חיפושדלג על חיפוש
חיפושדלג על חיפוש
תוכן מרכזי בעמודדלג על תוכן מרכזי בעמוד

מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק

מהלכי ההתרחבות של המותגים מגדירים מחדש את תפקיד מנהל השיווק (הגדל)

אחרי שנה כלכלית לא יציבה במהלכה סבל השוק מספק קיפאון-ספק מיתון, עצירה של מהלכים מסחריים וצמצום בקרב מותגים רבים – מעוררים המהלכים המסחריים של החברות בעת האחרונה סקרנות ואופטימיות זהירה.

 

בחודשיים האחרונים ניכרת בשוק פעילות משמעותית של הרחבת מותגים ומהלכים שיווקיים רחבי היקף שמקורם בתהליכי פיתוח עסקי, המהווים חלק מתוכנית אסטרטגית גדולה של המותגים.

כך למשל, רק לאחרונה הודיעה קסטרו על השקת מותג חדש לילדים כחלק מכניסה לשוק זה, מי עדן הצהירה על כניסה לתחום מסנני המים הביתיים, זוגלובק השיקה 3 מוצרים חדשים, טרה נכנסה לתחרות בקטגוריית הגבינה הצהובה, רשת דומו מכניסה לסניפיה מעדניות, המותג Haier  של ניופאן נכנס לקטגוריות חדשות והרשימה נמשכת.

 

לשורת המהלכים הללו ולמגמת הכניסה לשווקים חדשים – ניכרת כבר בשלב זה השפעה ישירה וברורה על שוק העבודה בענף השיווק.

 

ההשפעה המיידית ביותר מתבטאת כמובן בביקושים, בחודש החולף ראינו עלייה חדה וברורה של כ-20% בביקושים לאנשי שיווק. במסגרת משרות השיווק שנפתחו בחודש החולף יועד חלק מרכזי מהמשרות לתחומי הדיגיטל, האונליין, המרקום ופיתוח המוצרים. בנוסף, ניתן היה לזהות אחוז הולך וגדל של משרות חדשות בתחום הפיתוח העסקי.

 

ההשפעה השנייה, המעניינת יותר, נוגעת לשינוי שעובר על תפקיד מנהל השיווק, כנגזרת מהפיתוח שעוברים המותגים.

המותגים בוחרים להשקיע יותר ויותר במהלכי D&R מורכבים ובפיתוח עסקי מה שמעלה את הצורך באנשי שיווק, בעלי אוריינטציה ברורה של פיתוח עסקי. בחודשים האחרונים עולה הדרישה לאנשי שיווק, שצברו ניסיון בפיתוח עסקי בחברות בינלאומיות, בעדיפות למי שעבדו בעבר מול שווקים זרים, בנוסף נדרש ניסיון בפיתוח תוכנית עסקית לחדירה לשווקים חדשים, לצד ניסיון בניתוח פוטנציאל עסקי וגיבוש אסטרטגיות לפיתוח עסקים ובניית מערכי שיווק. זאת ועוד גם רקע באנליזה או ניסיון בחברות ייעוץ אסטרטגי מעניק יתרון משמעותי לאנשי השיווק, שרוצים להשתלב בפעילות המותגים המתרחבים.

הדרישות הללו, שלא היו רווחות בעבר, מסמנות מגמה שנראה שרק תלך ותתרחב בתקופה הקרובה.

 

אנשי שיווק, שירצו להשתלב בחברות בינלאומיות (ומקומיות) בתפקידי שיווק מאתגרים, ולהיות חלק מהמהלכים החדשניים ופורצי הדרך, דומה כי יידרשו לעצירת ביניים בזירת הפיתוח העסקי.

