הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

הכנסת עושה בית ספר לסטודנטים

27/11/2013
הכנסת עושה בית ספר לסטודנטים (הגדל)

כמה נפלא שהכנסת לוקחת על עצמה לא רק תפקידי חקיקה ובקרת הממשלה, אלא רואה בעצמה גם גוף חינוכי. ככזו, החליטה הכנסת להעביר שיעור ומסר לדור שלם של סטודנטים לעיצוב, תקשורת ושיווק: תתרגלו לעבוד בחינם!

השיעור הוא הלקח שמסתתר מאחורי תחרות למציאת שפה גרפית חדשה לכנסת, אשר תכלול לוגו, סלוגן, נייר מכתבים, כרטיסי ביקור, עיצוב אתר אינטרנט ואפליקציה סלולרית. ההודעה לעיתונות מפרטת את הבסיס המיתוגי לשפה הגרפית: " הוחלט כי סמל המדינה (מנורה וענפי זית) ישולב בעיצובים ויודגש בהם כי הכנסת נגישה לציבור וכי היא מקום לכל הדעות בציבוריות הישראלית"

כדי לפתח את השפה הגרפית החדשה, פנתה הכנסת לבתי ספר לעיצוב גרפי בארץ וביקשה מהסטודנטים הלומדים בהם להשתתף בתחרות ולהגיש את הצעותיהם. וכפי שנכתב בהודעה: "תפרסם הכנסת מודעות בעיתונים על מנת לוודא שקיפות ושיוויוניות מלאים".

אין ספק כי התחרות מספקת שיוויון לכולם - לעבוד בחינם. את העבודה עבור הכנסת, מציעים שם, להתחיל בהשקעה קלה מצד הסטודנטים, שכוללת  הגעה לכנסת לסיור  שיכלול תדריך אודות המיתוג החדש והתחרות.

יו"ר הכנסת, יואל יולי אדלשטיין אמר: "אני רואה בתחרות ערך חינוכי רב, ובכוונתי ליטול חלק באופן אישי במפגש שיתקיים עם מאות הסטודנטים שיגיעו לכנסת".

נקווה שאת דבריו לסטודנטים יפתח יו"ר הכנסת בהסבר על הערך החינוכי של התחרות, כך: מדובר במעשה להכנה לעולם העבודה שתמצאו לאחר שתסיימו את הלימודים שלכם. אנשים יצפו שתעבדו בחינם ולשלם רק על תוצאה, מעבידים יסכימו לשלם לכם שכר מינימום בלבד עבור עבודה ואחר כך "תראו ביחד" איך מתקדמים, מעסיקים פוטנציאליים יבקשו שתבצע עבורם עבודות בתור "מבחן" קבלה". זה העולם שתמצאו אחרי הלימודים, ואנחנו בכנסת עושים עבורכם שירות ומכינים אתכם כבר עכשיו. ואגב, גם אם לא תהיו בין שלושת הזוכים בפרס, לפחות תצברו ניסיון של עוד כמה שעות עבודה לפחות, אותה תוכלו לצרף לפורטפוליו. אה כן, אגב, לפני שאתם מוסרים לנו את העבודות, תואילו בטובכם לחתום על תופס ויתור על זכויות יוצרים. אנחנו לא רוצים להיתקל אחר כך במצב לא נעים.

זה מה שהכנסת משדרת לסטודנטים, ולא רק להם, אלא גם למעסיקים שלהם לעתיד. כי זו הדרך של השוק היום, יש אנשים רעבים לעבודה, אז צריך לנצל את זה. זו התגשמותו של הפתגם "תנו להם חכה", אבל הפעם הסטודנטים הם הדגים, שזורקים להם למים פרס בשווי 10,000 ש"ח וקצת הזדמנות לתהילה, והם צריכים לרדוף אחריו. חלק קטן יצליח לתפוס את הפתיון, אבל הרוב יישארו ללא כלום, רק עם עוד טיפה ניסיון ברדיפה אחרי עבודה יוקרתית.

 

המאמר בחסות פורטיסימו סמארט מדיה

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד