חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

כשאת עושה "לייק" - למה את מתכוונת?

לפני כשבועיים נפגשתי עם מנכ"ל של רשת קמעונאית ידועה הפונה לנשים. הוא סיפר לי על האסטרטגיה השיווקית שלו לשנה הקרובה ועל כך שחלק ניכר מתקציב השיווק יופנה לפעילות ב- FACEBOOK .

ואכן , בשנה האחרונה אנו שומעים עדויות רבות של מנכ"לים וסמנכ"לי שיווק על כך שבשנת 2011 חלק ניכר מתקציבי השיווק שלהם מופנה לפעילות ברשתות החברתיות ובייחוד לפעילות ב-  FACEBOOK  

כולם מבינים שחוקי המשחק השתנו ושהכוח נמצא בידיהן של צרכנים וצרכניות, לכן אנו רואים לאחרונה לא מעט מותגים שפונים לנשים, שקוראים להן לעצב את הפלייסמנט האישי לילד או לילדה שלהן , להתאים לדוגמנית את הלוק האולטימטיבי ,לפתח את היוגורט הבא, להצביע , להשפיע ובקצרה.. לעשות LIKE.

אותו מנכ"ל  שאל לדעתי. עניתי שאין ספק , FACEBOOK הוא כיכר העיר של עידן הניו מדיה , אבל גם אמרתי שצריך להיזהר, להיזהר מלהפוך את האמצעי למטרה או לצפות שהוא זה שיקנה מעורבות אמיתית של לקוחות, כזו שתוביל בסופו של דבר להעדפה של המותג ואפילו לנאמנות לקוחות .

אז לפני שנצלול במעמקי הסטאטוס , בואו ננסה להבין מיהי צרכנית נאמנה ?

על פי ההגדרה "היבשה" צרכנית נאמנה היא מי שקונה את אותו מותג שלוש פעמים ברציפות.

יותר מזה ,אם במקרה היא אינה מוצאת אותו בחנות אחת היא תעדיף לחפשו בחנויות אחרות מאשר להסתפק בתחליף מיידי.

אם תשאלנה אותי , צרכנית נאמנה היא מי שלא מפסיקה לדבר על המותג עם חברותיה

צרכנית נאמנה ? היא עדיין רלוונטית?
הרי כבר אמרו לפניי: בשוק חופשי, תחרותי ודינאמי, המוצף תדיר באלפי מותגים חדשים, נאמנות הצרכנית היא הנכס החשוב ביותר למותג המבקש לפנות לנשים ולהבטיח את קיומו לאורך זמן.

מצד שני , בעידן של רשתות חברתיות, שמעניקות לצרכנית יכולת השפעה ובחירה גדולה, מעטות הן החברות שמשתמשות באופן מושכל במדיום הזה ובאמת מאפשרות ללקוחה להשפיע ולבנות מותג חדש לפי צרכיה והעדפותיה,  כך שבסופו של דבר היא אכן תעדיף אותו ותהיה נאמנה לו , רק לו .

במילים אחרות : דף אוהדים ב- FACEBOOK ו- LIKE זה לא מספיק!
נכון , ה- 
Facebook הוא מדיה פרסומית מצוינת כשרוצים לפנות לנשים , שהרי הוא נשען על ערכים נשיים : דיאלוג, שיתוף ואינטימיות (וגם רכילות ומציצנות) אבל בשביל לייצר מעורבות צרכניות אמיתית, במספרים גדולים באמת, יש להסתכל על  

ה- Facebook כעל  כלי תקשורת בתוך מהלך שיווקי רחב יותר ולא כמשהו שעומד בפני עצמו, ולכן הפתרון אולי מצוי ביציאה מרמת ה- LIKE  לשלב הבא.

ומהו השלב הבא ?
על מנת לחזק את נאמנותה של לקוחה, יש לבחון תחילה את אופן הצריכה שלה , נשים לא קונות סתם!הן קודם  צריכות להתחבר לחוויה , הן אוהבות לחלוק ולשמוע.
אה ועוד דבר … הן מחפשות אינטימיות , לכן יעדיפו להגיע דרך המלצה שעברה מפה לאוזן.

עד כמה אתם נותנים מקום להמלצות בעמוד ה- FACEBOOK  של המותג /העסק שלכם ?
עד כמה אתם יודעים לאיזו חוויה הלקוחה שלכם מתחברת?

תמונות של המותג שלכם , ככל שתהיינה יפות הן לא מספיקות וגם לא הטקסט השיווקי שכתוב ב-
INFO, עמודים כאלה הלקוחות שלכם רואות כל יום , מבחינתן זה MORE OF THE SAME

אני חושבת שמותגים צריכים למצוא דרכים ייחודיות לפגוש את הצרכניות שלהם ולגעת בהן , החוכמה היא לייצר מפגשים מלהיבים של הלקוחה עם המותג. אז אם כבר פתחתם עמוד של העסק שלכם בפייסבוק , עצבו אותו כך שייראה אחר , לא כמו של כולם.  

מה למשל?  תפתיעו אותה עם משחק אינטראקטיבי לנשים בלבד, תרגשו אותה עם סדרה פייסבוקית שמבוססת על פרקים שבועיים א-לה "עקרות בית נואשות" או "מחוברות" {אבל שאתם יצרתם} , תיצרו לה תוכן חדש , העניקו לה תחושת שייכות ,שהיא חלק מקהילה שכדאי לה להשתייך אליה .. תסקרנו אותה כך שיהיה לה למה לצפות

היא תהיה שלכם לנצח … או לפחות עד הסטאטוס הבא 

* טלי גדי היא יועצת שיווק לעסקים בתחום ה-Well-Being

עבור לתוכן העמוד