הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אישיווק השבוע: שמי יעקב, משנה למנכ"ל אלטשולר שחם בע"מ

28/06/2007

  אישיווק השבוע: שמי יעקב, משנה למנכ"ל אלטשולר שחם

 

• שם החברה: אלטשולר שחם בע"מ

• שנת הקמה: 1990

• מספר  עובדים: מעל 100

 

פרופיל

אלטשולר שחם הוא בית השקעות שהוקם בשנת 1990, המתמחה בניהול תיקי השקעות, קרנות נאמנות וקופות גמל. הקבוצה מנהלת כיום נכסים בהיקף כספי של כ- 8 מיליארד שקל ומנוהלת ע"י שני מנכ"לים משותפים: גלעד אלטשולר - מנהל תיקים, התמחה בתחום האופציות, המניות ואגרות החוב, וקלמן שחם - מנהל תיקים, בעל ניסיון ענף של למעלה מ- 36 שנים בשוק ההון.               

 

1. מהו הצעד השיווקי הכי נכון שהארגון שלך עשה השנה?

"שינוי מהותי באסטרטגיה הפרסומית שכלל מצד אחד את הפסקת השימוש המאסיבי בתשואות, נפחים וכמויות ומתן ביטוי לאלמנט החשוב ביותר ב DNA של החברה, היצירתיות. השינוי לווה בשינוי מקביל בתמהיל המדיה שכלל בעבר כ- 50 אחוז עיתונות כתובה, לתמהיל שכולל טלוויזיה ואינטרנט בלבד".

 

2. על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע? (לדוגמא: טלמרקטינג, נטוורקינג, פרסום, יחסי ציבור, מכירות מדלת לדלת, מכירות אחד על אחד, דוכנים, דיוור ישיר וכד')

"אלטשולר שחם נמצאת במהלך של בניית מותג וחיזוקו. אחד האלמנטים החיוניים לבנייתו של מותג ובעיקר בשוק ההון שלמעשה הולך ומתקרב במהותו לשוק מוצרי צריכה נורמאלי – הוא חשיפה חיובית מכסימלית. לכן, בשלב זה אינני רואה איך אוותר על הפרסום המאסיבי. אני מודה שלא פעם עלתה הדילמה האם לא כדאי יותר להשקיע בחיזוק המכירה הישירה במקום בפרסום אולם אינני רואה כרגע שינוי בפוזיציה".

 

3. מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה ב- 100 הימים האחרונים?

"בתקופה זו ביצענו שתי רכישות המהוות מנוף שיווקי משמעותי. רכשנו את קופות הגמל נתיבות של בנק מזרחי וקרן השתלמות של הטכניון בבנק הפועלים. באופן זה, יצרנו מצב בו ניתן לרכוש את כל המוצרים הפנסיוניים של אלטשולר שחם בארבעה בנקים שונים – פועלים, לאומי, בינלאומי ומזרחי. כך, נוצר לנו יתרון משמעותי במערך ההפצה הבנקאי". 

 

4. תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה

"למרות האנטגוניזם האישי שלי מסדרת הפרסומות של אקסלנס, נראה שהם פגעו נכון בדמות היועץ הפיננסי שהמשקיע הישראלי הטיפוסי מעריך – יהיר, סנוב ולכאורה מקצוען".

                

5. שלושים שניות על...

 

• איזו דמות מקצועית השפיעה עליך? "אדווארד דה בונו".

• מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל? "אין כזה".

• עיתון/ מגזין מועדף: themarker

• דף הבית שלך באינטרנט: google

• בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות: "אין העדפה ספציפית".

• מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת? "טויוטה פריוס".

• מהו ג'וב חלומותיך? "מה שאני עושה היום, עם אותם אנשים – מורחב לחו"ל".

• חופשה חלומית: "פלוריאנופוליס, ברזיל".

עוד ב"אישיווק"

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד