הפוך לעמוד הבית

מחקר: שיווק היא הבעיה הגדולה ביותר של עסקים קטנים ובינוניים

24/07/2017
מחקר: שיווק היא הבעיה הגדולה ביותר של עסקים קטנים ובינוניים (הגדל)

מחקר שנכתב על ידי ד"ר כהן וד"ר ליבוביץ מ- Optimalus בחן את הבעיות הדחופות ביותר שפוגעות בצמיחה של עסקים קטנים ובינוניים. המחקר, אשר סקר 24 עסקים, מעלה כי השיווק, כולל פרסום ומכירות, נתפס כבעיה הגדולה ביותר של עסקים. 25% מהעסקים ציינו את השיווק, בהשוואה ל- 20.8% שציינו בעיה של גיוס כח אדם איכותי.  עסקים גם ציינו "תהליכים אופטרטיביים בעסק" (16.7%) ומוסר תשלומים של לקוחות (16.7%) ואת רמת השירות בארגון (4.2%) ומימון ופיננסים (4.2%).

 

"בעסקים עם 6 עובדים ומעלה נמצא כי נושא של מוסר התשלומים של לקוחות מהווה בעיה גדולה", מציינים החוקרים.

 

נראה כי נושא של אתר הארגון מהווה מקור מרכזי (33%) לרצון לשיפור, אחריו נמצא כי השבחת הידע השיווקי בארגון מהווה פקטור נוסף (29.2%) אותו היו רוצים לשפר בעלי העסקים בטווח ה SME. מעניין אם נושא אתר האינטרנט מהווה שם קוד ליישום של השיווק הדיגיטלי בכלל או ספציפית רק עבור פעילות האתר, נראות האתר, מסרי האתר וכיו"ב.

 

בתחום הארגוני, נמצא כי הנושא של השפעה על עובדי הארגון מהווה את הקושי הגדול ביותר עבור מנהלי הארגון בעסקים עם 6 עובדים ומעלה.

כמו כן, נושא הכלים הניהוליים, מופיע כסיבה שניה בשכיחותה.

 

"זוהי סיבה רחבה אשר עלולה להוות פרשנות לנושא של השפעה על עובדים, כלומר, אם היו לי כלים ניהוליים הייתי יכול להשפיע על עובדי בצורה טובה יותר ועל כך לגרום לסדר, ארגון ועשייה טובה יותר בארגון. כמו כן, יכול להיות שהמושג מתכוון, ברמה הפרשנית, לשיפור תוצאות העסק בכלל, תוצאות של מכירות, פתוח עסקי, רווחית וכיו"ב", נכתב בדוח.

 

 

עבור לתוכן העמוד