חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מדוע וכיצד לפרסם מאמרים ברשת האינטרנט?

איכות הגולשים לאתר היא מרכיב מרכזי בהמרת חשודים (כך הם נקראים באנגלית) ללקוחות (clients). ומה המשמעות לגבינו? גולשים אשר רוכשים את המוצרים שלנו וחוזרים שוב ושוב לאתר.

 

אנשים היום מבקשים לדעת יותר על כתיבת מאמרים אבל בעיקר על הפצתם.

 

אבל לפני שנעבור להפצה, התברר לי שאנשים כותבים וכותבים הרבה, אבל בגלל חוסר ידע או מציאת הדבר הנוח לעשות, הם שמו את המאמר ב.... אתר שלהם. זה טוב ויפה אבל היה מועיל יותר, הרבה יותר, אם היו מפיצים את המאמרים באינטרנט.

 

צריך להוסיף תכנים באתר, אבל לא פחות חשוב (למחוק מהפסיק) חשוב יותר לפרסם מחוץ לאתר וזה בדיוק העניין של הפצת מאמרים.

 

אבל צריך לדעת היכן ומתי להפיץ כדי למצות עד תום את הפוטנציאל בערוץ פרסומי זה. לנושא הפרסום אתייחס בהמשך.

 

ולמה זה חשוב לפרסם מאמרים ברשת האינטרנט?

 

1. דירוג טוב יותר בתוצאות החיפוש

 

ככל שיש לאתר שלך יותר קישורים ממאמרים המפורסמים באינטרנט, הדירוג שלך ישתפר וכתוצאה מכך תקבל יותר תנועה באתר.

 

2.    יותר תנועה לאתר שלך

 

בכל פעם שמישהו יקרא את המאמר שלך, יש סיכוי שהוא ילחץ על הקישור ויגיע לאתר שלך. האם זה לא מה שרצית?

 

3.    עוד יותר תנועה לאתר שלך

 

הלקוחות שקראו את המאמר שלך ומצאו אותו מועיל בודאי ירצו להמשיך לקרוא ולדעת עוד. והיכן הם ימצאו את אותו מידע אותו הם מחפשים? נכון, באתר שלך.

 

4.    עוד ועוד תנועה

 

ככל שתכתוב יותר מאמרים ותפרסם אותם, כך יגדל הסיכוי שבעלי אתרים אחרים יעתיקו וישימו את המאמר שכבר פרסמת באתר שלהם.

 

5.    בניית מותג

 

כאשר לקוח פוטנציאלי מקבל ממך כרטיס ביקור, הוא ניגש לגוגל ומחפש את השם שלך. אם כתבת מאמרים ופרסמת אותם בהרבה אתרי מאמרים, שמך יהיה "מרוח" על כל דף התוצאות הראשון. זה רק יכול להואיל ולחזק את השם שלך.

 

6. אתרים אחרים יפנו אליך

 

בסעיף 4 נאמר שבעלי אתרים המחפשים תכנים ייקחו את המאמר שלך מאתרי מאמרים בהם פרסמת. עוד דבר שמובטח שיקרה לך כאשר תתחיל לכתוב הוא שבעלי אתרים אחרים יפנו אליך שתכתוב גם עבורם, שתצרף אותם לסבב ההפצה שלך ויהיו אף כאלה שיגדילו ויבקשו ממך מאמר מקורי.

 

אלה שירצו את המאמרים שלך הם בעלי אתרים שאינם פתוחים לכל כותב. אין בהם מנגנון של "הוסף מאמר" בו כל אחד יכול להוסיף אתר עם/בלי הרשמה.

 

7. פנייה לנישה

 

אם יקרה מה שהבטחתי בסעיף 6 ואין ספק שזה יקרה, אז דעו לכם שיפנו אליכם אתרי נישה. בעוד הפרסום החינמי והפתוח לכולם אפשרי באתרי מאמרים כללים שם מפורסמים מאמרים של רפואה שלימה בצד ביטוח, מכוניות, בריאות, שיווק ובכל נושא אחר, הרי בעלי האתרים שיפנו אליך שתפרסם את מאמריך אצלם הם בעלי אתרים בנושא יותר ממוקד.

 

המיקוד של האתר יאפשר את החשיפה שלך לקהל מאוד ממוקד דבר שיביא תנועה איכותית לאתר שלך שיש לה סיכויי המרה גבוהים יותר.

 

8. הזמנה להרצאות

 

בדרך כלל יש קשר בין מאמר טוב למרצה טוב. בכל מקרה, החשיפה באינטרנט בפני מתעניינים בתחום עיסוקך, תגרום לאנשים להזמין אותך להרצאות. כך תיחשף ובגדול לקהלים שונים. זה חשוב אם יבואו 20 או 30 להרצאה שלך, אבל יותר חשוב מבחינתך היא החשיפה בפני אלפים רבים (תלוי במדיה בה פורסמה ההרצאה).

 

לפעמים אני נדהם מהדינאמיקה שמתרחשת אחרי ההרצאה. אני מרצה בפני איזה פורום של בעלי עסקים על שיווק באינטרנט. אחרי חצי שנה ולפעמים יותר מגיע טלפון ממישהו שאיך שהוא קשור למי שנכחו בהרצאה.

 

סיכום

 

לכתיבת מאמרים ובעיקר פרסומם באינטרנט יש חשיבות רבה לחשיפת העסק או המוצר וגם למיתוג עסקי או אישי. מאמר אחד יכול לעשות עבודה נפלאה, אבל סדרה של מאמרים לא רק שתקבע (במשמעות קיבוע) את שם המוצר או השירות או השם שלך בתודעה של הלקוחות הפוטנציאלים אלא תביא לך הרבה פניות רלוונטיות שאני מקווה שתוכל להפוך לרכישות/קניות.

 

הפצת מאמרים היא כלי מרכזי בבניית מותג ושיפור ניכר בדירוג מנועי החיפוש. צריך לדעת כיצד עושים זאת נכון וצריך ידע גם ב- html כדי למצות את הפרסום עד תום. לא מקבלים עונש על ביצוע לא נכון אבל לא זוכים ממנו (מהביצוע הלא טוב) לנקודות.

 

*זהר עמיהוד, שיווק וקידום אתרים באינטרנט כדי להיות ראשון בגוגל. מומחה לקידום אתרים אורגני בהתאמה אישית. מרצה במרכזי טיפוח יזמות ובמכללות בנושאי שיווק באינטרנט. מחבר ספרי מחשבים רבי-מכר. יזם ומנהל אתר "מועדון קריאה".

עבור לתוכן העמוד