הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

וועידת הקמעונאות בסימן צונאמי

24/02/2014

ענף הקמעונאות עובר בשנים האחרונות תהפוכות ושיניים מכל כיוון אפשרי; בשנה האחרונה נראה כי הענף עובר מעין "צונאמי" כלכלי, חברתי, מסחרי, אנושי, תרבותי ובעיקר טכנולוגי, הצפוי להימשך גם בשנים הקרובות.

שינויים תכופים בענף המהווה את חוט השדרה של הכלכלה מאפיינים שווקים בעולם כמו גם בישראל. מתוך כך, מנסים קברניטי הקמעונאות להעריך את מהות השינויים העתידיים והשלכותיהם על מנת לתת מענה מדויק יותר לציבור הקונים.

הוועידה, אותה יוזמת ומפיקה חברת מידע כנסים בשיתוף sinergia group, תציג 5 מגמות עיקריות המאפיינות את "הצונאמי" בענף הקמעונאות:

1.      MULTI CHANNAEL  - ריבוי ערוצי שיווק והפצה המציעים מגוון דומה או שונה ומאפשרים זירה תחרותית, מאתגרת וצפופה תוך צורך במתן מענה לקהלי מטרה מתוחכמים יותר. הזירה הממשית שמתפתחת לצד הקמעונאות הפיזית היא הקמעונאות הווירטואלית המציעה מגוון , מחיר, חווית קניה ובעיקר נוחות מקסימלית לקונים. הזירה הווירטואלית אמורה לקום לצד חנויות פיזיות של אותה רשת או חברה קמעונאית, או כזירה בפני עצה המבקשת לתת פתרון ותועלת אחרת לקונה החדש.

2.      מגמת "הקונים" – שינוי דרמטי בהתנהגות קונים בכל קהלי המטרה האפשריים. השינוי הדרמטי הוא המעבר החד מהתנהגות של WANTS להתנהגות של NEEDS; המשמעות - ירידה בגודל סלי הקניה, ירידה בכמות הפריטים הנמכרת , קיטון משמעותי בהוצאה הצרכנית ובעיקר ירידה ברמת הנאמנות למותגים, רשתות, פורמטים.

3.      טכנולוגיה- אנו נמצאים בעיצומה של מהפכה טכנולוגית בתחום הקמעונאות; זמינות אמצעי הטכנולוגיה לרשות הקונים, היכולת לשלוט בתהליך הקניה ובמסע הקניות מחייב התנהלות אחרת והתאמה גבוהה ל"אזור הנוחות" החדש של הקונה. רשתות קמעונאיות מצד אחד ויצרנים מצד שני יחפשו  באופן אינטנסיבי את הנוסחה לקשר הדוק יותר בין המותגים, הקונים, הטכנולוגיה וערוצי השיווק.

4.      שינוי במבנה ארגוני והתאמה מדויקת יותר של ההון האנושי לשינויים העתידים- השינוי המרכזי נמצא כיום בניהול המידע BUG DATA, בהבנת מסע הקניה ומשימות הקניה של ה-SHOPPER , בפיתוח מערכות שיעניקו מידע בזמן אמת –BI , באימוץ כלים טכנולוגים משוכללים יותר בכל מה שקשור ל- DATA BASED MARKETING להגדלת הנאמנות ושימור לקוחות.

5.      רגולציה- מתפקידו של הרגולטור להגן על הקונה, אבל כמה החלטות תמוהות כמו זו של הסדרנות עשויות להקשות על הקונה ולהגביל את אפשרויות הבחירה שלו. מעורבות ממשלתית בתנאי סחר ושוק חופשי במיוחד בתחום בעל רגישות צרכנית היא נכונה בתנאי שייבדקו כל הפרמטרים האמורים להגן על הצרכן. קבלת החלטת פזיזות של מעורבות ממשלתית כמו נושא הסדרנות, הפיקוח על המחירים ומגבלת הכוח בידי החזקים הם חלק מהתהליכים שילוו את הענף בשנה הקרובה.

מגמות אלה, במקביל למהלכים נוספים, אמורים להצעיד את הענף הקמעונאי והיצרני אל עבר פיתוח "הצעת ערך" מדויקת יותר, יציאה מעולם הדיסקאונט, חיפוש חווית קניה משופרת ופיתוח שיטות שיווק המבוססות על עולם חדש ומגוון של תהליכי הקניה, הצריכה והשימוש.

 

בין המשתתפים בוועידה: רמי לוי, מנכ"ל ובעלים שיווק השיקמה, עופר לוי, סמנכ"ל שיווק וסחר סופר-פארם, ארן אלסנר, מנכ"ל מחלבות טרה, אייל רוזן, מנכ"ל הפורום הישראלי למסחר מקוון, דרור לב, מנכ"ל חברת האופנה S-WEAR, אלי גידור, מנכ"ל הום סנטר, מיכאל רבינוביץ', מנכ"ל פאוזה וסמנכ"ל שיווק וקמעונאות מי עדן, בני גרינאפל, מנהל רשת שקם אלקטריק וסנסור, שירלי שוורץ, מנהלת תחום מוצרי צריכה וקמעונאות TASC, הילה רום, ראש חטיבת קמעונאות ומוצרי צריכה ADKIT מידע ומחקר בינלאומי, מאיר רן, מנב"ל כספיט טכנולוגיות תשלום ועוד.

 

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד