חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

תהיו מותגים טובים ואחראים

תהיו מותגים טובים ואחראים (הגדל)

לימור עשת, בעלת 18 שנות ניסיון בתחום השיווק הפרסום והדיגיטל וניסיון נרחב נרחב בעולמות הקמעונאות, הפיננסים והשירותים

 

התקופה האחרונה שינתה את פני העולם כולו אבל לצערי לא את המסרים והפרסומות אליהן אני נחשפת בטלוויזיה ובערוצי התקשורת השונים. אני חושבת שהגיע הזמן שגם תחום השיווק והפרסום יתעורר התעוררות אמיתית וחזקה. אני סבורה כי מותגים וחברות לא יכולים להמשיך ולהישאר בעולמות הצריכה והמכירה, בלבד ועליהם לקחת אחריות!

מותגים צריכים לחנך,   לקחת חלק פעיל ואקטיבי בעידוד לערכים, ערכים של אמפתיה, שוויון, נתינה סבלנות, סובלנות ועוד

 

מותגים וחברות צריכים לקחת חלק פעיל ביצירת חברה מתוקנת וערכית , להשקיע מחשבה בחיבור שבין ערכים חברתיים למותגים שלהם כדי לרתום את האהבה המותגית, התקציבים   והחשיפה הפרסומית גם למשהו טוב וערכי שיעבור הלאה !

הגיע הזמן שחברות יפסיקו לפרסם מוצר רק כי הוא חדש, לספר לנו כמה הוא טוב לנו וכמה אנחנו צריכים אותו ויתחילו לחבר את אותו צורך פרטי גם לצורך וערך קולקטיבי. לייצר בולטות ותקשורת שמעצימה את האחר ולא כזו שמצמצמת ומקטינה.

אני ממליצה לבעלי חברות ומנהלי שיווק , להיות חברתיים ויצירתיים. לרתום את הכוח והמשאבים שלהם תוך שהם מקדמים מסרים חיוביים, שוויוניים וערכיים דרך המותגים, המוצרים ומהלכי התקשורת והפרסום שלהם ומחנכים לעולם טוב יותר חברתית ואקולוגית. אין הכוונה למהלכי אד הוק -נקודתיים, אלא למהלכים שיהיו חלק אינהרנטי ממהות המוצר, מערכיו וממסריו המתמשכים לקהלי המטרה.

 

הדבר יכול לבוא לידי ביטוי בדרכים רבות ומגוונות, בחרתי להציג לכם 2 דוגמאות שהגיתי לחיבור אפשרי שכזה בין מותגים לערכים חברתיים חשובים, בנוסף אספתי עבורכם 3 דוגמאות שונות ומעוררות השראה מהארץ והמעולם

 

המותג הראשון שבחרתי להמחיש דרכו את הרעיון הנו המותג במבה .

במבה הוא אחד ממותגי ה- LOVE MARK החזקים והאהובים בישראל. זהו מותג שמתחיל את החיבור שלו עם הילד כבר בגיל הצעיר, כך שכמעט ואין ילד שלא מכיר את במבה. נניח שהיינו לוקחים את הסלוגן האהוב והמוכר של המותג "אין אין אין כמו במבה " ומחברים אותו לערכים חברתיים של עזרה, אכפתיות, נימוס וכדומה כבר מגיל צעיר לדוגמא : אין כמו לדבר בנימוס, אין כמו לעזור כשצריך, אין כמו להגיד תודה ובבקשה, אין כמו לתמוך בחבר במצוקה......אין אין אין כמו במבה! כך – יצקנו אמירות לערכי המותג שמתחברים ומעודדים ערכים חברתיים חשובים . , וכמובן ליצוק לאותן אמירות מהלכים מעשיים של המותג שיתחברו ויעודדו ערכים אלה עוד יותר  

 

המותג השני שבחרתי הוא המותג קוקה קולה .

