5 דרכים יצירתיות לשווק את החנות שלך
זיכרון עממי מהטירונות: כיתת טירונים, כולם באותם מדים ירוקים טריים, עומדים בדום מתוח, מסופרים ומגולחים טיפ טופ. אבל רק אחד זוכה לתשומת הלב של המ"כ- הג'ינג'י. "גינג'י! " הוא קורא לו- "בוא הנה!"
מה החלום של רוב העסקים? לבלוט כך שהלקוח יראה אותו, יתעניין בו ויקרא גם לו- בוא הנה... לרוב העסקים יש את אותן בעיות: הרבה מתחרים באותו תחום, רובם קונים מאותם ספקים, באותם מחירים, לרוב יש אותם מוצרים, ואז העסק מגיע לשאלת השאלות : למה שיבחרו לקנות אצלי? ואיך אוכל לבלוט מעל כולם?
אחת הדרכים שאציג כאן היא דרך אמצעי שיווק יצירתיים. נכון, יש חברות משתמשות כבר באמצעים האלו- אבל רוב הקמעונאים בגודל בינוני-קטן- לא.
בתחום הקמעונאות משאבי הפרסום מושקעים בדרך כלל בטלוויזיה, עיתונות ארצית ומקומית, רדיו, פרסום על אוטובוסים, פייסבוק, אתר אינטרנט ופרסום באינטרנט, יחסי ציבור, פלאיירים לאוכלוסייה המקומית, לפעמים גם אפליקציות לסלולר.
זה רק ממחיש כמה הקונה שלנו היום הוא רב ערוצי, הוא פוגש את המותג שלך בערוצי הפרסום האלו גם לצד המותגים המתחרים, ותשומת הלב שלו מפוזרת גם לכל שאר המופיעים במדיות האלה. אם תפתחו את מוסף תל אביב בסוף שבוע תראו שיש שם 30 עמודים בהתחלה רק של פרסומות. באינטרנט יש המון באנרים מתחלפים. בקיצור, צינורות הפרסום מפציצים, עמוסים, ולפעמים מעייפים. מי שיפרסם בצורה חדשנית ושונה בענף שלו- יבלוט וימשוך תשומת לב.
חמישה אמצעי שיווק אחרים לחברה קמעונאית:
1.
YOUTUBE- אנשים מ
צלמו מוצר חדש מעניין שהגיע לחנות ולהראות שימושים בו.
צלמו את מנהל החנות מספר על איך הוא עוזר ללקוחות למצוא פתרונות בתחום החנות. בונוס: יוטיוב הוא להיט וגוגל מקדם אותו בטירוף.
1. אירועים – כל יום יש סיבה למסיבה ואם לא כל יום אז לפחות כל חודש יש איזשהו אירוע מעניין שאפשר לחגוג. ישראלים אוהבים סיבות לצאת ולהתרועע, ואוהבים עוד אנשים סביבם. רק תנו להם סיבה. אירוע בחנות, למשל טעימות של גבינות ויין לצלילי מוסיקת ג'אז במעדניה או מסיבת סטיילינג בחנות אופנה או סדנת בישול בסופר יביא לחנות לקוחות שמחים ומתעניינים ובדרך כלל הם לא יבואו לבד, כי ישראלים נעים בחבורות.
2. צילום- תמונות ייחודיות של המוצר או החנות, בקונספט ייחודי, יביאו תשומת לב של אנשים.
את התמונות מעלים בפייסבוק או דרך יחסי ציבור או במגזין שמדבר על עולם תוכן קרוב, בחלון ראווה ועוד.
למשל תערוכת צילומים בנושא "אליס בארץ הפלאות" הסבה הרבה תשומת לב לעמותה "משאלת לב". היתרון הוא שהתמונות יכולות להגיע לשלל ערוצי מדיה שאילולא תקציב שמן אי אפשר היה להגיע אליהם.
