הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

אירועי חמשושליים משכו 50,000 מבקרים

22/12/2015

על אף המצב ביטחוני הרגיש השורר בארץ השקעות ראש העיר, העירייה והרשות לפיתוח ירושלים הצליחו למשוך עשרות אלפי מבקרים לבלות בירושלים בתחומי התרבות, התיירות וחיזוק העסקים בעיר. בהובלת ראש העיר נעשים מאמצים הסברתיים, הגדלת היצע התרבות, שיווק התיירות ורתימת הממשלה במטרה להגדיל גם את הסיוע לעסקים וגם את ההשקעות בירושלים. 

 

הקמפיין בהובלת גורי אלפי הצליח להביא עשרות אלפי מבקרים לעיר. כ- 30,000 איש הגיעו בשני סופי שבוע הראשונים של מבצע "חמשושלים" לעיר. 33,000 ילדים השתתפו באירועי חנוכה, 22,000 ילדים ביקרו במוזיאונים השונים ללא תשלום ועוד עשרות אלפי אנשים הגיעו מכל הארץ לראות את מופעי האור על החומות, מופעי המוזיקה במתחם התחנה ועשרות האירועים נוספים. 

 

ראש העיר ירושלים, ניר ברקת: "אנו עדים לכך שהשקעות משמעותיות בתיירות, עסקים, תרבות  והסברה בארץ ובעולם מניבות תוצאות והצלחנו באמצעות מאמצים רבים להמשיך את מגמת הצמיחה לה ראויה בירת ישראל. אך יחד עם זאת ירושלים זקוקה להמשך תמיכה ממשלתית במכלול הנושאים התקציביים הנדרשים להמשך פיתוחה החברתי והכלכלי של בירת ישראל". 

 

אילנית מלכיאור, מנהלת התיירות ברשות לפיתוח ירושלים: "בתקופה האחרונה נעשים מאמצים מאוד גדולים בארץ ובעולם להמשיך את דגרת האירועים למרות המצב.  בשבוע שעבר אירחנו למעלה מ- 200 סוכני נסיעות מרחבי העולם כדי לגבש חבילות אטרקטיביות לתיירים גם לעתיד. אנו מקיימים שיתופי עם עיתונים במדינות אירופה כדוגמת שיתוף הפעולה עם העיתון הגרמני DIE WELT  e-paper שבו כמיליון בתי אב בגרמניה קיבלו מוסף ייעודי על ירושלים. שיתופי פעולה נוספים מתקיימים עם עיתונים מצרפת, איטליה, רוסיה וארצות נוספות באירופה. בימים אלה אנו עובדים באינטנסיביות על מרתון ירושלים הבינלאומי ועד כה נרשמו למרתון המלא 600 רצים מ- 20 מדינות!

 

להלן מספר נתונים לאחר שני סופי שבוע של אירועי חמשושלים:

 

חמשוש ראשון

3-5.12.15

חמשוש שני

10-12.12.15

ס"ה מבקרים בשני סופי השבוע

מוסדות תרבות וסיורים

7,239

11796

19,035

אירועי חוצות

4200

6000

10200

 

 

 

 

סה"כ מבקרים

11,439

17,796

29,235

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד