הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

גולשים נאמנים - אפשרי?

8/05/2013
גולשים נאמנים - אפשרי? (הגדל)

אם אתם משקיעים בכתיבה ופרסום מאמרים באתר הבית שלכם או מנהלים בלוג פעיל, ודאי תרצו לקבל את התמורה המקסימלית להשקעתכם. תרצו חשיפה גבוהה יותר לתכנים ותרצו להבטיח שמי שנחשף אליהם, יישאר עוקב קבוע שלכם.

איך עושים את זה? לפניכם טיפים פשוטים:

 

הנעה לפעולה מתוך האתר
• הוסיפו הזמנה להירשם לבלוג/ניוזלטר במקום בולט באתר עם טקסט מניע לפעולה שנותן דגש על התועלות בהרשמה.
• מומלץ להגביל את האפשרויות כשאתם מזמינים את הקוראים לעקוב אחריכם ברשתות החברתיות. חשבו איפה נמצאים הלקוחות הכי טובים שלכם (פייסבוק,טוויטר, לינקד אין, אי מייל וכו') והצטמצמו. אפשר כמובן להוסיף אייקונים קטנים לכל רשת, אבל לא ליצור הזמנה עם הנעה לפעולה לכל אחת.
• מקמו את ההזמנות לעקוב אחריכם במקום אחד בדף, או מקסימום שניים. אל תציפו את הגולשים. מקום שבו סביר להניח שהפעולה אכן תתרחש הוא בסוף העמוד, אחרי שהקורא קרא את הפוסט. אפשרות אחרת היא תיבת הצטרפות שצפה עם הדף.
• השתדלו ליצור אייקונים או תיבות רישום שהן קצת שונות ומיוחדות מאלו שרגילים לראות בכל אתר. זה עשוי לגרום ליותר אנשים להקליק עליהם.
• תהליך ההרשמה לבלוג/ניוזלטר/
RSS חייב להיות פשוט וקל. בקשו את מספר הפרטים המינימלי שאתם צריכים, וזה אומר: שדה להזנת האימייל, כפתור שלח וזה הכל!
• הוסיפו צ'ק בוקס הרשמה, גם לטפסי יצירת הקשר באתר שלכם ובדפי הנחיתה.
• שקלו לספק לגולשים שלכם שירותיים חינמיים אטרקטיביים, ע"מ להרחיב את מעגל הנרשמים. זה יכול להיות הורדה בחינם של
ebook/תוצאות מבחן עצמי/דוח אישי או כל דבר אחר שיתמרץ את הגולשים להירשם.
Social proof – האם יש לבלוג קוראים? קיבלתם הרבה לייקים בפייסבוק? יש הרבה ציוצים על הפוסט שלכם? תראו את זה לגולשים.

 

התוכן
• כלל לחיים - אם הבטחתם משהו, קיימו אותו. הבטחתם עדכון שבועי עם כל ההתפתחות בתחום? שלחו עדכון שבועי כזה. הבטחתם טיפים והטבות לנרשמים? דאגו שיהיו כאלה באמת. הגשמת הציפיות של הגולשים יוצרת אמון ואמון בדרך-כלל גורם לאנשים להישאר. לא בטוחים שתוכלו להבטיח? אל תבטיחו.
• דאגו לעדכן את האתר/בלוג באופן קבוע ובפרקי זמן סבירים.
• השתדלו להפחית את הרעש שאתם מייצרים – אל תציפו את המנויים בהודעות מיותרות, אל תטעו לחשוב שתפקידכם לחלוק כל פיפס בפייסבוק. להיפך: התמקדו בתוכן האיכותי שבאמת יספק ערך למשתמשים.
• הוסיפו לבלוג/עמוד הפייסבוק וכו' טאצ' אישי. זה עוזר לאנשים להתחבר אליכם. אפשר לעשות זאת על-ידי הוספת תמונה אישית, כתיבה בסגנון אישי, הומור והומור עצמי, שילוב של סיפורי מקרה ופרטים עליכם, וחשוב מאוד - הגיבו לתגובות של קוראים.

 

כמה מילים על קידום אתרים
• בין אם אתם מבצעים קידום אתרים מקצועי לאתר או לא, אל תוותרו על אופטימיזציה בסיסית למאמר/פוסט שלכם ע"מ להבטיח שייצר עבורכם כניסות גולשים מגוגל לאורך זמן. צרו כותרות עם ביטויי מפתח שמשקפים את תוכן המאמר, שלבו מילות מפתח בתוכן, צרו קישורים נכנסים למאמר מתוך דפים רלוונטים באתר ומחוצה לו. וודאו שהדף קריא ונסרק ע"י גוגל. גוגל הוא מקור התנועה העיקרי לאתרים. אל תוותרו עליו.
• קידום אתרים אורגני בעידן הנוכחי קשור קשר הדוק בהתנהגות גולשים באתר, בנאמנות גולשים אליכם, בגיוון מקורות הכניסה לאתר ובנוכחות שלכם ברשת וברשתות חברתיות. כתיבה שוטפת תוך יישום הטיפים שצויינו כאן, תתרום גם לקידום האתר בגוגל.

 

מעקב

• עקבו ומדדו את התנועה ואחוז ההמרות שאתם מקבלים מכל ערוץ ומכל תוכן. תייגו מקורות כניסה ע"מ לזהות אותם בגוגל אנליטיקס. זה יאפשר לכם להבין את ה- ROI (return on investment) ולדעת באיזה ערוץ כדאי לכם להשקיע.

 

לסיכום

פעילות כתיבת תוכן לאתר דורשת זמן והשקעה (אני באופן אישי לא מגיעה לזה ומלאת הערצה כלפי מי שכן). אם אתם אוהבים לכתוב ומצליחים לכתוב באופן קבוע - יישמו את הטיפים ותראו שההשקעה שלכם יכולה להניב הרבה יותר!

 

 

מיכל כהן, בעלת חברת WebGuru קידום אתרים. אנו מתמחים בקידום אתרים ממוקד תוצאות, אפיון והקמת אתרים חכמים ומניעים לפעולה, פרסום בגוגל, קופירייטינג, כתיבת תכנים, ניהול ותחזוקת אתרים. מקור המאמר: Articles.co.il/מיכל כהן

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד