קנייה של חו"ל.

 

השאלון האישי:

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?  
ההורים שלי  שהקנו לי ערכים של השגיות ,מצויינות ונתינה חסרת גבולות, המרצה שלי במכללה פרופסור יוסי יסעור שהראה איך לקחת סיכונים אחרת וגם להשאר בחיים,וג'ול וורן שהראה לי מגיל קטן שאין גבול לדמיון ולחלומות.

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
8 העקרונות של השיווק לנשים.- פיית' פופקורן .

 • עיתון/ מגזין מועדף

גלובס

• דף הבית שלך באינטרנט-
the marker

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות-   
משתנה בהתאם לסניפים בכל הארץ.

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
מיציבושי לנסר

• מהו ג'וב חלומותיך? –
בלי לשקר או לצאת שחצנית- אגיע לשם ואודיע.

 

• חופשה חלומית-
קנקון -מקסיקו, עם ערכת בדי ציור וצבעי אקריל.

 

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד