פרסום דרך בלוגרים, השיווק החדש והזול
כולם מחפשים היום דרכים חדשות ויצירתיות ליצור חשיפה ויחסי ציבור חדשים, הבעיה היא שהכלים העומדים לרשות כולם, הם די ישנים. האופנה החדשה שנכנסת עכשיו לאור הזרקורים היא פרסום דרך בלוגרים בתחום הרלוונטי. מחפשים דרך יצירתית לפרסם את העסק או המוצר שלכם? אולי תדברו עם בלוגרים הכותבים על התחום הנ"ל.
מה בכלל עושה בלוגר?
מדובר באדם שהחליט מרצונו האישי בלבד וללא שכר על עבודתו, לכתוב על תחום שהוא אוהב. בדרך כלל מדובר באנשים שמבינים הבנה מאוד עמוקה בתחום כתיבתם וזוכים לאמון רב מציבור הגולשים, היות ולא מקבלים שכר על עבודתם.
מה בעצם היתרון של שיווק דרך בלוגרים?
1. בלוגר יכול להעביר מסרים בזמן שכל שאר כלי התקשורת משותקים. זוכרים את מקרה אסיר X המפורסם? כל העיתונים היו משותקים בגלל הוראות משרד ראש הממשלה, מי היה זה שחשף את הפרשה ואיפשר לכלל העיתונאים להמשיך את הסיקור בהתבסס על המידע שכתב בבלוג? בלוגר, לכאורה "אנונימי", שנהנה מקהל קוראים נאמן של שלוש אלף גולשים ביום.
2. בלוגרים לא דורשים כסף עבור עבודתם, מקסימום דוגמיות- הפרסום דרך בלוגרים לא מצריך כסף, היות ובלוגר לעולם לא יתפשר על איכות הסיקור שלו כדי להרוויח עוד קצת כסף. הגולשים והקוראים של הבלוג יודעים היטב, שבלוגר הוא מהימן במאה אחוזים.
3. הבלוגר פונה לקהל יעד מדויק, מפולח ובקיא מאוד. נניח שאתם מוכרים מוצרים המיועדים לאימהות בהריון, בלוגרית כותבת בתחום, תוכל לתת למוצר שלכם את ההמלצה הטובה ביותר שהוא יוכל לקבל, היות והיא מבינה באמת ולעומק בתחום הזה והקוראות של הבלוג, בפועל, מנסות את המוצרים שהיא ממליצה עליהם. במילים אחרות- אם היא תכתוב על המוצר, המוצר יזכה למכירות אמיתיות כבר באותו שבוע. האימהות סומכות על הדעה של הבלוגרית.
4. הבלוגר הוא הפרזנטור הטוב ביותר של המוצר שלכם- אין לכם אפשרות למצוא פרזנטור טוב יותר עבור המוצרים שלכם מאשר בלוגר שניסה את המוצר שהחליט לכתוב עליו. אמנם הוא או היא בטח לא יפים כמו בר רפאלי, אך הם מזדהים עם המוצר שלכם לחלוטין ועם עולם המוצרים שלכם. הם לא מקבלים כסף כדי להציג אותו והם באמת מאמינים בו.
אפילו יותר מכך, אם ישאלו אותם שאלות מקצועיות אודות המוצר, הם יוכלו לתת מענה אמיתי, עמוק ומקצועי, דבר שבר רפאלי לא תוכל לעשות לעולם.
5. משתמשים בבלוגר- אתם נורא חדשניים ואופנתיים- רוצים להיחשב לחברה צעירה ומגניבה? השימוש בבלוגרים יציג אתכם כחברה שמבינה היטב את עולם הצעירים ומתמצאת בכל מה שקורה ברשת האינטרנט.
6. מה שנכתב בבלוג נשאר לעולם- בניגוד לפרסומות בכל הרמות ובכל הצורות הקיימות, מה שנכתב בבלוג יישאר לעולם שם. כאשר יחפשו בעתיד מידע על המוצרים הללו, תמיד יגיעו לאותה כתבה חיובית, דבר שלא יקרה עם פרסומות.
הכותב מרטין בוקסדורף, הוא מנכ"ל בול שיווק באינטרנט
מאמרים נוספים בנושא
-
9/05/2022בעוד את אנשי הדיגיטל מעסקים מיתוג והתנהגות, אנשי איקומרס טהורים ישחו במדדים כמו ROAS ועלות הוספה לסל. עירית פרנק נותנת בהם סימנים. קרא עוד
-
8/12/2021יש מוצרים שהם one of a kind, יש בגדים שהם מעוצבים
ויש מוצרים שהם מאפיינים אך ורק את חברה שמוכרת אותם (נניח שטיחים )
אבל מה קורה כשאתם מוכרים מוצר לדוגמא אוזניות אלחוטיות של סוני מדגם XXYYZZ? קרא עוד -
23/09/2021יריב דרור מייסד שותף ומנכ"ל, StoreYa מערכת בינה מלאכותית לשיווק מונחה ביצועים של חנויות מקוונות משתף בפתרונות שישמרו על העסק שלכם חי, קיים ובועט קרא עוד
-
5/08/2021המדיה החברתית היא כבר מזמן לא רק דרך לאתר מכרים מהעבר, להתחבר עם אנשים חדשים ולשתף את העולם במה שקורה לנו. המדיה החברתית היא אחת מדרכי השיווק והמכירה הנפוצות ביותר בימינו, בין אם מדובר בעסק קטן ובין אם מדובר ברשת גדולה- כולם נמצאים ברשתות החברתיות בשביל לשווק, להישאר בתודעה, לקדם מוצרים קיימים ומוצרים חדשים וכמובן- למכור. זה בסדר גמור להשתמש במדיה החברתית כגון פייסבוק לשווק את העסק שלכם, אבל יש שיטות שיווק שלגמרי צריכות להיפסק. קרא עוד
-
27/06/2021עם התפתחות הטכנולוגיה והפעילות העסקית הדיגיטלית, פותחו גם כלים רבים המותאמים לפעילות זו, במטרה לסייע, להקל ולייעל תהליכים עסקיים בעידן הדיגיטל. אחד הכלים השימושיים, בעיקר בקרב עסקים קטנים ובינוניים הינו החשבונית הדיגיטלית. קרא עוד
-
24/06/2021עמותות, כמו כל ארגון עסקי אחר, נוקטות בפעילויות שיווקיות מגוונות על מנת להציג את פעילותן לצורכי מודעות, גיוס מתנדבים, תרומות ומשאבים. עם זאת, מכיוון שהמשאבים העומדים לרשות העמותות לצורכי שיווק ופרסום הינם מצומצמים הן נדרשות לתכנון רב, יעילות ויצירתיות
הכנו עבורכם 7 טיפים חשובים לניהול שיווק דיגיטלי אפקטיבי בעמותות.
קרא עוד