כללי הזהב להפקת סרטי תדמית

הגדירו (ואז צמצמו) את קהל היעד.
הרעיון המרכזי בשיווק הוא העברת המסר שלכם לקהל מסוים מאוד. המוצר או השרות שלכם לא יפנה לכולם. למען האמת, סביר יותר להניח שהוא לא יהיה רלוונטי לרוב האנשים. עליכם לוודא שאתם יוצרים תוכן התפור היטב למידותיהם של אנשים ספציפיים מאוד. זה כמובן כרוך בסיכון מסוים, כי כאשר מצמצמים את המסר חייבים לסנן, ולהשאיר הרבה תכנים בחוץ. אבל האמת היא שהסיכון גבוה הרבה יותר כאשר כוללים את כל המסרים מבלי להותיר שום דבר בחוץ. תוכן שיווקי כללי מאוד, ללא רלוונטיות לקהל יעד מדויק סופו שלא יעניין אף אחד, ולא ישיג אף אחת מהמטרות שהצבתם עבורו.
ספרו סיפור חזק היוצר חיבור רגשי
כולנו היינו רוצים לחשוב שאנחנו מקבלים החלטות רציונליות. אך המציאות אומרת שתת-המודע שלנו הוא זה שמקבל את ההחלטות בפועל. למעשה כמעט כל החלטות הרכישה שלנו הן החלטות המונעות על ידי רגש. שמן המנוע של מותג מסוים עשוי להיות ב 23% יותר איכותי מהתחרות, אבל העובדה שהוזכרה בפרסומת שהוא משמש את משאיות מכבי האש, היא זו שתיזכר על ידי הציבור בזמן הרכישה. סרטי תדמית בימינו נוטים להיות מורכבים מחזרות רבות של עובדות, נתונים ויתרונות. רובם המכריע של הצופים לא שורדים עד לסוף בסרטים אלו. אם אתם רוצים שקהל שלכם יצפה, וגם יזכור את המסר שלכם – אתם חייבים ליצור איתם קשר ברמה הרגשית.
אל תספרו לי – הראו לי.
סרטי תדמית הם שיטת השיווק הצומחת במהירות הגבוהה ביותר כיום – ובפער עצום. הסיבה לכך היא פשוטה מאוד- סרט תדמית יוצר עם הקהל קשר בערוצים רבים בו זמנית – תמונה, שמע וטקסט. למה לטרוח ולשכנע שהמוצר שלכם עובד כשאפשר פשוט להראות אנשים משתמשים בו בנוחות ובהנאה? הפקת סרטי תדמית צוברת פופולריות בגלל שהיא האמצעי היעיל ביותר להעברת אינפורמציה בעידן הפרעת הקשב הגלובאלית בו אנו חיים. סרטים יעילים במיוחד בפעמים בהן אנו נדרשים להסביר משהו שקשה לתיאור במילים. לדוגמא: נסו לשווק בושם איכותי תוך שימוש בהסברים בלבד. זה פשוט בלתי אפשרי. בושם אפשר למכור על ידי יצירת סרט המעביר את התחושות והאווירה שהוא יוצר.
הלקוח שלכם הוא העיקר – לא אתם.
הלקוחות שלכם רוצים לדעת כיצד אתם נותנים מענה לדרישות ולבעיות שלהם – זה מה שמעניין אותם. אין להם עניין בהיסטוריה שלכם, או בתהליכים שאתם מנהלים. למרות כל זאת הפקת סרטי תדמית כיום אינה מתבצעת מנקודת מבטו של הלקוח. רוב העסקים ממשיכים להפיק סרטים העוסקים בעצמם. פעם אחת עליכם להיכנס לנעליים של הלקוח שלכם. מה חשוב לו? מהן הבעיות שלו? ואז להציג את החברה שלכם כמקום המספק מענה איכותי לכל אותן בעיות ספציפיות. תנו ללקוח הצופה בסרט שלכם נקודות להזדהות איתן, שבסופו של דבר יגרמו לו לראות את עצמו בסרט שלכם.
