הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

רק בישראל: גידול שנתי בחשיפה לעיתונים יומיים

20/07/2011
הגדל

נתוני סקר TGI ליוני 2011 מאפשרים לראשונה לטעון כי "ישראל היום" הוא בעל החשיפה הגדולה ביותר בישראל. אמנם בטבלאות הדירוג הופיע ישראל היום כבר לפני שנה במקום הראשון אך הפער בינו לבין ידיעות אחרונות לא היה מובהק סטטיסטית. ממצאי השנה האחרונה מראים כי שיעור הקריאה השנתית של ישראל היום הנו 38.2% ואילו שיעור קריאת ידיעות אחרונות הנו 35.8% - פער מובהק  סטטיסטית.

 

איתן כסיף מנכ"ל TNS טלגאל המבצעת את סקר TGI בישראל מבהיר כי "הקרב" בין שני העיתונים המובילים בישראל ממשיך להשפיע על מגמת הגידול בסה"כ קריאת עיתונים, תופעה חריגה מהנהוג בעולם לפיה קיימת מגמת ירידה בקריאת העיתונות המודפסת. בראייה חצי שנתית של יולי-דצמבר 2010 לעומת ינואר-יוני 2011 קיימת עלייה בשיעור קריאת עיתוני יום חול מ- 64.7% ל- 65.2%. בראיה שנתית  העלייה בשיעור הקריאה חדה יותר מרמה של 60.9% ל- 64.8% ביום חול ממוצע.  

 

גם בעיתוני סוף שבוע קיימת מגמת עלייה כאשר שיעור הקריאה שעמד ביולי 2009-יוני 2010 על 61.2% עלה בתקופה יולי 2010-יוני 2011 ל- 63.3%. 

 

ברדיו, ניכרת המשכיות במגמת הירידה הקלה, אך יציבה, בשיעור ההאזנה לרדיו כאשר ביום חול ממוצע מאזינים כ- 74.4% ביולי 2010-יוני 2011  לעומת -75.3% ב-יולי 2009-יוני 2010. שיעור ההאזנה בחציון האחרון (ינואר-יוני 2011) דומה לחציון הקודם (יולי-דצמבר 2010) כאשר שיעור ההאזנה ביום חול ממוצע עמד על 74.0% ו-74.4% בהתאמה. 

 

כידוע TGI  עוקב גם אחר התנהגות צריכה ושירותים וכן פעילויות ועמדות הציבור המשפיעות על סגנון החיים של תושבי ישראל. עמדות הצרכן הישראלי בנושאים פיננסיים מצביעים על שיפור. ניכרת עלייה בהסכמה להיגד "אני נהנה להוציא כסף על ארוחה טובה במסעדה" מ-48.9% בסקר יולי-דצמבר 2010 ל-52.3% בינואר-יוני 2011. כמוכן ניכרת עלייה ב-% המוכנים לשלם יותר עבור יין באיכות גבוהה מ-25.5% ל-28.5% בין אותן תקופות. במקביל ניכרת ירידה חדה ב-% הטוענים כי הם מתכננים "מה לקנות לפני הקניה השבועית של המוצרים לבית" מ-70.3% ל-63.9%. יתכן וגישה זו מסבירה חלקית  את העלייה בפלח המציין כי הוא חי ברמת חיים גבוהה מיכולתו (עלייה מ-9.9% ביולי-דצמבר 2010 ל-11.9% בינואר-יוני 2011).

 

בתחום צריכת מוצרים, ניתן לראות, מנתוני ינואר-יוני 2011 את תגובת הצרכן לעליית מחירי הקוטג' שבאה לידי ביטוי בדיווח של צריכה יום יומית של המוצר מרמה של 19.5% ביולי-דצמבר 2010 ל-17.6% - אומנם ירידה קלה יחסית אבל יש לקחת בחשבון כי הנתונים משקפים ממוצע של חצי שנה הכוללת את התקופה שבה הצרכן "חש" והגיב על עליית המחיר אך טרם מחאת הצרכן. בתחום הטלפונים הניידים עולה כי 20.6% מהאוכלוסייה מדווחים על בעלות טלפון נייד עם מסך מגע ו-20.6% מדווחים כי הטלפון שלהם הינו "סמארטפון" (שאלה חדשה ולכן אין נתון השוואתי). בתחום מוצרי חשמל ואלקטרוניקה אחוז המדווחים על בעלות i-Pad  או טאבלט של יצרן אחר עלה מ-0.8 ב- 2010 ל-2.4 בינואר-יוני 2011 (

כתבות נוספות

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד