הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

חצי מהסטודנטים מבצעים רכישות בנייד

16/06/2015
חצי מהסטודנטים מבצעים רכישות בנייד

לרגל סוף שנת הלימודים תשע״ה, ערךIstuden  - מועדון הצרכנות של הסטודנטים בישראל, סקר מקיף בנושא הרגלי צריכה וקניות ברשת בקרב סטודנטים. 

 

הסקר נערך בחודש יוני 2015 בקרב 1,134 סטודנטים, המהווים מדגם מייצג של סטודנטים וסטודנטיות (52% סטודנטיות ו-48% סטודנטים) בגילאים 21-28 מ-15 מוסדות הלימוד הגדולים בארץ: אונ׳ תל אביב, האונ׳ הפתוחה, אונ׳ בן גוריון, האונ׳ העברית, אונ׳ אריאל, אונ׳ חיפה, הטכניון, אונ׳ בר אילן, המכללה למנהל, מכללת רופין, אורט בראודה, מכללת ספיר, מכללת סמי שמעון, מכללה האקדמית קריית אונו והמרכז הבינתחומי.

  

מתוצאות הסקר עולה כי:

 

  • 98.8% מהסטודנטים ביצעו לפחות רכישה אחת של מוצר/שירות ברשת במהלך השנה האחרונה. 
  • כמעט מחצית מהסטודנטים ביצעו למעלה מ-10 רכישות ברשת בשנה האחרונה. 
  • 57% מהנשאלים ענו כי הם נוהגים לבצע רכישות בסלולר (חלקם אף ציינו שהם עושים זאת יותר מאשר רכישות במחשב) לעומת 12% בקרב כלל האוכלוסייה (הנתון על כלל האוכלוסייה לקוח מסקר שנערך ב-2015 עבור פייפל ואיגוד האינטרנט בישראל).
  • אמצעי התשלום הנפוץ ביותר ברשת, בקרב סטודנטים, הוא כרטיס האשראי - למרות שלמעלה מ-74% מהסטודנטים ציינו כי הם מחזיקים בחשבון PayPal .
  • למעלה מ-62% מהסטודנטים מציינים כי הם נוהגים לרכוש ברשת במספר מצומצם של אתרים חוזרים, ולא במגוון רחב במיוחד. 
  • הרכישה הממוצעת של סטודנט ברשת נעה סביב 200 ש״ח והיא ממוקדת בעיקר בתחומי אופנה ואלקטרוניקה. 
  • מבין האתרים הבינלאומיים המובילים הפועלים ושולחים לישראל, עולה כי ebay הוא האתר הרלוונטי ביותר (למעלה מ-58% קבעו שהוא מאוד רלוונטי עבורם), אחריו האתר הסיני אלי אקספרס ומאחוריהם בפער ניכר: אמזון, אסוס, נקסט ודיל אקסטרים. 

 

פיני ליסטנברג ומשה רדמן ממייסדי istudent: ״קהל הסטודנטים מתחיל להבין את נפלאות הרכישה המקוונת. העולם הולך לכיוון הדיגיטל בכלל והמובייל בפרט, מתבקש שמובילי המגמה הזו יהיו הסטודנטים. ב-istudent אנו פועלים לילות כימים על מנת להמשיך ולייצר לסטודנטים אפשרויות צריכה מוזלות ונגישות בכל הפלטפורמות בדגש על פלטפורמות דיגיטליות, מתוך הבנה שלשם השוק הולך״.

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד