מותגים עילאיים ומתנשאים
אם אתם מחוברים לפייסבוק, הביטוי "מתנשאים עילאיים" כנראה חצה את דרככם הוירטואלית בחודש האחרון. החל מהעמוד המקורי "אנשים עילאיים ומתנשאים" שקרוב כיום ל- 100 אלף לייקים, ועד לעשרות החיקויים שקמו לו אשר מחליפים את "אנשים" ב"קיבוצניקים", "כרמיאלים", "תל אביבים", "עיתונאים", "מעצבים", ועוד. למעשה כל מגזר וקבוצה מוציאים מתוכם את כל הסטטוסים שאף אחד לא באמת סובל.
האם יש קשר בין המגמה הזו למגמה אחרת של מותגים מתנשאים?
מספר מותגים בזמן האחרון שולפים את עצמם מהמשחק הקטנוני והמעייף של לספר בפרסומות כמה הם נפלאים, ועוברים לשחק במגרש אחר, גבוה יותר. הם למעשה אומרים – אנחנו מעל המותגים האחרים. הדבר מאפיין בדרך כלל מותגי יוקרה ידועים כמו מרצדס – שעבורה מספיק להציג לוגו או צללית של הרכב בפרסומת, כדי לעורר אצל קהל הלקוחות רגשות עזים. אך בשונה מהסטטוסים של אנשים עליאיים ומתנשאים שבדרך כלל מעצבנים אנשים אחרים, במקרה של עולם הפרסום ההתנשאות יוצאת נהדר, ומביאה לפרסום מרענן.
להלן 3 פרסומות כאלה. אם בתחילת דרכה בחרה אורנג' בקו פרסומי פורץ דרך שלא הציג מכשירי סלולר כלל, עכשיו היא בכלל יוצאת נגד הטלפון, או לפחות נגד התמכרות בטלפון כל הזמן. אורנג' בכלל נוטשת את הצורך לשכנע לדבר בסלולר או לרכוש מכשיר– היא משווקת איכות חיים.
לפרסומת השניה שיוצאת מהמשחק קוראים קסטרו, ולאיכות של התוודעתי בטור של עטרה בילר, שכותבת: "ההפתעה הגיעה בדמות קליפ מוזיקאלי שאינו קשור לקסטרו וכלל אינו סוגד למותג. לא במשל ולא בנמשל אלא רק באנרגיה. גיבור הקליפ אינם אלא הילדים המוזיקאליים של ארטיק ב-cover עירני וסוחף במיוחד של שיר הכי לא קשור אבל מאד אהוב עליהם. קסטרו לוקח צעד אחורה ומתפקד בקליפ ככינור שני, לשם שינוי".
וכמובן אי אפשר בלי המתנשאת העילאית מעל כל המותגים האחרים, ולמעשה על כל עולם האופנה – DOVE – ששואלת "מה קרה לכן"? ומעולם לא מדברת יותר על המוצרים שלה. היא בהחלט מובילה את כל המותגים שלעיל שהבינו שאנשים כבר לא קונים מוצרים – אלא חוויות.
הכתבה בחסות Fortissimo Smart Media
מאמרים נוספים בנושא פרסום ופרסום באינטרנט
-
8/06/2020נטפליקס מתיימרת להכיר אותנו. היא בטוח עושה את זה יותר טוב מערוץ 2, אבל בפועל, הרבה פעמים זה מרגיש שאנחנו לא משדרים על אותו גל. איפה היא טועה ומדוע "שפת גוף דיגיטלית" היא התשובה קרא עוד
-
3/02/2020אז מה היה לנו בסופרבול הזה? אמזון הייתה הכי נצפית ביוטיוב בזכות שחקנית החיזוק אלן דג'נרס, אבל זאת דווקא הייתה השנה של השחקנים הקטנים הפתיעו הפעם עם מסרים חדים ומדויקים. קרא עוד
-
14/11/2019ככל שהפרסום המסורתי מאבד מזוהרו, כך הפרסום הסמוי הופך ליותר מבוקש וגם פחות סמוי. להלן כמה פרודקט פלסיימנטס שעשו את זה בגדול, מג'יימס דין ועד לכתום שמסתתר ב"כתום הוא השחור החדש" קרא עוד
-
5/03/2019במקום להגיד ללקוח מה טוב לו, תן לו לומר זאת בעצמו. שיעור עתיק שלימד אותנו סוקרטס, ושכל מנהל שיווק חייב לאמץ. קרא עוד
-
25/02/2019המהלך השיווקי נועד לקדם שיפור תשתיתי שהופך את וויקס למהירה מאי פעם קרא עוד
-
16/01/2019עדן פינס תצטרף לנבחרת הפרזנטורים ותככב לצידם של יודה לוי, ניבר מדר, גפן ברקאי ויעל שלבייה קרא עוד
-
11/12/2018יעל סונסינו, מנהלת השיווק של תחומי הבית בפיליפס ישראל, מספרת על תהליך פיתוח והשקת הקמפיין לקידום סיר הטיגון Philips Airfryer XXL קרא עוד
-
23/08/2018אחד שעולה, אחד שנמאס, ואחד שמעניין לראות לאן עוד יתפתח. רון כהן שם אותם על השולחן, ואתם רק צריכים לבחור. קרא עוד
-
24/05/2018תארו לעצמכם שהייתם יכולים להרוויח כסף מלצפות בטלוויזיה. כעת, עם קרנות השקעה שמשקיעות ביוצרי ובהפקות מקור, ייתכן שגם אתם יכולים להיות שותפים להצלחות שחלקן כבר לא נשארות רק על גבי המסך קרא עוד
-
3/05/2018הפרסומת של "הדודה והדוד" היא לא פחות ממהפכה בפרסום הישראלי. הפרסומת עם עומר אדם ממשיכה את אותו הטרנד, אבל האם לא הגיע הזמן להציב שאלות על האסטרטגיה שמאחוריה? קרא עוד