.
ספרו מי אתם – לא רק מה אתם עושים.
האינטרנט משנה את חוקי המשחק בעולם השיווק, וכיצד לקוחות מתנהלים מול עסקים. חברות נדרשות לרמה גבוהה ביותר של שקיפות בימינו. זוהי עובדה די חדשה לרוב החברות. להשיג את תשומת ליבם של הלקוחות הוא רק הצעד הראשון. בשלב כלשהו בתהליך העסקה תידרשו לחשוף קצת יותר מידע ממה שהייתם רוצים. מה הם הערכים שלכם? מהן מטרות החברה? למה ללקוח לבחור בנו כאשר מונחות לפתחו אפשרויות בחירה כמעט בלתי מוגבלות? פעם לא הייתה לעניין זה חשיבות. היום יש.
יש עוד מספר כללים שאולי תרצו לזכור:
תמיד תדאגו לכלול קריאה לפעולה בסרט שלכם.
סרט הוא תוכן מצוין לקידום בגוגל – וודאו שחברת הקידום שלכם יודעת זאת.
הפצה היא קריטית – הסרט שלכם לא ישיג את מטרותיו אם הוא לא יגיע לקהל היעד שלו.
כתבות נוספות בנושא מיתוג ואסטרטגיות שיווקיות
-
24/09/2020התקופה האחרונה שינתה את פני העולם כולו אבל לצערי לא את המסרים והפרסומות אליהן אני נחשפת. הגיע הזמן ל- new normal בעולם השיווק והפרסום!
קרא עוד -
20/08/2020מנהלי שיווק כבר אינם אחראים רק ל- 4 הממים של השיווק. כדי לנהל אסטרטגיה של צמיחה הם צריכים גם להרחיב את ההבנה שלהם לתחומים חדשים קרא עוד
-
17/11/2020עבודה מהבית עם ילדים בזום היא עובדה...איך בכל זאת אפשר למקסם אותה?
קרא עוד -
22/10/2020סת' גודין טוען כי זו שיטת השיווק היחידה שנותרה לנו בעולם בו כולם מתמודדים על תשומת לב הלקוח: שיווק מבוסס תוכן - כל הסיבות והצעדים... קרא עוד
-
15/10/2020כדי לשגשג עסקים קטנים וגדולים חייבים להיות בצמיחה מתמדת. מפתחים ויועצים מסייעים להשיג זאת, אבל איזה מהם נכון לכם? קרא עוד
-
5/10/2020מחקר של שנערך במכללת ספיר מציג כיצד חברות טכנולוגיה ממשיכות לשים דגש כמעט בלעדי על גיוס מנהלי מוצר בעלי יכולות טטכולוגיות אך לא שיווקיות קרא עוד
-
27/09/2020מומחית התוכן השיווקי, מיכל אברמוביץ, מגישה על מגש עץ שוודי את הטכניקות ליצירת תוכן אפקטיבי בסטייל של איקאה ועם דוגמאות מהשטח קרא עוד
-
30/07/2020יש הרבה מיומנויות שהופכות מנהל למוצלח: יכולת ניהול אישי, מנהיגות, מיומנויות תקשורת יצירתיות ועוד - ואלה נקבעים בעיקר על ידי דפוסי חשיבה אוטומטיים שטבועים בנו. בדקו האם אתם מזהים את הדפוסים האלה אצל מנהל השיווק שלכם.
קרא עוד -
7/07/2020אחד הטרנדים החדשים והרותחים בשנים האחרונות הוא תחום המיתוג מעסיק - הדרך לגרום לעובדים שלכם לראות בכם מעסיק טוב ואכפתי. שני חדד מספקת 20 נקודות שיסייעו לכם לעשות זאת. קרא עוד
-
18/05/2020ההבלות הוסרו. אך האם באמת חזרנו "לשגרה"? ברור שהדברים לא עומדים לחזור למה שהיה פעם. אבל האם הארגון שלנו עושה את ההתאמות למציאות החדשה. 4 נקודות שיש לשקול קרא עוד