גם הקנקן חשוב: כיצד לשווק את עצמך וליצור תדמית אישית מתאימה?
בעידן הנוכחי, בחברה ההישגית בו אתה המנהל נחשף מדי יום לאנשים שבניהם ישנם כאלו העשויים להשפיע על הצלחתך, ואף לשנות את מהלך חייך, עליך להעביר מסרים קצרים ומדויקים בזמן קצר. גורם מרכזי המשפיע והאחראי על מידת הצלחתך בחיים המקצועיים והחברתיים היא התדמית אותה אתה משדר לסביבה.
התדמית הראשונית שהינך משדר היא זו שעל פיה אתה נשפט. לכן, המסרים שהתדמית שלך משדרת מהווים את הקשר הראשוני עם הלקוח והיא זו אשר תקבע האם האיתותים שלך משקפים את מלוא היכולת שלך.
האם אתה בין אלו המסוגלים להציג את עצמם טוב יותר מאחרים?האם אתה מצליח לעורר במהירות אמון וביטחון? מקצועיות? מצליחנות?שהרי כולנו רוצים להתחבר ולהיות חלק מהצלחה. התדמית שלך תקבע אם אתה זה שתקודם או הקולגה שלך. אם אתה זה שתסגור עסקה או המתחרה.
כדי למתג את עצמך גבוה מעל האחרים עלייך לשדר תדמית עצמית אפקטיבית. המלה" תדמית" נגזרת מהמלה ד. מ. ה כלומר חוסר ביטחון לגבי המהות האמיתית. לכן כדי שהתדמית שלך תשדר את האיכויות הפנימיות והאמיתיות שלך יש צורך לשווק את עצמך להציג את יתרונותיך לקהל היעד בו אתה חפץ לקדם את עצמך בו, וזאת באמצעות דגש על האריזה שלך .
לעיתים האריזה שלנו משרתת ומקדמת אותנו ולעתים היא בולמת ומעכבת אותנו. האריזה שלנו כוללת את המיומנויות התקשורתיות: התקשורת המילולית – התוכן ואפיוני הקול, והתקשורת הבלתי מילולית-הויזואלית: שפת הגוף וההופעה החיצונית.
לעיתים כאשר יש חוסר הלימה בין המסרים המילוליים לבלתי מילוליים,יגבר המסר הבלתי מילולי,ותוכנו הוא זה שיקבע.
מאחר וסיכויי ההצלחה שלך נתונים אך ורק בידיך רצוי להתייחס למספר גורמים בהופעתך החיצונית.
קוד לבוש
רצוי לבחור את קוד הלבוש בהתאם לתדמית החברה ולמסר אותו אתה רוצה להעביר. הבגדים שלכם מדברים עוד לפני שפציתם את פיכם. רצוי להיות מסונכרנים עם האופנה העכשווית, במידה ואתם רחוקים מצו האופנה הנוכחי, אנשים עלולים להניח שמחשבותיכם ורעיונותיכם הם בהתאם. יחד עם זאת רצוי מאד שתהיה התאמה בין פרטי הלבוש למבנה הגוף. שכן בעזרת הלבוש המתאים ניתן לשנות או לרכך גזירות גורל שנחתו על מבנה גופינו. כלומר באמצעות הבגד המתאים ניתן לטשטש את חסרונותינו ולהבליט את יתרונותינו.
לצבעי הבגד מסר עז, גוונים כהים משדרים מקצועיות וסמכותיות, זו הסיבה שרצוי לאמץ חולצות מכופתרות בגוון אחיד, מכנסיים כהים, חגורה בצבע הנעליים. נעליים איכותיות מעור.[רצוי שתהיינה מתוחזקות היטב] גרביים בצבע הנעליים או בררת מחדל בצבע המכנסיים.
רצוי להציג חזות נקייה ומסודרת ושיער נקי ומטופח בעל עיצוב עדכני. במידה והקרחת מתקרבת לפדחת יש צורך לשמור על תספורת קצרה, או גילוח הקרקפת. [אנא הימנע מלהשתמש בקצוות שיער ארוכות כדי לכסות על הקרחת]. רצוי שהידיים והציפורנים יהיו מטופחות, והפנים מגולחות למשעי.
גם לאביזרים תפקיד מהותי, הם הסממן לסטאטוס שלך, התיק, הארנק, החגורה, העט, השעון, אבזם
החגורה וכמובן הטלפון הסלולארי. חייבים להיות איכותיים ועדכניים כדי להשאיר רושם על העומד מולכם.
בהצלחה
*כותבת המאמר הינה מרצה ומנחת קבוצות בכירה באוניברסיטה הפתוחה והמכללה למנהל, חברה בלשכת המאמנים הישראליים ובארגון הישראלי ליועצי תדמית ונוהג. בעלת תואר ראשון בחינוך ותעודת הוראה, סיום לימודים לתואר שני בתקשורת וייעוץ ארגוני.
מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים
-
30/06/2022עם עליית השיווק הדיגיטלי ככלי לעסקים, גם אתרי חדשות הסתגלו לשינויים הללו. הם חיפשו דרכים חדשות למשוך יותר קוראים ולייצר יותר הכנסות. קרא עוד
-
1/06/2022הפרסום למועדון בת מצווה יתבצע בצורה הטובה ביותר באמצעות קמפיין מייל. קרא עוד
-
28/04/2022אחת האופציות האפקטיביות ביותר היא חלוקה של מתנות ממותגות לעובדים, אשר עליהן מוטבע שמו של העסק. קרא עוד
-
10/02/2022קל להגיד, קשה לבצע. אבל המאמר הזה בהחלט יכול להאיר לכם דרך להתמודד עם זמנים לא פשוטים בעסקים קרא עוד
-
3/02/2022החברה מנוהלת על ידי צוות נשי, בראשן המייסדת והמנכ"לית, נועה דובמן. קרא עוד
-
3/02/2022לירון קטלן מסביר כי יזם דיגיטלי צריך להיות בעל חזון, בעל רוח יזמית, ובעל רמה גבוהה של יצירתיות. הם צריכים להיות מסוגלים לקחת סיכונים ולא לפחד מכישלון. קרא עוד
-
25/11/2021סיגל שביט טראוב, פסיכולוגית ארגונית, מומחית לניהול מנהיגות וחדשנות, הקדישה את השנים האחרונות למחקר מעמיק, במסגרתו ראיינה 50 מנכ"לים ודירקטורים במשק. קרא עוד
-
17/11/2021אמיר כהני, שותף מנהל מחלקת היועצים בפירמת הייעוץ הבינלאומית AUREN טוען שלא רק שהקורונה שינתה סדרי ניהול בצורה גלובלית, היא גם מאיימת על מי שלא יהיה רלוונטי קרא עוד
-
14/10/2021Fiverr פרסמה את "מדד הצרכים של העסקים הקטנים" אשר מנתח נתונים ממיליוני חיפושים שנעשו בפלטפורמת Fiverr. קרא עוד
-
7/10/2021הכל התחיל במהנדס שוויצרי שהסתקרן מהתור מחוץ לבית קפה ברומא. כדי לגלות כיצד נולד אחד המותגים החזקים בעולם - לכו בעקבות הארומה. קרא עוד