 

הכותבת הינה מנהלת השיווק של חברת קודקס, להשמה בשיווק ומשפט

מאמרים נוספים בנושא

  • חלק עצום מהיישומים של monday.com מתחילים במחלקות השיווק
    ניהול השיווק
    29/09/2020
    אין עדות טובה יותר ליעילות של מערכת כשמחלקת השיווק שלה עצמה מנהלת באמצעותו תקציב תקציב של 10 מיליון דולר. מוזמנים להכיר את מאנדיי.קום מקרוב. קרא עוד
  • חמש שאלות שיש לשאול לפני שמתחילים בקמפיין שיווק בווידאו
    ניהול השיווק
    29/06/2017
    כל מנהל שיווק מכיר כיום בחשיבות הווידאו. אבל לכמה מהם יש אסטרטגיית וידאו? כמה שאלות בכיוון הנכון. קרא עוד
  • ההבדל בין חשיבה טקטית לאסטרטגית בניהול שיווק
    ניהול השיווק
    11/05/2017
    לפי סקר רק 23% מהמנהלים חושבים אסטרטגית. האם אתה שייך לקבוצת העילית? לקרוא עם יד על הלב קרא עוד
  • איך להציע עבודה למעצבים
    ניהול השיווק
    4/06/2015
    אם אתם מחפשים מעצבים ופרסמתם הודעה בפייסבוק או באיזה לוח דרושים ״לחברה מצליחה דרושה מעצבת תותחית״, תבינו שלא תקבלו הצעות מוצלחות באמת עד שתתחילו לעשות את הדברים הבאים.
    קרא עוד
  • סטודמאייר, ישראלים, ויכולת ההתבטאות
    ניהול השיווק
    8/08/2013
    גיל לבנוני מסביר את חשיבותם של אמנות הויכוח, העלאת הטיעונים והשיכנוע בתחום העיסקי ובתחום השיווק בעיקר כישראלים הנוטים לויכוח ולא לשיחה... קרא עוד
  • מהי מידענות שיווקית ומי צריך את זה ?
    ניהול השיווק
    13/03/2013
    הסביבה השיווקית המודרנית מורכבת, תחרותית ודינאמית מאי פעם. האם יש מספיק מידע, או שמא דווקא יש יותר מידי מידע, בכדי לקבל החלטה שיווקית מושכלת? קרא עוד
  • מולטיטאסקינג זו לא מילה גסה
    ניהול השיווק
    25/02/2013
    אפי להב מספר על היכולת לבצע כמה דברים בו זמנית ועל הכלים שיכולים לעזור לנו לעשות זאת קרא עוד
  • איזה כלי שיווקי הוא משתלם יותר?
    ניהול השיווק
    28/01/2013
    לרשות מנהל השיווק עומד בדרך כלל, תקציב שיווק המוגבל בהיקפו. הרי, הוצאה בגין שיווק מהווה חלק מהוצאות התפעול של החברה בה הוא עובד, והגדלה של הוצאה זו מורידה את שיעורו של הרווח התפעולי של החברה. קרא עוד
  • מיקור חוץ או לשמור בבית
    ניהול השיווק
    19/03/2012
    הפילוסוף והסופר האמריקאי הנרי דיוויד תורו, אמר "אין זה די להיות עסוק; גם הנמלים עסוקות. השאלה היא - עם מה אתה עסוק?". בעולם בו הקרב על הלקוח הופך למורכב יותר, וטכנולוגיות שיווק משנות את חוקי המשחק במהירות, ארגונים רבים מוצאים עצמם עסוקים בנושאים אלה מאשר בפעילות הליבה. קרא עוד
  • לא לשכוח את האנשים
    ניהול השיווק
    14/11/2011
    בכל עשור פורחת תורת ניהול חדשה. בשנות ה- 20 MBI, ב- 60 ניהול ע"פ יעדים ומדדים (MBO) וכעת ה- MBV ממוקדת הערכים. כל תורה טוענת לכתר המוצלחת ביותר ופוסלת את קודמותיה. אך בעוד, רוב שיטות הניהול מתמקדות ביעדים ובמדדיתם הן שוכחות את כלל היסוד- ניהול עוסק בעיקר באנשים ולא בטכניקות או נהלים. ומנהלים, לעיתים קרובות שוכחים את המובן מאליו: It's all about people. קרא עוד
עבור לתוכן העמוד