הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אוניברסיטת תל-אביב תוביל את השיווק החברתי של התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים

14/08/2013

אוניברסיטת תל אביב  תוביל את השיווק החברתי של התוכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים מטעם משרדי הבריאות, החינוך, התרבות והספורט.

 צוות מהחוג לתקשורת באוניברסיטת תל-אביב, בראשות פרופ' נורית גוטמן, נבחר לנהל את תהליך המחקר והשיווק החברתי-שיתופי של התכנית הלאומית. לדברי פרופ' גוטמן, מודל העבודה מבוסס על ניסיון מוצלח של אוניברסיטת סטנפורד לחבר כוחות בין גורמי ממשל, אקדמיה, הקהילה, ארגוני המגזר השלישי ואנשי מקצוע, במטרה לקדם שינוי בהרגלי אורח חיים של הציבור בתחומי הבריאות. החידוש במודל הנוכחי הוא בהיותו משלב מעורבות של הציבור גם באמצעות רשתות חברתיות.

מנהלי התכנית הלאומית לחיים פעילים ובריאים מטעם שלושת משרדי הממשלה הם:
פרופ' דני מורן, ראש התכנית הלאומית, רותי ויינשטיין - מנהלת המחלקה לקידום בריאות במשרד הבריאות, עירית ליבנה, המפקחת על תחום הבריאות במשרד החינוך ושלומית ניר-טור, מנהלת המחלקה לספורט עממי וספורט נשים במשרד התרבות והספורט.

מתארת פרופ' נורית גוטמן "המשימה שלפנינו היא ליצור סביבה תקשורתית, שתאפשר הפצה מתמשכת של מידע רלוונטי ויישומי לאנשים, המבוסס על מחקר בו האנשים עצמם מספרים מה חשוב להם. כל זאת כדי שהציבור יוכל לאמץ פעילות גופנית והרגלי אכילה בריאים יותר בבית, במקום העבודה ובקהילה. תחום השיווק החברתי- שיתופי עובר בעשור האחרון שינויים דרמטיים על רקע התפתחות הרשתות החברתיות ואלה יבואו לידי ביטוי ביישום התקשורתי של התכנית הלאומית. ייחודה של התכנית הלאומית הוא בכך שהיא תתמקד בהמלצות שיגיעו מהציבור עצמו, תוך שהיא מתחשבת בקשיים ובאתגרים בהם יתקלו אנשים מרחבי הארץ במאמץ למעבר לאורח חיים בריא יותר.

לדבריה: "האוניברסיטה תלווה את הפרויקט דרך שלושה ערוצי פעילות: מחקר מלווה לתכנית הלאומית (בהובלת ד"ר אימי לב, וגיתית בר-און מהחוג לתקשורת והחוקרים ד"ר אלעד שגב וד"ר תמר אשורי מהחוג לתקשורת בתחומים של תקשורת דיגיטלית), שיווק חברתי-שיתופי (בהובלת נתן סטולרו מהחוג לתקשורת), ואסטרטגיה ומיתוג (בהובלת איש השיווק והפרסום: רמי הסמן)". כמו כן שותפה למחקר ופיתוח בתחום השיווק החברתי השיתופי ד"ר ענת גסר-אדלסבורג, מהמחלקה לקידום בריאות באוניברסיטת חיפה.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד