הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איך נהרס שם של אדם באינטרנט?

30/01/2014
איך נהרס שם של אדם באינטרנט? (הגדל)

אני ממש לא מדבר על אנסים סדרתיים או עבריינים מועדים. הכוונה היא לבעלי עסקים תמימים או אנשי ציבור שכל מטרתם היא לעשות לטובת החברה או לביתם. איך אפשר ברגע אחד להרוס שם של אדם להרבה מאוד זמן?

בעולם הדיגיטלי, כאשר אתם רוצים להתחיל לעבוד עם חברה מסוימת או אדם מסוים, מה הדבר הראשון שאתם עושים? אם עניתם עכשיו שאתם בודקים את השם של אותו אדם בגוגל, אז עניתם נכון מאוד. מחקר אחרון שיצא בשנת 2012, הראה ש92 אחוזים מבעלי העסקים בישראל בודקים את השם של האדם שהם הכירו, בגוגל.

אז אם אתה איש עסקים עסוק שנפגש עם שלושים אנשים חדשים בחודש, אתה יכול להבין מזה שלפחות 25 מהם בודקים את השם שלך בגוגל, עוד לפני הפעילות המשותפת הראשונה שלכם. איך שאתה יוצא מהפגישה, בודקים את השם שלך בגוגל.

אז מה הסכנה?

אם אותו איש עסקים/לקוח פוטנציאלי/שותף פוטנציאלי שלכם בודק את השם שלכם בגוגל ומגלה שיש שם כתבות שליליות- אתם יכולים להיות בטוחים שהשיתוף פעולה הזה- לא ייצא לפועל. בוודאות.

דוגמה קטנה ברשותכם:

המקרה שאני רוצה לספר לכם עליו הוא ממש טרי, כאשר הוא אמיתי לחלוטין ומייצג הרבה מאוד סיפורים דומים. האדם הזה הוא בעל משרד עורכי דין גדול, המטפל במאות לקוחות בשנה, מהגדולים ביותר בישראל.

כנראה שלקוח אחד של אותו משרד לא היה מרוצה מהשירות שקיבל ודרש את כספו בחזרה, אך סורב וכספו לא חזר אליו.

ואז הוא החליט לנקום:

 

מה עושה אותו לקוח לא מרוצה לאחר שלא הגיע לפורקנו הראוי? הוא מחליט שהוא פותח אתר אינטרנט ומקדיש את חייו מעכשיו והלאה כדי לרשום לכלוכים על אותו משרד ולהרוס להם את המוניטין, מתוך כוונה ישירה לפגוע בהם .


ברגע שהאתר הזה מתחיל לתפוס נפח, הוא מגיע לכמה עשרות עמודים, גוגל בתור בעל הבית של האינטרנט מתחיל לקחת את האתר הזה ברצינות. היות ומוזכרים בו מאות פעמים השם של המשרד הזה וכל כינויי הגנאי האפשריים שרק קיימים, התוצאה היא שכמה חודשים אחרי, כאשר מחפשים את שם המשרד, התוצאה השנייה בגוגל היא האתר הזה.

 

 זאת אומרת שלקוח פוטנציאלי של המשרד שמחפש את השם שלו בגוגל מתוך כוונה לראות קצת תגובות, חומרים והמלצות - מוצא פתאום שהמשרד הזה הם נוכלים, שקרנים וגנבים.

 

איך מעלימים אזכורים שליליים?

אנחנו מתמחים במחיקה והעלמה של אזכורים שליליים באינטרנט, אנחנו נסביר כאן בכמה מילים, איך עושים את זה:

1. מכינים פול של כתבות, בערך 40 כתבות חדשות. את הכתבות הללו מתחילים לפרסם באתרים, בלוגים ופורטלים חזקים באינטרנט.

2. פותחים פרופילים בכל הרשתות החברתיות הקיימות, המטרה היא להתפשט באינטרנט. חד משמעי.

3. פותחים כרטיסי עסק, אינדקסים וכל דבר נוסף שקיים באינטרנט, מתוך מטרה לתפוס עוד שטחים ברשת.

4. בעזרת הכתבות החדשות שפירסמנו, אנחנו מתחילים ליצור גלגלי קישורים בין כל הכתבות, פרופילים, כרטיסי עסק וכל נכס אינטרנטי שיצרנו, במטרה ליצור פירמידה של כתבות אשר מקדמות אחת את השניה.

5. הכתבות מתחילות לעלות לעמוד הראשון ולדחוק את הכתבה השלילית כלפי מטה. המטרה היא שהפול הראשוני של 40 כתבות הראשונות ידחקו את הכתבה השלילית לכיוון תחתית העמוד הראשון, הרחק מעיני הגולשים.

6. מתחילים את כל התהליך מחדש, עד שהכתבה השלילית תיעלם במעמקי דף שתיים או שלוש.

אנחנו מתחייבים שתוך 3-5 חודשים, גולש שיקיש את השם שלכם באינטרנט, לא ימצא שום דבר שלילי עליכם.

מרטין בוקסדורף הוא מומחה בהורדת אזכורים שליליים מהאינטרנט, חברת בול ניהול מוניטין

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד