הפוך לעמוד הבית
יפעת 2

איש השיווק של דצמבר: מנכ"ל מחלבות שטראוס

20/12/2018
איש השיווק של דצמבר. אלי איציק. צילום: חיים יוסף
איש השיווק של דצמבר. אלי איציק. צילום: חיים יוסף

על רקע משבר בענף יצרניות המזון ובראשן יצרניות החלב, שטראוס ניצבה בפני אתגר כפול: להביא את המחלבה לצמיחה בריאה ולבנות מחדש את אמון הצרכנים, הן מתוך ה- DNAשל שטראוס והןמתוך הבנה שאמון הוא תנאי בסיסי לקיימות העסק לאורך זמן. מתוך הבנה זו, התוותה החברה אסטרטגיה עסקית הדוגלת בצמיחה בריאה מתוך אחריות לכלל בעלי העניין ובראשם-הצרכנים.

 

הצמיחה העסקית הושגה בעיקר באמצעות אסטרטגיית "חדשנות מואצת"  שהוגדרה כמנוע צמיחה - במסגרתה הושקו בשלוש השנים האחרונות כ-100 מוצרים חדשים מדי שנה, במגוון קטגוריות ומותגים תוך מענה לצרכים ומגמות צרכניות. אסטרטגיית חדשנות זו הובילה  לצמיחת המותג ולשיא במכירות והפכה את שטראוס למחלבה הצומחת ביותר בשוק החלב. בנוסף נרשמה צמיחה שנתית ממוצעת של 3.3% בקטגוריית המעדנים, והובלת קטגוריית מעדני הפעוטות.

 

הייחודיות באסטרטגיה זו טמונה בכך שכל ההישגים הללו הושגו מתוך אחריות עמוקה כלפי הצרכנים, לקיחת אחריות והשבת האמון הצרכני, תוך הבנה שיש לכך תג מחיר מורכב ומשמעותי בהיקף של כ-35 מיליון ₪ בשנה. לקיחת האחריות כלפי הצרכנים באה לידי ביטוי במספר צירים, כגון שיפור הפרופיל התזונתי של כלל המוצרים, עם הפחתה של נתרן ושל  2000 טון סוכר, פיתוח והרחבת מגוון המוצרים בעלי ערך בריאותי מוסף,  מתן מענה לאוכלוסיות מיוחדות ופיתוח סדרת דל לקטוז ומוצרים ללא גלוטן.

 

עוד כלל המהלך, לקיחת אחריות כלפי הצרכנים שבאה לידי ביטוי בתמחור הוגן, שדרוג חומרי הגלם, עבודה מואצת בעולמות התוכן, מעבר לקמפיינים אותנטיים ובגובה העיניים, שקיפות, וכן  שיווק אחראי לילדים ובני נוער.

 

מנימוקי ועדת השיווק:

 

"כנגד כל הסיכויים ובניגוד לתפיסה הרווחת שאחריות כלפי הצרכן עולה כסף ואינה מייצרת צמיחה רווחית, אלי איצקין הוכיח שבאמצעות אסטרטגיה וניווט נכון של המהלכים, אפשר הן לעשות טוב לצרכנים והן להיטיב עם חברת שטראוס ".

 

אלי איצקין הינו מנכ"ל מחלבות שטראוס ומכהן בתפקיד זה מזה כשנתיים וחצי. לאיצקין ותק של למעלה מ-22 שנים בחברת שטראוס.

יפעת אוזן
עבור לתוכן העמוד