הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

רענן סעד, סמנכ"ל שיווק IDI נבחר לאיש שיווק החודש

28/12/2011

רענן סעד – משנה למנכ"ל וסמנכ"ל שיווק של חברת איי.די.איי חברה לביטוח, נבחר ע"י ועדת השיווק של איגוד השיווק הישראלי לאיש השיווק של חודש דצמבר, הבחירה  בזכות המהלך  שנועד לנפץ את חסם המעבר העיקרי לביטוחים הישירים: הסוכן. רענן סעד היה בעבר מנכ"ל רשת שוקן, מנכ"ל חברה לייעוץ אסטרטגי, מנכ"ל פוגל אוגילבי.

 

בשנת 1994, עשתה חברת איי.די.איי מהפכה בשוק הביטוח האלמנטרי בישראל כשאפשרה לראשונה לצרכנים לרכוש ביטוח אלמנטרי באופן ישיר, ללא מעורבות סוכן ביטוח. המחיר היה נמוך יותר מזה שהוצע על ידי סוכני ביטוח, שפעלו באמצעות חברות הביטוח המסורתיות. קטגוריה חדשה נולדה – קטגוריית הביטוח הישיר.

 

במהלך השנים הצטרפו לקטגוריה שחקנים נוספים: AIG  וחברת "אישי ישיר" שנרכשה לימים על ידי איי.די.איי ומותגה מחדש תחת "9.000.000". גם חברות ביטוח מסורתיות נכנסו לקטגוריה תוך השקת ערוץ ישיר, בנוסף לערוץ הפעילות המסורתי הפועל דרך סוכנים. נכון להיום, פעילותם במונחי נתח שוק זניחה. לאורך השנים ועד היום מובילה ביטוח ישיר את הקטגוריה. איי.די.איי היא החברה עם שיעור הצמיחה הגבוה ביותר בשוק הביטוח בשנים האחרונות.

 

בזכות התעצמות התחרות וההשקעה התקשורתית הרבה בפעילות מול הצרכנים, קטגוריית הביטוח הישיר מהווה כיום כ- 27% משוק ביטוחי הרכב. המתחרים המרכזיים של הקטגוריה הישירה הן חברות  ביטוח מסורתיות הפועלות באמצעות סוכני ביטוח. תחום הביטוח אימץ שפה עם מושגים בלתי מוכרים ועל כן נתפש כמורכב ללקוח, לאור זאת נתפש סוכן הביטוח כגורם מתווך הכרחי אל מול חברות הביטוח.

אולם, המציאות שונה: מוצרי ביטוח מרכזיים כרכב ודירה, הינם מוצרים פשוטים אשר לא נדרש לצרכן הסופי כל תיווך ברכישתם. את "היחס האישי" של סוכן הביטוח מחליפות  טכנולוגיות דיגיטליות מתקדמות המאפשרות לתת שירות מקצועי ומהיר. סוכן הביטוח מיותר בתהליך! בנוסף לאלו, הצרכן בתחום הביטוח רגיש למחיר. כך היה תמיד וקל וחומר בימים אלו.

 

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד