אישיווק השבוע: אילון שטרן, מנכ"ל, מיסד ובעלים משותף בפרסקו חצבה
- שם איש השיווק ותפקיד: אילון שטרן, מנכ"ל, מיסד ובעלים משותף
- שם החברה: פרסקו חצבה 2006 בע"מ
- שנת הקמה: שנת 1999
- מספר עובדים: 60
פרופיל:
אילון שטרן,מנכ"ל מייסד ובעלים משותף בפרסקו חצבה, גדל במושב שיתופי מולדת ועבד בענפי החקלאות. בתיה רעייתו, הינה בת למשפחה חקלאית שהתמחתה בגידול תות שדה ברמת השרון. שניהם חקלאים עצמאיים מזה כשלושה עשורים ונחשבים בין מגדלי היצוא הטובים בישראל בענף התבלינים הירוקים הטריים. יחדיו הקימו את המפעל והשקיעו בפיתוחו ובמינוף הגידולים החקלאיים למוצרי צריכה הנמצאים בכל שולחן ביתי.
"פרסקו חצבה 2006 בע"מ" הוא מפעל חקלאי בו מגדלים, שוטפים, אורזים ומשווקים, מגוון רחב של מוצרי עלים: עלי בייבי, חסות כרוב, תערובות סלטים שטופים ומוכנים למאכל ותבלינים טריים. המומחיות מתחילה בבחירת זן הגידול הנכון, דרך ידע חקלאי מצטבר רב שנים ועד לפיתוח שיטות ייחודיות לשטיפה ואריזה באמצעות מכשור בעל טכנולוגיה מתקדמת ביותר והובלה בקירור של המוצרים בהקפדה על טריות. ל"פרסקו חצבה 2006 בע"מ" שני מפעלים: מפעל לייצור תערובות עלים לסלטים טריים ומפעל לייצור ממרחים ורטבים טריים על טהרת צמחי תבלין טריים.
- מהו המהלך השיווקי החכם והבולט ביותר שעשתה החברה בשנה האחרונה?
החלטנו לבצע תהליך מיתוג מחדש של סדרת הרטבים, לחזק ולמנף את תחום התבלינים וליצור בו חדשנות ורענון. במהלך השנים האחרונות נמכרו המוצרים ללא כל נקיטה בפעילות שיווקית, ולמרות זאת המכירות גדלו משנה לשנה. עקב כך החלטנו למתג מחדש את סדרת הרטבים הטריים וליצור לה שפה אחידה המשקפת את הטריות, האיכות והטעם ולהבליט את נוכחות המוצרים על המדף בעיצוב תוויות אריזה חדשות המבטאות זאת. בשנים האחרונות חלה מהפכה בתחום הבישול הביתי כאשר הטלוויזיה שותפה עיקרית בשינוי בתכניות בישול המוצגות ע"י השפים המובילים בישראל. לכך השפעה גדלה והולכת בהתעניינות הציבור בחידושים ופיתוחים בתחום הגסטרונומי. הפכנו בישראל למעצמה גסטרונומית כאשר ציבור רחב צמא לכך.
- על איזו פעילות שיווקית לא תוכל לוותר, ומדוע?
לא נוכל לוותר על פעילות יחסי הציבור שבשלב זה מהווה מענה הולם לגבינו. היחצ"נות הינו תחום הפועל בעיקר בעיתונות ובמדיה האלקטרונית תוך יצירת תדמית אמינה לצרכן בהשוואה לשטחי פרסום נרכשים. עבודת יחסי הציבור עשויה לדעתנו להשפיע על התפתחות החברה בכך שהצרכנים ייחשפו לאיכות, לטריות ולטיב מוצרינו באופן אמין.
- כיצד מתבצע בארגון התכנון השיווקי וקביעת תקציב השיווק?
ע"פי תוכנית עסקית הכוללת ומתייחסת להיקפי מכירות המתבססים על שנים קודמות וצפי לשנה הקרובה. אנו בוחנים את אפשרויות ההשקעה ובהתאם לכך מגבשים יעדי מכירה וזמן ביצוע. העסק הוא עסק משפחתי וככזה ההחלטות מתקבלות בישיבות הנהלה משפחתיות אשר נערכות אחת לשבועיים ובה כל אחד מעביר דוח מצב בתחומו ומעלים רעיונות ומגיעים להחלטות. בישיבות משתתפים גם שלושת ילדינו : דרור מנהל תחום תוצרת חקלאית ומשאבי אנוש, גל מנהל כספים וקשרי לקוחות ואפרת מנהלת תחום רטבים.
- תן מילה טובה על פעילות שיווקית של המתחרה?
במושב שדה ניצן הוקם מפעל הנושא את השם "גינה לי" מהראשונים בתחום שטיפת ירקות והם אלה שהכתיבו כללי איכות מהגבוהים בענף. ע"י כך הם קבעו סטנדרטים שמהווים את הרף בשוק . הסטנדרטים אומצו על ידינו ואף העלינו יותר את הרף תוך הקפדה יתרה על איכות, טריות וניקיון ובכך נוצרו הפרשי מחירים בשוק וזאת אל מול יצרנים שלא נוקטים בכללי ייצור קפדניים ומציעים מחיר זול לצרכן. מתברר כי גישת הייצור הקפדנית שלנו הוכיחה את עצמה לנוכח המודעות של הציבור ברכישת מוצרי ירקות המגודלים ומיוצרים בתנאי בקרה ופיקוח מחמירים.
- השאלון האישי
· איזו דמות מקצועית השפיעה עליך?
יצחק תשובה- התחיל מאפס, עשה הכול בשתי ידיים, עם תעוזה וצניעות.
· מהו ספר השיווק שהשפיע עליך יותר מכל?
מקודנלדס
· עיתון/ מגזין מועדף
מעריב
· דף הבית שלך באינטרנט
דה מרקר
· בית קפה / מסעדה לפגישות עסקיות
" המטבח של בתיה"
· מהו הרכב בו את/ה נוהג/ת?
טיוטה לנקרוזר
· מהו ג'וב חלומותיך?
החלום התגשם
· חופשה חלומית:
"איי סיישל"
עוד ב"אישיווק"
-
26/07/2022אל תתאהב ברעיונות של אצמך יותר מידי. טיפ חשוב של מנהל השיווק שנדרש לרענן את המותג כל הזמן - מוזמנים להכיר. קרא עוד
-
17/11/2021הטיפ של זוהר למתחילים בשיווק הוא ללמוד היכן נמצא קהל היעד, והיא ממליצה לכולם ללמוד מחווית הקניה של CASPER. קרא עוד
-
13/10/2021"לחבק את הלקוחות הקיימים", כך מגדיר את גלעד רבינר את אחת הדרכים להתמודד עם מגיפת הקורונה. הכירו את אישיווק השבוע קרא עוד
-
4/10/2021השופטים: "מקס הוא מפורצי הדרך של חנויות הדיסקאונט בישראל אשר יצר תרבות צריכה חדשה עם חנות שניתן למצוא בה הכל."
קרא עוד -
22/07/2021שיחה עם יוני ארליך, סמנכ"ל השיווק של מי עדן לרגל החזרה לקמפיינים קרא עוד
-
14/07/2021איגוד השיווק הישראלי בחר בענת פרץ דוידי לאשת השיווק של החודש, בזכות מהלך שיווקי אשר גרם לשינוי חווית השירות והתנהגות הצרכנים בקטגוריית מוצרי גמר לבית בתחום ענף הבנייה - הקמת ערוץ דיגיטלי – "My Aloni"
קרא עוד -
25/03/2021אני מאוד אוהב דברים לא שגרתיים וייחודיים. חברות שלוקחות נושאים מהמציאות ומחיי היומיום ומשלבות אותם בתכנים השיווקיים שלהם תמיד מושכות יותר בעייני. קרא עוד
-
9/02/2021עופר מנכ"ל שיווק ופיתוח עסקי של החברה כבר מעל ל10 שנים, מתמחה ביצירת פלטפורמה שיווקית המחברת בין הצרכן למותג והחברה ואחראי על הקמת מותג הפרמיום הישראלי הראשון בארץ קרא עוד
-
7/02/2021"לא לפחד מעבודה קשה" ממליצה מיטל רובין למתחילים בעולם השיווק, ומפרגנת למהלך מלאכים בלבן של טרה. קרא עוד
-
4/06/2020תשכחו שאתם אנשי שיווק ומכירות. עצם הטייטל הוא מאוד טריקי. אומרת פז דווידביץ' במדור השבוע, מנכ"לית שותפה בחברת בניית האפליקציות המצליחה קרא עוד