קוקה קולה הוא מותג שפונה לבני הנוער, קהל שמאופיין בבעיות חברתיות מגוונות כמו נידוי ורציה חברתית, בעיות חברתיות שעומדות רבות על סדר היום החדשותי. כך לדוגמא, קוקה קולה יכולה לקחת אחריות על נושא הנידוי החברתי, לחבר ולחנך את הקהל שלה, לערכים של ראיית האחר, קבלת השונה וסובלנות, בצורה צבעונית ומגניבה, כפי שמתאים לקוקה קולה, ובשפה רלוונטית לקהל המטרה.


 

להעצים ולהפיץ את המסר הטוב הזה כדי לחנך, להטמיע ולעורר את הנוער לחשיבה אחרת בנושא. אפשרי גם ליצור מסרים חברתיים על האריזות, שהרי מספיק רק צד אחד עם הכיתוב קוקה קולה, לבטח במותג חזק כל כך כמו קוקה קולה, ולהשתמש בצד השני למסרים חיוביים וחברתיים ולרתום את החשיפה העצומה של המוצרים בכל מקום ובכל בית למסרים חברתיים מחברים (קצת כמו מסטיק בזוקה שאומנם קנינו מסטיק אבל לא פחות מהמסטיק רצינו את העתידות (- 😊  

 

החיבורים בין המוצרים לערכים יכולים לבוא לידי ביטוי גם בדרכים אחרות, למשל ע"י הכרה והקדשת זמן ומשאבים, בפיתוח מוצרים שדואגים לכדור הארץ, לאיכות הסביבה וע"י כך מחנכים לעולם עם מודעות אקולוגית גבוהה יותר. כך עשתה לדוגמא חברת הפינטק- doconomy , שהחליטה להתערב בנושא “טביעת הרגל הפחמנית” והפחתה של צריכת מוצרים עם פחמן. הם יצרו כרטיס אשראי, שעוזר לאנשים להפחית צריכה של מוצרים המשפיעים לרעה על איכות הסביבה שלנו וטביעת הרגל הפחמנית.

 

 

החיבור יכול להתקיים גם ע"י אימוץ ערך הליבה של המוצר והתאמתו לעשייה והתרומה החברתית שלו כמו במקרה המדהים של חברת TAKE , חברת משלוחים עם אגנדה חברתית

 

החברה משתמשת בתשתית השליחים שלה, מסעדות ומערכת הלוגיסטיקה, על מנת   לאסוף את המנות העודפות מהמסעדות ולהביא אותן לנזקקים , דרך רשת של פעילים חברתיים שהם מרשתים בכל עיר שהם נמצאים .  

 

כמו כן, החיבור יכול להתקיים על ידי הכרה והקדשת זמן ומשאבים בפיתוח מוצרים לקהלי נישה יחודיים ולאפשר גם להם, להיות צרכנים נורמטיביים של המוצר, כך עשתה לדוגמא חברת פורד ברזיל שהחליטה לפעול ל טובת חופש ומוביליות של אנשים עם מוגבלויות. הם פתחו חדשנות מוצרית בתוך הרכבים שלהם, כזו שתאפשר לכל אדם עם מוגבלות, נגישות בכל מקום, מבלי להיות תלוי בתשתיות העירוניות. בנוסף, הם העמיקו והרחיבו עוד יותר את התועלת המוצרית והחדשנות לרמת המאקרו, ע"י כך שהם יצרו חיבור לרשויות המקומיות דרך אפליקציה, מה שיאפשר סימון עירוני של אזורים ומקומות בהם קיימת בעיה של מוגבלות נגישות, דבר שיוכל לסייע בידם לתקן זאת.

 

 

 

לסיכום, הגיע הזמן שכולנו ניקח אחריות, אחריות להפוך את המותגים למשמעותיים, ערכיים ומשני מציאות. וליצור המהלכים שיותירו את חותמתם וייצרו שינוי ובידול לעוד שנים רבות.

 

כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות

עבור לתוכן העמוד