הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס נבחר לאיש השיווק של אוגוסט

1/09/2015
ג'קי אביב, מנהל חטיבת סקודה בצ'מפיון מוטורס, נבחר לאיש השיווק של חודש אוגוסט 2015 בזכות מהלך המיצוב מחדש של סקודה.  מדובר במהלך אסטרטגי ארוך טווח שנועד לבנות יתרון תחרותי ותדמיתי שייצר העדפה למותג סקודה. במסגרתו מוצבה ותוקשרה סקודה כמותג איכות שנותן ערך גבוה– VFM.
 
לפני המהלך נתפסה סקודה כמותג זול יותר שפחות נחשק בקרב הקהל הישראלי מסיבות מגוונות; הן בגלל ששוק הרכב מאופיין בנאמנות גבוהה למותגים, הן בגלל שהצרכן הישראלי שופט מותגי רכב לפי ארץ הייצור שלהם והן בגלל שסקודה לא הייתה חלק ממגרשי הליסינג. בעקבות  מלחמת מחירים אגרסיבית בה מותגים החלו להציע רכבים בעלי אבזור מינימאלי ולצאת במבצעים אגרסיביים על מנת להוריד עלויות. נשחק היתרון היחסי של סקודה מבחינת המחיר.
 
המציאות החדשה הובילה למהלך השיווקי והתקשורתי שהציג את סקודה כמותג איכותי.   במסגרת המהלך פעלו בסקודה בציר הערך על ידי שיפור ושדרוג המוצר מבלי להעלות את המחיר. כך, בשנים 2011-2014 שופרו המפרטים בדגמים שונים של סקודה ובשנה הנוכחית סקודה חיזקה את סגמנט הסופר מיני דרך הדור החדש של הפאביה והסופר-מיני שנותנת מענה לקהל צעיר המחפש תמורה למחיר עם יתרון יחסי על פני המתחרות בקטגוריית הסופר מיני. המסר שנבחר מתמקד  בהצעת הערך ותומצת לשתי מילים שמהוות את אופי המותג וצרכניו - simply clever.
 
יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד