כיצד להיות אפקטיבי בתערוכות בסין ?

אין חדש בכך שהשוק הסיני מהווה נקודת משיכה ליצואנים מכל העולם כמו גם לחברות מישראל, במיוחד בשנים האחרונות. כך, לאור חולשת שווקי אירופה והדשדוש המתמשך של ארה"ב, לא מפתיע שאפילו יצואנים ישראלים זהירים פועלים במרץ לגיוון שווקי היעד שלהם ולנסות להיכנס לסין, הפעם בהצלחה. בהתאם נתוני הלמ"ס, שהתפרסמו לאחרונה, מראים על המשך מגמת העלייה ביצוא לאסיה. היצוא לסין בשמונת החודשים הראשונים של שנת 2012 הסתכם במעל שני מיליארד דולר והציג גידול של כ- 15% לעומת התקופה המקבילה, שנת 2011. גידול יצוא שנתי של כ- 400 מיליון דולר, אינו דבר של מה בכך.
תערוכות מקצועיות הינן מרכיב חשוב בתמהיל התקשורת השיווקית הבינלאומית של כל חברה ועשויות לתרום להשגת יעדים שיווקיות שונים, כתלות בשלב בו מצויה החברה ובאסטרטגיה השיווקית שלה. איתור לקוחות ומפיצים, חשיפת מוצר חדש, חיזוק המותג והיחסים עם שותפים קיימים, הן רק כמה דוגמאות. הדבר נכון במידה זו או אחרת לשווקים שונים ברחבי העולם, אך נכון במיוחד לסין.
הממשלה בסין רואה בתעשיית התערוכות ממריץ חשוב למסחר ולתעסוקה ועושה מאמץ גדול מאוד לקדמו. מאמץ זה בא לידי ביטוי בחשיפה התקשורתית של התערוכות, לביקור של מקבלי החלטות חשובים, כמו גם במגוון הפעילות המשלימה המתרחשת סביב התערוכות. פעילות זו כוללת כנסים, סמינרים והרצאות ומפגשים עסקיים חשובים עם מובילי דעה, שבמסגרות אחרות אינם נגישים בקלות. ברחבי סין מתרחשות אלפי תערוכות בשנה, העוסקות במגוון עצום של נושאים והתמחויות ומתפרסות על שטח תצוגה של מיליוני מטרים רבועים. בבייג'ינג לבדה כ- 500 תערוכות בשנה. כמות המבקרים בתערוכות אלו עצומה. במיוחד כשמנסים לחדור לאזור חדש בסין (כגון בערים מהשכבה השלישית – 3rd Tier), תערוכה יכולה להיות נקודת פתיחה טובה.
יחד עם זאת, הדרך לנצל בחוכמה את ערוץ השיווק הזה אינה פשוטה. בחירת האירוע הנכון, ושילובו בשאר הפעילויות השיווקיות, כך שהיעדים השיווקים אכן יושגו ובעלות סבירה, דורשים חשיבה והכנה. גם השקעה בביתן יקר שבו עברו מאות מבקרים ביום בתערוכה (נפוץ למדי בסין) אין משמעותה הצלחה עסקית מיידית.
בהנחה ונעשתה בחירה מתאימה של האירוע כחלק מתוכנית שיווקית סדורה, אזי עדיין ישנם (לפחות) שני גורמים קריטיים עיקריים להצלחת התערוכה: הראשון – ביקורם של מבקרים רלוונטיים, והשני - יצירת קשר ראשוני משמעותי ברגע האמת, כך שתיווצר עילה מספקה להמשכיות לאחר התערוכה. מבקרים לא רלוונטיים, או פספוס רגע האמת, משמעותם השקעה שיווקית מיותרת.
מסיבה זו, לשיפור ההחזר על ההשקעה, הכינה חברת 'לימפיד' את 'המדריך למציגים בתערוכות בסין'. המדריך מכיל מידע פרקטי היכול לסייע הן בשלב ההכנה והן בשלב הביצוע של התערוכה. המדריך ניתן להורדה בחינם מהלינק הבא: http://limpid.co.il/downloads/exhibitors-guide/
בהצלחה 好运 !
מוטי בלאו 鲍慕磾, מנכ"ל חברת פרוקסי מרקטינג סולושינס בע"מ (www.proxy-ms.co.il), עוסק מעל 20 שנה בשיווק ובפיתוח עסקי בינלאומי ומתמחה באסטרטגיה שיווקית ובניהול ערוצי שיווק בינלאומיים. Chartered Marketer מטעם המכון להסמכה שיווקית של בריטניה (CIM) ומרצה בארץ ובעולם בתחומי התמחותו. motib@proxy-ms.co.il .
מאמרים נוספים בנושא
-
12/03/2020הצרכנים עוברים מהנאה שברכישת חפצים אל עבר איסוף חוויות. בין אם מדובר במרכזי מבקרים, מוזיאונים, אולמות חתונה וחנויות בקניונים - רבים מתחילים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כדי להשאיר את הרושם הרצוי על הלקוחות.
קרא עוד -
7/07/2016אני מוצאת את עצמי מול מנהלי שיווק אומרים לי את המשפט כי "חבל על הזמן. ממילא חם וממילא חצי מדינה יוצאת לחופש". שיר הספרי טוענת אחרת ומספקת מספר טיפים לקידום מכירות במיוחד בתקופת הקיץ. קרא עוד
-
26/02/2015חברת Terraboost מחדירה בימים אלו את עמדות ניקוי הידיים באמצעות ג'ל, המציגות בפני המשתמשים פרסומות המותאמות לקהל היעד בזמן שהם מנקים את ידיהם ללא עלות. קרא עוד
-
13/02/2014אורית בלום מספרת על החברות והעסקים השונים שהחלו לחשוב איך גם הם יכולים לתפוס טרמפ על עגלת האהבה ולהפוך את הולנטיין דיי למנוף שיווקיי ולהזדמנות להופיע בתקשורת. קרא עוד
-
10/10/2013לא תמיד חשוב מי צועק הכי חזק או למי יש את נוכחות המרשימה ביותר. איך נעזרים נכון בגימיקים שיווקיים. קרא עוד
-
3/10/2013הרחבת המתחם נובעת מהביקוש הרב לאירועים אינטימיים עסקיים ופרטיים של 20-250 אורחים וכן עקב הביקוש הגדול לחתונות בוטיק מול הים. קרא עוד
-
4/02/2013האם יש קמפיינים פרסומיים שמצליחים יותר בעונה מסוימת של השנה? מאמר זה ינסה להסביר מדוע התשובה הפשוטה ביותר לשאלה זו היא בהחלט כן. קרא עוד
-
10/01/2013כנסים וירידים מתקיימים כמעט בכל יום מאמר הנותן טיפים כדי לנצל את האירוע בצורה יעילה: חשוב מאוד לבצע מספר פעולות הכנה בסיסיות ודי בנאליות. קרא עוד
-
28/11/2012באירוע ישתתפו גורואים עולמיים בתעשיית הגיימינג. במסגרת האירוע תתקיים תחרות לפיתוח משחקים עם פרסים בשווי 5,000 דולר. קרא עוד
-
14/10/2012מארק פילדמן מ- Harmon.ie ביקר בכנס Dreamforce וחזר עם תובנות לגבי הדרך בה כנסים צריכים להיראות: השקת אייפון היא הסיינטולוגיה, דרים פורס היא קבוצת מיקוד גדולה. קרא עוד