3. שיתופי פעולה- כל קמעונאי יכול לעשות שיתופי פעולה עם עסקים שנותנים שירותים לקהל הלקוחות שלו. מספרה יכולה לעשות שיתוף פעולה עם בית קפה. הקאנטרי המקומי יכול לעשות שיתוף פעולה עם מכון יופי וספא. היתרון הגדול- מוצר משולב עם ערך מוסף גדול יותר ללקוח, והגעה ללקוחות חדשים של השותף העסקי.
4. חלון הראווה – הכי מובן מאליו והכי לא מטופל ! אם נגרום לאנשים לעשות ווינדואו שופינג, נוכל גם לגרום להם להיכנס. מתי ראיתם לאחרונה חלון מיוחד שגרם לכם להיכנס פנימה?
מתי גרמתם לאנשים ממש להיעצר ליד חלון הראווה שלכם? דוגמאות- לשים בימים הכי עמוסים בחודש, בשעות הפיק של התנועה מחוץ לחנות דוגמנים/דוגמניות או אנשים שמציגים את המוצר, לשים מסך אינטראקטיבי שהלקוחות יכולים לשחק בו, לשים דיג'יי שעושה שמח בחנות, שפית שמדגימה הכנה של מנה ועוד.
יש הרבה דוגמאות של עסקים קטנים שהתבלטו על פני הגדולים כי השתמשו ביצירתיות,
שם המשחק- אינו כסף אלא דמיון ויצירתיות. וכמו שאמר סקוט אדאמס :
"יצירתיות היא להרשות לעצמך לעשות טעויות. אומנות היא לדעת אילו מהן לשמור"
גלית מור - יועצת שיווק וקמעונאות–
retailmarketing4u@gmail.com
https://www.facebook.com/Retailmarketing4u
מאמרים נוספים בנושא יזמות ועסקים קטנים
-
30/06/2022עם עליית השיווק הדיגיטלי ככלי לעסקים, גם אתרי חדשות הסתגלו לשינויים הללו. הם חיפשו דרכים חדשות למשוך יותר קוראים ולייצר יותר הכנסות. קרא עוד
-
1/06/2022הפרסום למועדון בת מצווה יתבצע בצורה הטובה ביותר באמצעות קמפיין מייל. קרא עוד
-
28/04/2022אחת האופציות האפקטיביות ביותר היא חלוקה של מתנות ממותגות לעובדים, אשר עליהן מוטבע שמו של העסק. קרא עוד
-
10/02/2022קל להגיד, קשה לבצע. אבל המאמר הזה בהחלט יכול להאיר לכם דרך להתמודד עם זמנים לא פשוטים בעסקים קרא עוד
-
3/02/2022החברה מנוהלת על ידי צוות נשי, בראשן המייסדת והמנכ"לית, נועה דובמן. קרא עוד
-
3/02/2022לירון קטלן מסביר כי יזם דיגיטלי צריך להיות בעל חזון, בעל רוח יזמית, ובעל רמה גבוהה של יצירתיות. הם צריכים להיות מסוגלים לקחת סיכונים ולא לפחד מכישלון. קרא עוד
-
25/11/2021סיגל שביט טראוב, פסיכולוגית ארגונית, מומחית לניהול מנהיגות וחדשנות, הקדישה את השנים האחרונות למחקר מעמיק, במסגרתו ראיינה 50 מנכ"לים ודירקטורים במשק. קרא עוד
-
17/11/2021אמיר כהני, שותף מנהל מחלקת היועצים בפירמת הייעוץ הבינלאומית AUREN טוען שלא רק שהקורונה שינתה סדרי ניהול בצורה גלובלית, היא גם מאיימת על מי שלא יהיה רלוונטי קרא עוד
-
14/10/2021Fiverr פרסמה את "מדד הצרכים של העסקים הקטנים" אשר מנתח נתונים ממיליוני חיפושים שנעשו בפלטפורמת Fiverr. קרא עוד
-
7/10/2021הכל התחיל במהנדס שוויצרי שהסתקרן מהתור מחוץ לבית קפה ברומא. כדי לגלות כיצד נולד אחד המותגים החזקים בעולם - לכו בעקבות הארומה. קרא עוד