חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

גימיקים בשיווק ושדרוגם

גימיקים בשיווק ושדרוגם

עולם השיווק של היום מפותח ומורכב, ולפעמים נדמה שאנחנו צריכים להיאבק על תשומת לבם של הלקוחות ביתר שאת. אבל חשוב לזכור ששיווק זו מלאכה מתוחכמת. לא תמיד חשוב מי צועק הכי חזק או למי יש את נוכחות המרשימה ביותר. את תשומת לבם של הלקוחות אפשר להשיג גם באמצעים ממולחים ועקיפים, למשל – גימיקים שיווקיים. הרעיון של גימיק הוא שהוא מצליח לא רק לעורר עניין רגעי אצל הלקוח הפוטנציאלי שלנו, אלא ליצור קשר ברור ולפעמים ממשי בין הלקוח לבין העסק.

  • אוכל. הדרך אל הלב עוברת בקיבה: זו אחת האמיתות העתיקות, והנכונות, בעולם. גימיק שיווקי מוצלח יכול להשתמש באהדה האנושית למזון בצורה יעילה וידידותית במיוחד. דברי מאפה כמו עוגיות או מאפינס יכולים להיות מושלמים לכך: אפשר למשל לשלב את הלוגו של בית העסק בדברי מאפה לייצר עוגיות בצורת הלוגו. את ההפצה אפשר לעשות באופן עצמאי, או בשיתוף פעולה עם מאפיה, בית קפה מקומי ואפילו רשת מזון. זוהי דרך בטוחה לחשוף את הלוגו ופרטי העסק ללקוחות, ולוודא שיזכרו אותם. דרך נוספת ובטוחה לקנות את לבם של לקוחות (טוב, בעיקר ילדים – שיכולים גם הם להיות לקוחות פוטנציאליים): חלוקה של סוכריות על מקל ממותגות, כלומר עם לוגו העסק. סוכריות כאלה הן גם עמידות יותר ויכולות להצטרף לכל קנייה בבית העסק ואפשר גם לחלקן ברחוב.
  • אירועים. הכוונה אינה לאירועים גנריים אלא לאירועים ייעודיים, למשל בנושא מסוים שאותו אפשר לקשר לשירותי או למוצרי העסק. אפשר לערוך הפנינג בנושא קיימות ואיכות סביבה, מסיבת תה להורים וילדים, אירוע סוף-שבוע בנושא נופש ועוד ועוד. כמובן, אירוע כזה מצריך קידום ופרסום משל עצמו, אך הוא טומן בחובו פוטנציאל גדול לחשיפת העסק, ומאפשר חלוקה של מוצרים ומידע פרסומי בעל ערך.

מתנות. חלוקה של מוצרי קידום מכירות ומתנות ממותגות אינה גימיק כשלעצמה, אך אם היא מתוכננת בחוכמה, אפשר למנף אותה היטב ולהפוך אותה לרעיון שיווקי מדליק ובעל ערך. יש כמה דרכים לעשות זאת, למשל לחלק מוצרים מיוחדים ושימושיים, שיזכירו למשתמש את בית העסק באופן מתמיד – מטריה מרובעת, מחזיק מפתחות המכיל תמונה אישית או דיסק-און-קי, תיק מדליק שניתן להשתמש בו בכל הזדמנות, אחז משקפיים הנתלה על הקיר או על לוח המחוונים באוטו, עט תלוי על המקרר ועוד.

  • מבצעים. גם מבצעים אינם בדיוק המצאת הגלגל, אך אפשר בקלות להפוך אותם לגימיק ואפילו לאטרקציה. למשל, במקום לערוך מבצעים שמציעים זכייה בשירותי או מוצרי העסק, שווה לפעמים להשקיע במבצע חד פעמי גדול שמזכה את הזוכים בחוויה בלתי נשכחת, או בשירות או מוצר שישרת אותם באופן מיוחד. בין אם מדובר בטיסה בכדור פורח, בסוף שבוע בצימר בצפון אובקפה ומאפה חינם למשך שנה – זכייה במבצע טוב משאירה חותם וזיכרון חיובי. יתרון נוסף הוא שלצורך מבצעים כאלה צריך לשתף פעולה עם חברות, ארגונים ובעלי עסקים אחרים. זה תורם ליצירת קשרים עסקיים ויחסי גומלין חיוביים, וכך תורם לעסק גם בדרכים נוספות. במילים אחרות – השקעה משתלמת לטווח הארוך.
  • כדי שהגימיק יהיה יעיל, חשוב להשקיע מחשבה ותכנון. כדאי תמיד להעדיף מוצר איכותי, גם אם קטן, או רעיון בעל ערך מוסף – מכיוון שהם מוכיחים את יעילותם ופעולתם לאורך זמן.
המאמר נכתב על ידי  תיקו – רעיונות שיווקיים

מאמרים נוספים בנושא

  • רגשו אותי! ברוכים הבאים לעידן השיווק החוויתי
    קד"מ ואירועים
    12/03/2020
    הצרכנים עוברים מהנאה שברכישת חפצים אל עבר איסוף חוויות. בין אם מדובר במרכזי מבקרים, מוזיאונים, אולמות חתונה וחנויות בקניונים - רבים מתחילים לאמץ טכנולוגיות מתקדמות כדי להשאיר את הרושם הרצוי על הלקוחות.

    קרא עוד
  • עונת המלפפונים, אך  לא בנדל"ן
    קד"מ ואירועים
    7/07/2016
    אני מוצאת את עצמי מול מנהלי שיווק אומרים לי את המשפט כי "חבל על הזמן. ממילא חם וממילא חצי מדינה יוצאת לחופש". שיר הספרי טוענת אחרת ומספקת מספר טיפים לקידום מכירות במיוחד בתקופת הקיץ. קרא עוד
  • פלטפורמת פרסום בריאותית חדשה
    קד"מ ואירועים
    26/02/2015
    חברת Terraboost מחדירה בימים אלו את עמדות ניקוי הידיים באמצעות ג'ל, המציגות בפני המשתמשים פרסומות המותאמות לקהל היעד בזמן שהם מנקים את ידיהם ללא עלות. קרא עוד
  • חג האהבה כמנוף שיווקי
    קד"מ ואירועים
    13/02/2014
    אורית בלום מספרת על החברות והעסקים השונים שהחלו לחשוב איך גם הם יכולים לתפוס טרמפ על עגלת האהבה ולהפוך את הולנטיין דיי למנוף שיווקיי ולהזדמנות להופיע בתקשורת. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    3/10/2013
    הרחבת המתחם נובעת מהביקוש הרב לאירועים אינטימיים עסקיים ופרטיים של 20-250 אורחים וכן עקב הביקוש הגדול לחתונות בוטיק מול הים. קרא עוד
  • פרסום עונתי – יש חיה כזאת?
    קד"מ ואירועים
    4/02/2013
    האם יש קמפיינים פרסומיים שמצליחים יותר בעונה מסוימת של השנה? מאמר זה ינסה להסביר מדוע התשובה הפשוטה ביותר לשאלה זו היא בהחלט כן. קרא עוד
  • סה"כ יריד, מה הסיפור?
    קד"מ ואירועים
    10/01/2013
    כנסים וירידים מתקיימים כמעט בכל יום מאמר הנותן טיפים כדי לנצל את האירוע בצורה יעילה: חשוב מאוד לבצע מספר פעולות הכנה בסיסיות ודי בנאליות. קרא עוד
  • קד"מ ואירועים
    28/11/2012
    באירוע ישתתפו גורואים עולמיים בתעשיית הגיימינג. במסגרת האירוע תתקיים תחרות לפיתוח משחקים עם פרסים בשווי 5,000 דולר. קרא עוד
  • כיצד להיות אפקטיבי בתערוכות בסין ?
    קד"מ ואירועים
    11/11/2012
    השוק הסיני מהווה נקודת משיכה לחברות מישראל, במיוחד בשנים האחרונות. אפיק שיווקי חשוב הוא השתתפות בתערוכות, אך לנצל ערוץ זה בחוכמה אינה עניין פשוט. קרא עוד
  • כנס כחוויה דתית: בין אפל ל- Salesforce
    קד"מ ואירועים
    14/10/2012
    מארק פילדמן מ- Harmon.ie ביקר בכנס Dreamforce וחזר עם תובנות לגבי הדרך בה כנסים צריכים להיראות: השקת אייפון היא הסיינטולוגיה, דרים פורס היא קבוצת מיקוד גדולה. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד