הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איש השיווק החודשי של ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי - עינת ישראלי

30/11/2011

עינת ישראלי מוליכה מאז תחילתו את מרוץ הלילה של נייקי בתל-אביב. המרוץ הושק לראשונה ב-2007 בשיתוף עיריית תל-אביב–יפו, והפך לאחד מאירועי הספורט העממי המדוברים והמתוקשרים ביותר בישראל. אירוע ריצה המוני בסטנדרט בינלאומי, השנה בהשתתפות של למעלה מ- 15,000 משתתפים, הסוחף אליו מדי שנה אלפי רצות ורצים, רבים מהם רצים חדשים.

 

מדי שנה מצליחות נייקי ישראל ועיריית תל-אביב–יפו לשבור את רף הציפיות של קהל המשתתפים, לשלב חדשנות לאורך הפרוייקט החל משלב הרישום עד לשלב ההפקה, ולרגש את המשתתפים בהפקת ענק יוצאת דופן היוצרת מדי שנה סטנדרט חדש בתחום.

מרוץ הלילה השנתי הוא שיאו של מהלך מתמשך, שמטרתו לעורר השראה ולעודד אנשים לרוץ ולעסוק בפעילות ספורטיבית. כמובילת השוק בתחום הריצה, פועלת נייקי להרחבת השוק על מנת שתוכל לצמוח ולגדול בקטגוריה. 

החל משנת 2010, נוקטת נייקי באסטרטגיה של חינוך השוק, איתור קהלי מטרה חדשים (צעירים בני 20+) ועבודה שיווקית ייעודית ע"י מיצוב הריצה כפעילות חברתית-חוויתית.  

המהלכים בהם נקטה נייקי השנה נועדו לחזק תפיסה זו, למשוך רצות ורצים צעירים ולהעצים את הטרנד.

 

השנה, ברוח ה- GET SOCIAL-RUN TOGETHER, השיקה נייקי אפליקציית פייסבוק חדשנית שפותחה במיוחד עבור האירוע,  ה-RUNNERS WALL , שאיפשרה למשתתפים לראות מי מהחברים שלהם משתתף במרוץ, לבחון את המשתתפים האחרים על פי קריטריונים שונים כגון: מין, מקום מגורים, זמן ריצה משוער וסטטוס אישי ואיפשרה למשתתפים לתקשר זה עם זה, להכיר ולהזמין שותפים פוטנציאלים לאימונים ולריצה.

התוצאה: למעלה מ-3,200 משתתפים השתמשו באפליקציה, שיתפו, בדקו והזמינו זו את זה. 498 הזמנות לריצה נשלחו וכ- 40 ריצות אימון משותפות נקבעו בפועל.

 

אפליקציה סלולרית חברתית חדשנית נוספת שהושקה לקראת המרוץ: LIVE BY YOU איפשרה למשתתפים לשדר בזמן המרוץ סרטים מהסלולר היישר לעמוד הפייסבוק האישי, כדי לשתף את החברים, בזמן אמת.  

 

הביקוש למרוץ גדל משנה לשנה בצורה כה חדה, שתוך ימים ספורים - חודשיים וחצי לפני האירוע - נרשמו למרוץ אלפי משתתפים ומכסת הרצים הושלמה שבועות לפני המרוץ. 

 

נייקי ישראל ביצעה מהפך בתפיסה המקובלת והפכה את הריצה לפעילות מבוקשת, פופולארית, הנתפסת כחברתית וחוויתית, וסוחפת מאות אלפי רצים מכל הארץ.

לנייקי תרומה משמעותית ביצירת ובעידוד טרנד הריצה בישראל ובצמיחה המסיבית של רצות ורצים, בעיקר בקרב הצעירים.

 

30% מהמשתתפים השנה היו נשים (שיעור ההולך וגדל משמעותית מדי שנה). 35% מתחת גיל 29. עבור 34% מהנשים ו- 27% מהגברים זה היה המרוץ הראשון אי פעם. נתונים אלו (השונים מהותית מהסטטיסטיקות של מרוצים אחרים) מעידים יותר מכל, על ההצלחה הרבה של המהלך השיווקי.

 

משתתפים רבים מעידים כי המרוץ והבאזז שנוצר סביבו, עורר בהם את החשק להתחיל לרוץ והיווה עבורם תמריץ אמיתי לשינוי בהרגלי החיים.

 

עינת ישראלי משמשת בתפקידה כבר 7 שנים. בעבר, היתה מנהלת תחום דגני הבוקר ביוניליוור ומנהלת מותג גולד מסטרקארד בישראכרט.

בעלת תואר MBA מאוניברסיטת תל-אביב, התמחות בשיווק וניהול בינלאומי.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד