הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

העם דורש פרסום חדש

17/12/2012
העם דורש פרסום חדש (הגדל)

אין זה סוד שהפרסום, כתחום, כבר אינו מה שהיה פעם. זו כבר לא אותה תעשייה זוהרת שמגלגלת סכומי כסף בלתי נתפסים, מייצרת פרסומות קליטות ומשדרת אותן להמונים המאמצים אותן וגאים לצטט מהן. הפרסום המסורתי, הממשיך לדבוק בגישה המוכרת מתקשה להסתגל למציאות המשתנה של מדיה חברתית ומיידיות המסר.

 

במציאות בה המוצרים והמותגים מתרבים בקצב מהיר והקרב על ליבו של הצרכן מתגבר כל הזמן, הפרסום המסורתי מתקשה לגייס את המפרסמים וגרוע מכך - מתקשה לגייס את הצרכנים. זו הסיבה שהוא שוקע. הצרכנים, שהורגלו לעולם דיגיטלי מהיר תגובה וחברתי, צריכים פרסום חדש, מזן אחר, כזה שבאמת מוכר. בעולם שמונע על-ידי השאלה הנצחית מה אמיתי ומה לא, גם הפרסום נדרש לסגל לעצמו התנהלות ואפיקים חדשים  ונותן מענה לכך בדרכו שלו- פרסום חברתי מחתרתי. 

 

פרסום מחתרתי חברתי הוא פרסום הגרילה החדש. אם פעם פרסום גרילה היה תופס אותנו במקומות בהם לא ציפינו לפגוש בו ומעביר לנו מסר יצירתי במיוחד שנחרט לנו בזיכרון, לא רק בזכות המסר אלא גם בגלל המיקום בו היינו כאשר נחשפנו אליו, הפרסום החברתי המחתרתי עושה את אותו הדבר, באמצעות אפקט חברתי. האפקט החברתי כאן מושג על-ידי הטכנולוגיה המאפשרת לנו להעביר מסרים בצורה מהירה יותר, טובה יותר וממוקדת יותר לקהל רחב יותר, כזה שרגיל להחליף דעות והמלצות עם רשת של חברים דיגיטליים בכל העולם. אנו חייבים להפוך לחלק מרשת זו ולהיות מישהו שהגולש רוצה לשמוע מה לנו, כאנשים שהוא מכיר, יש לומר בכל נושא. כאשר הוא יכול להיות מוצר, פוליטיקאי, עמדתנו המדינית, הצבאית, החברתית ואפילו הזוגית.

 

היתרון הגדול של הפרסום החברתי הוא שכעת, לראשונה, עסקים קטנים יכולים לשחק במגרש של הגדולים וליהנות מפרסום יעיל ממש כמו של החברות הגדולות.  נראה כאילו זוהי שעת הכושר של העסקים הקטנים כאשר הסיכוי להצלחה שיווקית של עסקים, מכל אורכה של שרשרת המזון השיווקית, זהה. אולי זה קורה בגלל המחאות החברתיות. אולי זה קורה כי נמאס לאנשים לבהות בפרסומות מחויכות ומשפחתיות שנרקחו וסונתזו עבורם במעבדה קריאטיבית כזו או אחרת והם מחפשים את הדבר האמיתי, את המותג שהומלץ להם על-ידי הרשת החברתית שלהם, זה שהם עצמם בתורם, ממליצים עליו לחבריהם. פתאום, לצרכנים יש לא רק כוח להחליט מה לקנות, אלא גם מה לפרסם. 

 

 

 

*הכותב הינו מייסד דמטרנד מיתוג וייעוץ בשיווק ומחבר הספר "כשאגדל תהיה לי חברת תעופה- כך תשתמשו בסוציולוגיה כדי ליצור את מותג חייכם"

מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד