הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

עשרה טיפים להכנת מצגת יצירתית וויזואלית

1/09/2002
1. להכין שקופיות פשוטות
יש לחתור לטקסטים מסכמים תמציתיים. טקסטים כאלה נקלטים ביתר קלות על ידי הקהל והם קלים יותר להציג. כך הצגתך תשאיר רושם יותר עמוק.

2. להתאים את ה-"קליפארט" לצרכיך
אם יש צורך ב”קליפארט“ (אוסף תמונות) תקני, יש להתאים אותו ו/או לצבוע אותו מחדש בהתאם לטמפלייט (תבנית) שלך. הקליפארט יקבל חיים חדשים וגם יבטא את ה”לוק“ והאווירה של הצגתך. אפשר להוסיף צל כדי ליצור מימד נוסף.

3. להשתמש בגודלי פונט מתאימים
לכותרות משתמשים בדרך כלל בפונט בגודל של 44-40 נקודות. גודל הפונט הרצוי לגוף הטקסט נע בין 20 ל36- נקודות.

4. להגביל את מספר התבליטים
לכל רשימה יש להשתמש בלא יותר משמונה בוליטים (תבליטים). אם קיים צורך ביותר משמונה בוליטים, יש לחלק את הבוליטים על פני שתי שקופיות. צמצום מספר הבוליטים דורש משמעת עצמית.

5. להכניס מחשבה בהנפשות שלך
יש להשתמש בהנפשות כדי להבליט את המסר/ים בהצגתך. אין להנפיש סתם כדי להנפיש - הנפשה שלא לצורך רק תפגע בתוכן החשוב של הצגתך.

6. גם לפונטים יש רגשות
יש להשתמש בפונטים קלים לקריאה אשר גם מתאימים לתוכן הצגתך. אם לארגונך יש פונט משלו, יש להשתמש בו. יש לחתור לפונטים בלי תג (סאן-סריף) כגון אריאל, הלווטיקה, ורדאנה, טרבושה וטהומה. פונטים עם תג (סריף) כגון ניו טיימס רומן לא עוצבו לשם קריאה על גבי מסך ענק ואולי יהיה קשה לקרוא אותם על גבי צג מחשב או על גבי מסך הקרנה.

7. מעברים מוסיפים המשכיות
מציגים רבים מדי משתמשים במעברים של ”פאואר פויינט“ בלי להקדיש מחשבה רבה להמשכיות בהצגה שלהם. יש להשתמש באותו מעבר לאורך כל ההצגה אלא אם כן דרוש אפקט מיוחד. מעברים אינם צריכים למשוך תשומת לב לעצמם. בסופו של דבר, אנחנו מעוניינים במסר שלך ולא במכניקה שלך.

8. סיכומים, בבקשה
הצגה היא סיכום ולא מדריך מפורט. פחות = יותר. הקהל יעריך את מאמציך. לתוכנת פאואר פוינט יש אופציה נוחה ליצירת שקופיות מסכמות. ניתן לגשת לאופציה זאת מהתפריט של ”אירגון שיקופיות“.

9. יש להשתמש בשקופיות מסכמות
מומלץ להדגיש את המסר שלך באמצעות שקופית מסכמת או שתיים. מדהים כמה מציגים שוכחים לסיים את הצגתם דרך סיכום המביא את הנקודות העיקריות.

10. חייבים להיות יצירתיים
אין דבר שמקהה את מוחו של הקהל יותר מהצגה הכוללת רק טקסט. יש להשתמש בגרפיקה, תרשימים וסמלים כדי להוסיף חיים ועניין לעבודתך. חייבים להיות אמיצים. אם יש לך ההרגשה שאין לך כלל מיומנות בתחום העיצוב הגרפי, תוכל לפנות לאתר printme.co.il ולקבל רעיונות ודוגמאות בחינם.

* הכותב הוא מנכ"ל printme.co.il עזרי פרזנטציה וקידום מכירות.

 

מאמרים נוספים בנושא

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד