הפוך לעמוד הבית

פרס האפי על שימוש בביג דאטה לבזק ו- GO

9/07/2017

 לנוכח הזינוק בפרסום הדיגיטלי והפרוגרמטי בשנים האחרונות, הוחלט השנה במסגרת פרסי האפי לחלק בפעם הראשונה פרס על קמפיין שהפגין שימוש אפקטיבי בביג דאטה (Big Data). מי שהוכרזה כזוכה בתחום היא סוכנות השיווק הדיגיטלי GO ביחד עם אדלר חומסקי, אשר קטפה את הפרס עבור קמפיין הבית החכם ששתי הסוכנויות הובילו עבור בזק.

 

זו הפעם הראשונה שקמפיין בסדר גודל כזה (אונליין ואופליין) נבנה על סמך אסטרטגיית דיגיטל. מחלקת הדיגיטל של בזק ו- GO בנו וביססו את האסטרטגיה על סיגנלים של דאטה מעשרות מקורות מידע שונים, ובמקום לפנות לכלל הקהל בישראל (כמקובל בקמפיינים מסוג זה), ביצעה פילוח מורכב ומדוייק של קהלי היעד הרלוונטיים ביותר ופנתה רק אליהם עם תכנים ומסרים רלוונטיים. הפרויקט הכיל עשרות נקודות מגע עם כל סגמנט לקוחות, וכלל מאות קראיטייבים ותוצרי תוכן אשר הוגשו בצורה הדרגתית לקהלי היעד לאורך מספר חודשים.

 

מעבר למורכבות הטכנולוגית והתפעולית של ניהול המהלך, זו פעם ראשונה ששונו כל הקראיטיבים שתוכננו למסע הפרסום המדיה המסורתית (אופליין) והוא הותאם לפי הסגמנטים שנבחרו למיקוד בדיגיטל. המהלך הזה מציין את הסינרגיה שנוצרה בין הפעילות הדיגיטלית והמדיה המסורתית בבזק.

 

זו הפעם הראשונה בבזק שפרסומת בטלוויזיה ושלטי חוצות הותאמו לאסטרטגיית הדיגיטל.  כמו כן ייצרה בזק סרטונים ייחודייים לאינטרנט בכיכובם של הפרזנטורים גידי גוב ותום יער אשר אדלר חומסקי הפיקה במסגרת השת"פ, ו- GO הגישו לפי הדאטה שאספו מהמקורות השונים.

 

כך, למשל, באנרים ומודעות עם גידי גוב פנו לקהלי יעד מבוגרים יותר בעוד שתכנים עם תום יער כוונו לקהלים צעירים יותר. בהתאם לביג דאטה שנאספו ועובדו בקמפיין, הוחלט גם באילו פלטפורמות לעשות שימוש. לדוגמא, הקריאייטיב שתוכנן לצעירים עלה בעיקר לרשתות החברתיות דוגמת פייסבוק ואינסטגרם. הקמפיין נחשב להצלחה משמעותית והוביל כאמור לזכייתה של אדלר חומסקי והסוכנות שהובילה אותו, GO, בפרס היוקרתי.


מקס אוקונוב, מנהל תחום דאטה וטכנולוגיה ב- GO: "בפעם הראשונה בישראל, נפלה בחלקנו הזכות להוביל מוצר לתוך המודעות וגם לייצר ביקושים באמצעות קמפיין דיגיטלי חכם מבוסס דאטה. במהלך הזה התבססנו על ההבנה שחיבור של מאפיינים אישיים עם הרגלי צריכת תוכן יכול להיות כר פורה לזיהוי נקודות כאב איתן הגולש יכול להזדהות ומשם יצירת מתכון מנצח להצלחה שיווקית. החוכמה היא לא להשתמש בדאטה ולא לנחש מה הצרכים של הלקוחות. החוכמה היא לנתח בצורה נכונה את הדאטה ולהגיע לעובדות, לא על סמך סקרים המבוססים על מדגמים קטנים, אלא על סמך אוכלוסיית האמת, כפי שהיא משתפת לנו בהתנהגות הדיגיטלית שלה. החיבור למדיה המסורתית היה אתגר עצום, שכן לא ניתן במדיה המסורתית לטרגט בצורה מדוייקת אנשים לפי סגמנטים, ולכן היה צריך למצוא את שביל הזהב בין מסר חכם שיובן על ידי מירב הקהלים הפוטנציאליים בכל סגמנט".


רבקי סגל, מנהלת מחלקת הדיגיטל בחטיבת השיווק והחדשנות של בזק: "מדובר במהלך שלוקח שלב אחד קדימה את התקשורת הבינאישית שבזק כמותג וחברה מייצרת מול הצרכן.  לא עוד סיסמאות גנריות לכולם, אלא  פנייה עם ערך אמיתי שרלוונטית עבור כל אחד ואחת. שירות 'הבית החכם' של בזק פועל בעולמות חדשים יחסית של IOT והוא הצריך מאיתנו פיצוח חכם ומדויק: להבין מי הלקוחות שמתעניינים בשירות ומי הקהל הפוטנציאלי. באמצעות שימוש בדאטות חכמות ובאנליזה יצרנו מסע גולש שמשלב שימוש במסרים שונים עם קריאטיב מותאם לכל צורך של הקהל (מרווק תלאביבי שרוצה לראות שהכלבה לא הרסה לו את הספה בזמן שהוא עובד עד מאוחר או אמא קרייריסטית שרוצה לבדוק מה קורה עם הילדים בבית) ולכל פילוח שכזה התאמנו תוכן שמלווה ופוגש את הצרכן בשלבים שונים. מדובר בקמפיין מאתגר, עמוס בקהלים וקריאטיביים ששינה את תפיסה ביחס של הפרסום הדיגיטלי כלפי הצרכן".


כתבות נוספות

עבור לתוכן העמוד