הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מו"ל גלובס אלונה בר און נבחרה לאשת השיווק של חודש יולי 2020

29/07/2020
צילום: יח"צ
צילום: יח"צ

שוק התקשורת בכלל והעיתונות הכתובה בפרט עובר משבר עמוק. לצד ירידה בתפוצה ובקריאה של אמצעי המדיה הכתובים, מתחזקים התחליפים כספקי מידע בעלי אוריינטציה עיתונאית בלוגים, רשתות חברתיות, אפליקציות להעברת מסרים מידיים, כל אלו מתנהלים ללא פיקוח וללא אמות מידה מקצועיות, משמשים לא פעם קבוצות אינטרסים ומהונדסים על ידי גורמים אינטרסנטיים. גלובס חווה את המשבר במלוא עוזו.

 

בשנת 2017 אלונה בר און וענת אגמון רכשו את העיתון וגיבשו חזון שמיטיב לבטא את המטרות של גלובס המתחדש:  גוף תקשורת עצמאי המוביל עיתונות אחראית ואפקטיבית החותרת לאמון בין מגזרי על מנת להגדיל פריון וצמיחה כלכלית בישראל.

 

מנימוקי ועדת השיווק: "אלונה בראון, יחד עם צוות ההנהלה המחויב והמסור של העיתון, הובילה סדרת מהלכים ממוקדים, עקביים, שקופים, וחלקם אף אמיצים, שמטרתם שיקום יחסי האמון בין העיתונות לקוראים ולמסוקרים,  והגדרת האחריות הציבורית של העיתון לקוראיו ולקהילה כולה. נראה שהיא נוחלת הצלחה והערכה רבה, ועל כך מוענק לה התואר הנכבד, בשם קהיליית השיווק בישראל"

 

האסטרטגיה השיווקית הייתה לגבש מפת דרכים של פעולות, מעשים, וצעדים שיווקיים למימוש החזון ולקרב את העיתון למטרת העל שהציב לעצמו:

 

·         הטמעת קוד אתי – גיבוש והטמעת קוד אתי מפורט ומחייב מפורט ומחייב שנכתב על ידי אנשי גלובס ומומחים בתחום התקשורת והאתיקה.

·         הקמת ועדה בנושאי אתיקה ועיתונות.

·         ייצוג נשים בפעילות העיתון – בתפקידי ניהול, ככותבות במדור הדעות, בוועידות ועוד- ושינוי האיזון המוטה שהיה נהוג בעבר.

·         הגבלת תוכן שיווקי מתוך הבנה שהגבולות בין תוכן שיווקי לעיתונאי יכולים להיטשטש ולהביא לסחר בתודעת הקוראים.

·         המחויבות לפרסם 'גילוי מלא' במקרים בהם יש לידיעה קשר מהותי לאחד מבעלי העניין בעיתון, בדגש על אינטרסים כלכליים. המטרה הייתה להגביר את השקיפות ואת אמון הציבור.

·         נוהל חזקת חפות מתוך אמונה שיש להחזיר למרכז השיח את חזקת החפות העומדת לכל אדם אשר הוכחה אשמתו.

·         דו"ח אמון ראשון הופץ לקוראי העיתון בפרינט ובדיגיטל במטרה לבדוק את התאמת העשייה של גלובס לחזון ולערכים שהוגדרו.

·         'המשרוקית של גלובס' העוסקת בבדיקת התבטאויות פומביות של איש ציבור במטרה לספק לקהל צרכני החדשות כלי חיוני לבחינה מושכלת וביקורתית.

·         השער לכלכלה חדשה- הקמת מדורים וכיסוי תחומים חדשים כגון משבר האקלים, עסקים קטנים, עצמאיים ועוד.

·         מדור גלובס על גלובס- בניית 'המטבח השקוף' באתר.

·         הקמת גלובסקול- בית ספר עסקי המציע קורסי הכשרה מרחוק.

·         השקת קונספט 'למילים יש ערך'- קונספט חדש לעטיפת הפעולות השיווקיות של העיתון "למילים יש ערך ". קונספט המבטא את כפל המשמעות בערך של המילים לעשות שינוי והערך המושא לקוראי העיתון כעיתון כלכלי, המשמש    ככלי בידם לפריון ורווחים. השקת הקונספט לוותה בקמפיין בולט באמצעי המדיה בו שוקפה הדעה על העיתונות בשנים האחרונות והתחייבות של גלובס להחזיר את  האמון בעיתון, בעיתונות ומערכת הכלכלית.

·         השקת חומת תשלום ומעבר למינויים דיגיטליים.

·         עסק ישראלי-  גלובס יצר פלטפורמה בעקבות משבר הקורונה, המקשרת בין יועצים עסקיים מתחומים שונים לבין עסקים הזקוקים לתמיכה. המהלך אף זכה בתחרות 'השקה מנצחת' של איגוד השיווק.

·         השקת אמץ חברה- מנהלים בחברות גדולות במשק מאמצים חברות קטנות שנקלעו לקשיים בעקבות המצב.

·         סגירת טוקבקים בפני מי שאינם רשומים לאתר גלובס.

 

תוצאות המהלך השיווקי הביאו לעלייה בחשיפה של גלובס, הצלחה נקודתית של המהלכים שהיה בהם הנעה לפעולה ושיח סביב העיתון (כנסים, קולגות, רשתות חברתיות וכו')

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד