הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

מעורבות חברתית מתחילה במעסיק

22/10/2015
מעורבות חברתית מתחילה במעסיק (הגדל)

לצד העשייה העסקית, הובלת השפעה חברתית היא ייעודו של כל מנכ"ל חברה המעסיקה מאות עובדים. המציאות היא שאנו חיים במדינה מגוונת מאוד מבחינת דעות, מינים, עדות, דתות ועוד, על כן לחברה בפרט ולמנכ"ל בכלל צריכה להיות אג'נדה מובנית לגיוס מגוון רחב של אוכלוסיות שונות. מה שהרבה מעסיקים לא יודעים היא שמעורבות חברתית, אשר באה לידי ביטוי בהעסקת מגוון עובדים, תורמת לשני צידי המטבע. לדוגמא, בהעסקת אוכלוסייה בעלת מוגבלויות, מרוויחים עובדים המאושרים על העסקתם, נאמנים ומספקים תפוקת עבודה יעילה, והמעסיק נהנה מתחושת סיפוק, ומאהדת שאר העובדים.
 
הגיוון באוכלוסיות בארץ יגדל באופן משמעותי בשנים הקרובות. חברות מודרניות מכירות בצורך לפעולה מיידית. הם בעלי מוכנות גבוהה ואף משקיעים בכך משאבים.


ישנם יתרונות רבים בהעסקת עובדים המגיעים ממקומות שונים ורקע אחר:
 
הסתגלות מוגברת
ארגונים המעסיקים כוח עבודה מגוון יכולים לספק מגוון רחב יותר של פתרונות לבעיות בשירות. עובדים מרקעים שונים יכולים להביא עמם כישרונות וחוויות אישיות בהצעת רעיונות לפתרונות או לחילופין להוואי הצוות.
 
מגוון רחב של שירות
אוסף מגוון של מיומנויות וחוויות (כדוגמת שפות והבנה תרבותית) מאפשרת לחברה לספק שירות ללקוחות על בסיס רחב.
 
ביצוע יעיל יותר
חברות המעודדות גיוון במקום העבודה מקנות לעובדים אמביציה להגיע לתוצאות הכי גבוהות שלהם. מה שיועיל לתפוקה הרחבה של החברה כולה.
 
לצד היתרונות אין ספק שבתהליך הגיוס ישנם אתגרים לא פשוטים כגון תקשורת והתנגדות לשינויים. התקשורת בין העובדים עלולה להיות בעייתית ולבוא לידי ביטוי במונחי שפה ותרבות שונים. בנוסף, תמיד יהיו עובדים אשר יתקשו לקבל את השונה מהם ואת האחר, אך אין סיבה לא להרגיל אותם ששינוי זה טוב ולהדגיש בפניהם את היתרונות שבארגון המעסיק מגוון רחב של עובדים הבאים מאוכלוסיות שונות.
 
מנהיגים ומנהלים בארגונים שונים חייבים לשלב מדיניות של גיוון בכל היבט של הארגון ומטרותיו. בעוד הכלכלה הופכת יותר ויותר גלובלית, העובדים יותר ויותר מגוונים. הצלחה ותחרות בין חברות תהיה תלויה ביכולת לנהל צוות עובדים מרקעים ותרבויות שונות במקום העבודה ובצורה יעילה. כבר החל מהיום, יש להיערך למדיניות של העסקת עובדים מאוכלוסיות שונות ולתכנן את העתיד, של החברה בכלל ושל מנכ"ל בפרט.
 
ערן קריסטל הוא מנכ"ל חברת בזק און-ליין

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד