חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

התמריץ המועדף ביותר לקידום מכירות במיתון ובצמיחה

מנהלי עסקים למדו להשתמש בקידום מכירות ומיישמים את הכללים כיאות:
א. שיפור איכות המוצר. ב. שירות מקסימלי. ג. הנחות מסחריות. ד. פרסומת טוטאלית.

אם רובם ככולם נוהגים כך, הם שוב ניצבים באותו מרחק ממתחריהם, קרי, בידיהם אותו נתח שוק כמקודם.

עלינו לאתר את הכלל הגמיש ביותר מבין ארבעת הנ"ל ולנצל מתוכו את הרכיב בעל הערך המוסף הגבוה ביותר ושעלותו לעסק נמוכה בהרבה מתדמיתו בעיני הלקוח / צרכן. רכיב זה אינו מצוי בשלושת הכללים הראשונים, הנחשבים לקשיחים בגלל גבוליותם. לכן ניתן לבודד אותו רק מהגמיש ביותר שהוא הפרסומת.

מאחר שאנו דנים כאן בקידום מכירות, נתרכז בנגזר מקידום מכירות, שהוא התמריץ לקנות יותר ממך בהשוואה למתחרה שלך.

הפרסומת כתמריץ מועיל
קיימות הוכחות רבות לכך שהפרסומת טובה לעסקים – היא בונה תדמית חיובית, שומרת על קשר מסחרי קבוע, מהווה תזכורת כי "אני קיים, פועל ושורד", מזרימה מידע אודות היצע השיפורים, החידושים וההנחות.

באיזה אמצעי פרסום נבחר איפוא כדי לקדם מכירות בקרב לקוחותינו ועל מנת להגדיל את נתח השוק שלנו? מהו התמהיל האופטימלי ביניהם? האם הוא עונתי, משתנה, קבוע, רב-תקשורתי? המושג רב-תקשורתי הינו טעון מאוד – דיוור ישיר, אתר באינטרנט, תשדיר טלויזיה, רדיו ארצי או אזורי, מודעות פרסומת בעיתון / במקומון / במוסף המיוחד, סרטון פרסומת בקולנוע, פליירים וסטיקרים, לוח מודעות, שלט פרסומת.
מהו אם כן, מבין אלה התמריץ העונה על ההגדרה דלעיל כתמריץ המועיל ביותר?

מוצרי פרסום – התמריץ המועיל ביותר

מוצרי פרסום הם מוצרים שימושיים ומעוצבים אשר הספק (נותן שירות / יצרן / סוחר) קונה בזול ונותן אותם בחינם ללקוחותיו כמתנה לרגל אירוע מסחרי או חג. הם לא המוצרים שהוא מוכר ללקוחותיו. אלו מוצרים המזכירים ללקוח את השרות או המוצר של הספק מעניק השי. העלות לפריט אחד או למסע פרסום אחד נמוכה מעלותו של כל אמצעי פרסום אחר (מבלי להמעיט בערכו).

והתוצאות? תשומת לב יומיומית!
להבדיל מיתר מוצרי הפרסום, למוצר פרסום אריכות ימים הארוכה ביותר. הוא לא מתבלה מיד כמו המודעה, התשדיר, הסרטון והסטיקר. הוא לא נעלם כהרף עין כמו שלטים ועמודי פרסומת. במוצר פרסום משתמשים זמן רב ולכן הוא תמריץ עסקי מועיל בצורת תזכורת עסקית קבועה ללקוח וכעין קשר ומגע יומיומי עם הספק שלו.

אפילו את ההנחה נוטים לשכוח, אבל לא את השי שבו משתמשים יומיום – הוא הוא התמריץ המועיל ביותר לקידום מכירות והוא המעניק לעסק יתרון על פני מתחריו ומביא להגדלת נתח השוק, בעיתות האטה בצמיחה כלכלית.

* הכותב הוא מנכ"ל חברת סתיו מוצרי פרסום. www.stvi.co.il



מאמרים נוספים בנושא

  • רגשו אותי! ברוכים הבאים לעידן השיווק החוויתי
    קד"מ ואירועים
    12/03/2020
    הצרכנים עוברים מהנאה שברכישת חפצים אל עבר איסוף חוויות. בין אם מדובר במרכזי מבקרים, מוזיאונים, אולמות חתונה וחנויות בקניונים - רבים מתחילים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כדי להשאיר את הרושם הרצוי על הלקוחות.

    קרא עוד
  • עונת המלפפונים, אך  לא בנדל"ן
    קד"מ ואירועים
    7/07/2016
    אני מוצאת את עצמי מול מנהלי שיווק אומרים לי את המשפט כי "חבל על הזמן. ממילא חם וממילא חצי מדינה יוצאת לחופש". שיר הספרי טוענת אחרת ומספקת מספר טיפים לקידום מכירות במיוחד בתקופת הקיץ. קרא עוד
  • פלטפורמת פרסום בריאותית חדשה
    קד"מ ואירועים
    26/02/2015
    חברת Terraboost מחדירה בימים אלו את עמדות ניקוי הידיים באמצעות ג'ל, המציגות בפני המשתמשים פרסומות המותאמות לקהל היעד בזמן שהם מנקים את ידיהם ללא עלות. קרא עוד
  • חג האהבה כמנוף שיווקי
    קד"מ ואירועים
    13/02/2014
    אורית בלום מספרת על החברות והעסקים השונים שהחלו לחשוב איך גם הם יכולים לתפוס טרמפ על עגלת האהבה ולהפוך את הולנטיין דיי למנוף שיווקיי ולהזדמנות להופיע בתקשורת. קרא עוד
  • גימיקים בשיווק ושדרוגם
    קד"מ ואירועים
    10/10/2013
    לא תמיד חשוב מי צועק הכי חזק או למי יש את נוכחות המרשימה ביותר. איך נעזרים נכון בגימיקים שיווקיים. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    3/10/2013
    הרחבת המתחם נובעת מהביקוש הרב לאירועים אינטימיים עסקיים ופרטיים של 20-250 אורחים וכן עקב הביקוש הגדול לחתונות בוטיק מול הים. קרא עוד
  • פרסום עונתי – יש חיה כזאת?
    קד"מ ואירועים
    4/02/2013
    האם יש קמפיינים פרסומיים שמצליחים יותר בעונה מסוימת של השנה? מאמר זה ינסה להסביר מדוע התשובה הפשוטה ביותר לשאלה זו היא בהחלט כן. קרא עוד
  • סה"כ יריד, מה הסיפור?
    קד"מ ואירועים
    10/01/2013
    כנסים וירידים מתקיימים כמעט בכל יום מאמר הנותן טיפים כדי לנצל את האירוע בצורה יעילה: חשוב מאוד לבצע מספר פעולות הכנה בסיסיות ודי בנאליות. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    28/11/2012
    באירוע ישתתפו גורואים עולמיים בתעשיית הגיימינג. במסגרת האירוע תתקיים תחרות לפיתוח משחקים עם פרסים בשווי 5,000 דולר. קרא עוד
  • כיצד להיות אפקטיבי בתערוכות בסין ?
    קד"מ ואירועים
    11/11/2012
    השוק הסיני מהווה נקודת משיכה לחברות מישראל, במיוחד בשנים האחרונות. אפיק שיווקי חשוב הוא השתתפות בתערוכות, אך לנצל ערוץ זה בחוכמה אינה עניין פשוט. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד